Anonym (ny) skrev 2011-11-02 14:12:35 följande:
Jaså? vad lustigt, går det inte att förhindra/skjuta fram på nåt vis? har hört talas om den fasen då kroppen fortfarande har eget insulin.
Nej jag tar bara insulin om det ligger högt- normalt sett höjs sockret om morgnarna. det gör det på friska med och kallas "gryningseffekten" men blir jag låg äter jag godis.
I morse blev det sockerkaka och nappar på jobbet. bra vad ;)
Ja, det är väl i "smekmånaden" jag är =) Under graviditeterna behövdes insulin dock, så det var där det upptäcktes. Man kan säkert skjuta upp det mer genom att käka diabeteskost, men det..ehum. Alltså, jag älskar mat...SÅ jag njuter av min sista tid i livet som "normal" istället. *harkel* Ibland vill jag bara att det ska vara klart och att jag är inställd på rätt insulin och så, för det känns så drygt att hålla på att lära sig allt, hur man reagerar och så..
Stövelkatten skrev 2011-11-02 15:21:33 följande:
Minifer skrev 2011-11-02 09:39:51 följande:
Jag känner igen mig supermycket i detta att aldrig veta om det verkligen ÄR så, eller om det är en fix idé i mitt huvud. Av samma anledning tycker jag det är jobbigt att gå till läkaren samt sjukanmäla mig från jobb och så, eftersom det alltid känns som att "tänk om jag inbillar mig" och att någon ska komma "på" mig med detta. Väl hos läkare har det dock aldrig visat sig vara inbillning.
Om du känner på ett visst sätt måste det ju komma någonstans ifrån. Tala du om sjukskrivning om du känner att du behöver det, det värsta som kan hända är väl att du får ett nej?
Åh ja, detta med att bli påkommen med att "fuska" och bara vara lat!
Kan ni få den känslan över lag i livet? Typ, visst min sambo älskar mig men snart kommer han på vem jag egentligen är och då är det roliga slut!
jopp. Men nu sedan jag fick nys om adhd har jag efter 6 år börjat outa mig ;) Säger hur jag är, vilket känns skumt men mycket befriande!