• Anonym (ny)

ADD symptom hos vuxna

jag kom nog inte och förstörd och tog över tråden lite, känner mig skitdum för detta. läste lite i början av tråden när det blev lite kaos för många, och så mkt att läsa och ev besvara.
    Jag är som strulmaja skrev om, en öppen ventil. jag tänker aldrig innan ut vad jag ska säga, tankarna bara kommer och jag måste skriva. kan inte strukturera upp det (som ni kanske märker)

måste bara berätta om en sak som hände i helgen som jag tyckte var otroligt obehagligt, vet inte varför det blev så...var tvungen att dricka vin så jag hade nåt att skylla på, för mig själv.
    men när jag tittade på idol och någon pratade, så var det som att jag inte kunde ta in informationen.

Annars när jag tittar på teve så lyssnar jag och förstår, men det var som att det var en vägg mellan mig och teven, en barriär. jag hörde vad som sas, men kunde inte sortera. kanske är kopplat till detta eller inte.
    jag satt nog bara och gjorde ingenting, kanske var det som var felet :P 

några skriver om social fobi och kallprat, det är nåt jag inte har problem med, däremot så har det blivit så mer och mer att jag tappar tråden och känner att jag fan inte vet vad jag ska säga, och får lite panikkänslor och försöker prata bort. Tror det har att göra med att jag är "ur systemet" sen 1,5 år tillbaks. är man i ute i arbetslivet och träffar folk, diskuterar osv blir det bättre. men jag är rädd att folk tycker jag att låter dum och korkad.

om nån börjar se ointresserad ut tänker jag "gud vad han måste tycka att jag är tråkig"
    Att vara ute med min extremt begåvade, utbildade och verbala tjejkompis är rena döden.
    När vi hamnar på pubar eller liknande sammanhang ihop med andra känner jag mig SÅÅÅ off. jag har inget intressant eller vettigt att bidra med, framför allt inte när de talar om alla sina resor och allt se fått uppleva. jag har blivit så osäker att jag i stället är helt tyst.
    I tidigare fall har jag nästan vart mittpunkten.

• Anonym (ny)
    Anonym (känner igen mig) skrev 2011-10-05 15:04:56 följande:
    Det där känner jag också igen. Jag har ett extrajobb, men min sambo fick tjata på att jag skulle ta och skriva klart mitt personliga brev och så och gå runt och lämna i lite butiker. 

Samma sak när han ber mig dammsuga så brukar jag typ dammsuga 10 min innan han kommer hem haha. Väntar alltid till sista minuten med det där tråkiga :P Innan dess har jag mest suttit i soffan framför datorn helt apatisk typ :P    
    det är som att samtala med sig själv. haha jag är helt fascinerad.
  • Anonym (ny)
    "jag kom nog in och förstörde" ska det stå i #2996
  • Anonym (ny)
    Om tröttheten
    - det enda som får mig pigg är roliga saker, annars är jag ofta trött och seg.

Om aggressionsutbrott.
    - jag har alltid haft aggressionsutbrott. i tonåren var det ständigt svordomar, fruktansvärt elaka ord, klirrandes glas och dörrar som smälldes. jag tänder till direkt när det gäller sambon också, hornen växer ut och jag hatar den förbannade jävla skitidioten. just då alltså baraFlört vi har vart ihop sen vi var 17, vilket var 11 år sen. sen barnen kom blev det lite bättre, iaf framför dem. :P

Om PMS.
    ja alltid haft svår pms. ännu argare och känsligare några dagar innan.

Om graviditet.
    humöret svängde där en hel del, dock inte så mycket. jag höll på att dö bägge gångerna men det gick bra till slut.

Ljud
    det skär i öronen på mig när ungar låter. satan i gatan vad arg jag blev nyligen när sonen skulle viska en sak i mitt öra, men BLÅSTE i stället. jag tror jag är överkänslig mot ljud

Sömn och ljud
    jag somnar när jag stupar, har aldrig kunnat lägga mig ner i mörkret och bara somna.
    Bio och ljud
    jag vill inte att det ska vara för högt, annars inget problem.

Bilkörning
    jag har inget körkort och ska nog inget ha heller :P(blir så jävulskt arg)

Humor
    jag HATAR verkligen när folk ska vara roliga och dra nån historia, jag tänker att det förväntas att jag ska skratta och i rätt tillfälle" så jag kan inte slappna av, ibland fattar jag inte utan skrattar ändå när andra gör det. hahahahahha
    jag kan skratta när folk säger konstiga saker, en gång på jobbet sa en invandrartjej att det brann i stekpannan, jag rusade dit och såg att det bara var lite bränt. jag skrattade jättemycket åt detta, men hon blev ASförbannad.
    jag delar verkligen inte samma humor som de flestaandra av mina kompisar och deras tråkiga videos på youtube.
    förutom dessa --->
    ">

jag tror det är allvaret i han som "intervjuar" geten. sånt är askul.  eller denna för jag brukar också snurra så fort.
        http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RlyzHkRESaI

• Anonym (ny)
    Heroinchick skrev 2011-10-05 17:30:46 följande:
    Anonym (ny) Vad tkr du om denna
    " target="_blank">

?? Är du ny på familjeliv eller i Neuropsyk-sammanhang? Själv är jag ny här - gammal goding på psyk :D
    den är underbaaaar!!!!!!!!!!!!!!!!!

hiihih!!!

