• ALLIEVERDO

avslag övergång till mens?

det är nu 7 veckor sedan jag snittades och har väl haft avslag hlea tiden,fast det minskade rejält senaste veckorna. i helgen trodde jag äntligen det var över för då va det knappt så behövde binda. å det har ju varit så ljus brunt osv.
    Men idag så började det helt plötsligt blöda. inte brunt utan rött alltså. kan det vara avslag än eller mens?
    Kommer det så tätt efter?

• Svar på tråden avslag övergång till mens?
  • Nyckelpigan84

Ingen aning, jag undrar detsamma!
    Det är 4 veckor och 3 dagar sedan jag födde min dotter.
    Efter 2 veckor var blodet borta i själva avslaget,
    det var mer gult/ljusbrunt så jag trodde självklart att det började försvinna.
    Men nu i onsdags så började det komma rött blod igen.
    Mycket, rött, färskt blod.. jag har inte ont!

Jag ringde min BM och undrade, hon frågade om jag hade feber eller ont men jag har ju inget av det.
    Mår helt ok! Hon sa att det kunde vara mensen men om det inte slutat till måndag (idag) så skulle jag ringa.
    Och det har inte slutat, men det har minskat.. skumt detta!

Sen luktar ju avslaget väldigt speciellt, går inte att beskriva men det luktar inte samma som mensen gör tycker jag eller vad säger du?
    Har du ringt din BM och frågat eller har du varit på ditt efterbesök än?
    Förresten kan tillägga att jag inte ammar, om det nu skulle göra någon skillnad Obestämd

• ALLIEVERDO

hmm.. jag ammar inte heller. gjorde det lite i början, men har väl eg inte gjort det riktigt och inte alls på flera veckor.

Jag har inte pratat med min BM.. tänkte att det gör jag på återkontrollen. Men min är så sen, inte förrän efter 3månader.. Nu har jag haft det röda i över en vecka och när det nästan va en vecka så trodde jag det skulle börja minska, men ist ökade det massa..hmm

• Rollindynamite

Samma här! 6 ½ vecka efter förlossningen trodde jag avslaget typ försvunnit men så kom de massa blod ist som ökade, fick ha binda och byta jätte ofta, 5 dagar senare var det borta, och nu har jag inget avslag, inget blod, ingenting, jag skapade då en tråd om detta, om de skulle va min mens och de var mest troligt enligt svaren jag fick.

• ALLIEVERDO

jag hade ju mitt en vecka typ och igår va det inget alls, men idag kom det lite igen..blir knäpp på det här..

• Medusan

Jag födde barn för ca  veckor sedan, hade ordentligt avslag i kanske 3 veckor. Efter det har jag haft som mensliknande blödningar några dagar i rad vid 3 tillfällen (typ varannan vecka alltså). Drygt och man funderar ju på om det är normalt

• Kaosmamma

Jag hade så med första (planerat snitt) :) då kom första mensen hand i hand med att avslaget började försvinna.. Strax efter det blev jag också gravid med nr 2 och det blev 13 mån mellan de två första ;)

• Anemia

Det var samma för mig, avslag i knapp tre veckor, sen storblödning igen, som dock inte luktade avslag. Min BM trodde det var mensen då den kom när jag var tvungen att sluta amma. Blev snittad jag med. Nu är det drygt en månad sen och nu känner jag molverk i magen, precis som innan när jag skulle he mens.

(kan tillägga att jag fick tillbaka min mens efter första barnet med väldigt snabbt)

Svar på tråden avslag övergång till mens?