Nej jag har vart medlem sen 2004 :P har ingen neuropsyk-erfarenhet alls. Dock var jag strulig under tonåren och bodde på hem å hade kontakt med soc. själv då? är du ny på fl?
  • Anonym (ny)
    Heroinchick skrev 2011-10-05 16:59:50 följande:
    Tkr ditt inläggom vattenglaset och kontrollen var klockrent beskrivande ..
    hehe

känner du att du "kommer i gång" när du tagit droger? 
  • Anonym (ny)
    Minifer skrev 2011-10-05 22:10:24 följande:
    Härligt att det blivit fart i tråden! :D
    Oskyldig
  • Anonym (ny)
    Heroinchick skrev 2011-10-05 17:08:18 följande:
    Jag har inte öppnat min post sedan december 2008 :S
    Det värsta är att jag varit mer fungerande tidigare - med stora svårigheter visserligen - men inte alls så handlingsförlamad som jag är nu. Släpper man taget och går ner sig och lägger till med beteenden som inte bidrar till förändring, eller rentav försämrar den egna tillvaron - så är det så jävla svårt att tasig ur skiten.. Jag gör ingenting, sitter bara och blir gammal i onödan. Framför datorn,eller inoch ut inom psykiatrin och beroendevården, varvat med tungt missbruk hemlöshet och missär.. Nu har jag varit "ren" (dvs.heroinfri i några veckor) flyttat in till morsan som försöker hjälpa.Jag bara ligger i sängen dygnet runt. Framför datorn, vet ej hur jag kommer vidare.
    usch det låter inte kul, skulle nästan kunnat vart jag. jag har lätt att fastna för saker. just nu dricker jag en hel del som jag måste se upp med.
    och just nu sitter jag med och gör absolut ingenting. är arbetslös... vad bra att du vart ren ett par veckor, hoppas du klarar detta, det tror jag!! har du planer på att söka jobb? 
  • Anonym (ny)
    Heroinchick skrev 2011-10-06 13:53:11 följande:
    . Gjorde en helt nytt konto här igår..

Ja, så fort jag tar någonting, helst opiater då, så känns det mindre jobbigt att leva.. Jag blir aktiv och optimistisk, nästan uppåt, fast jag tar droger som är neråt. Sen om jag tar något uppåt blir jag tvärtom - tyst och lugn..LOL

Jag hade mkt problem när jag var yngre oxå, hade LVU i 5 år. Kom i kontakt med psyk när jag var 9, fast de handlade mer om mina föräldrar än egna besvär. I tonåren fick jag mkt problem, skolkade, skadade mig själv, rymde, åkte in och ut på hem, boffade gas och bensin, tog droger, drack alkohol och försökte begåsjälvmord. Ah,jag mår mkt bättre idag, jag har mått bra ända sen jag började med heroin kan man säga...:/

Alltså..Jag väntar på att få metadonbehandling, innan dess är jag ganska handikappad..
    Men i fortsättningen så vill jag plugga och göra klart gymnasiet, så fort ja får metadon bara.. Så mitt liv är en lång väntan just nu egentligen..

Men jag kan nog inte jobba, klarar du av det?
    Har du barn?
    okej, jag förstår känslan även om jag inte har lika mkt erfarenhet. precis som jag kände mig om jag tog många citodon eller massa coccilana.
    alkhol har inte samma effekt, men jag börjar dricka allt oftare.

du verkar inte haft det lätt  =( tråkig läsning.
    jag hade också LVU.

hur länge måste du vänta på metadonet? jag förstår att det känns tufft! försök stå ut.

jag har två små barn, och jag känner nu att det knappt håller. jag har suttit vid datorn hela dan, skulle hjälp sambon på jobbet, men jag sa att jag skulle röja i garderoberna. det har jag inte tagit tag i och bara en liten stund tills ena barnet ska hämtas.
  • Anonym (ny)

jag har också alltid haft svårt att gå upp. kommer ihåg när jag var yngre, dels var jag trött och dels var jag frusen av mig. så jag satte på en värmefläkt det första jag gjorde. jag har så länge jag kan minnas alltid försökt slippa gå upp. och de gånger som går att avboka (framför allt tiden innan barnen) har jag avbokat om man ska till läkaren eller träffa en kompis på förmiddagen.
    och varje gång jag ska göra nåt är jag alltid sen.
    när barnen kom och de gick på dagis (ena går ju fortfarande men sonen går ju själv i dag till skolan) blev jag nästan glad om de var sjuka, för de är som jag; morgontrötta som man måste slita upp.

jag känner mig bara mer sjuk och patetisk och det blir värre för varje dag nu. jag har slitit ur alla kläder som var i ett skåp och lagt det på sängen. där ligger alltså kläder sen tjejen var nyfödd. storlek 56 till 104 skall sorteras, och det kommer sluta som förra gången jag sorterade sonens kläder...i lådor under sängen som blir liggandes i flera år typ.(fast sambon har vart där och städat i omgångar) nu är det inte mina kläder utan svägerskans, så

jag ringde min svärfar som hämtade min dotter på dagis för jag bara satt vid datorn och var sysselsatt med en grej, jag tänkte typ hittade på nåt och fråga om han kunde hämta henne. men jag sa bara i telefon "jag tänkte fråga om du kunde hämta henne men det behövs inte längre" men jo det kunde han.

sen panikstädade jag så jag höll på att svimma i dörren när han kom med dottern. och var så svettig, han tittade in som om nån annan var här och haft aktiviteter för oss.

nu blev det långt igen. jäkla skit. 

Svar på tråden ADD symptom hos vuxna