Inlägg från: Malin1976 |Visa alla inlägg
  • Malin1976

vikt...peppningstråd =)

Halloj!

IB: Har läst din ångest... Även jag som jobbar på förskola tycker det var jobbigt när min son skulle börja! Har du tänkt på vad som händer efter din praktik är slut? Får du kanske jobb då så kan du ju inte kräva av din granne att hon ska ha honom åtta timmar om dagen. Då blir det åter en ny inskolning för din son... Sen är inte alla förskolor stojiga och högljudda, där jag jobbar har vi väldigt många flickor så vi har en tyst och lugn grupp vilket är skönt. Jag tycker du ska rinka dagiset/dagmamman å be att få komma och hälsa på å förklara att du vet inte vad du ska söka. Det är inte alls ovanligt att man gör besök innan, det gjorde jag med!

Marsmamman: Är du förskollärare och din arbetskamrat barnskötare?

• Malin1976

Måste springa iväg igen...

• Malin1976

Blondinen: Förstår att det är jobbigt att inte ha en plan. Men du kommer säkert fram till rätt beslut ändå, det du trivs med blir bäst för barnet.

TL: Ja där ser man! Är det sånna som lyssnar på vissa föräldrar eller sånna som är där och se hur barnen mår hos oss?? Jag är missnöjd med vissa saker på Vilmers dagis men huvudsaken är att han trivs tycker jag, och det gör ju barnen hos oss men sen kan vi inte styra verksamheten efter vissa föräldrars önskemål... Och sån tur för dom då att det är fullt på alla avdelningar så dom får vara hemma med sina barn!!! Sen finns det ju missnöjda föräldrar på alla förskolor (för det har jag hört ) och tyvärr är det bara dom som hörs!

Idag skulle jag vila, men fick panik och tog en 40-minuterspromenad och gjorde träningsprogrammet. Tänk om inte vågen visar minus imorgon, då kommer jag att hamna i sån svacka att det blir godis, godis, godis!! Nu när jag vrit så peppad hela veckan! Dessutom ska jag till Hammarstrand imorgon och då blir det alltid godis på ICA, men imorgon ska jag vara stark!!

• Malin1976

TL: Ja det är ju nackdelen med att bo på landet. Kom att tänka på en sak du skrev när jag var borta förra veckan... Brukar du verkligen skicka iväg Micke på Statoil på natten eller skämtade du?? Hur får du båda barnen att sova klockan sju?? Vilken tid ´vaknar dom då? Vilmer somnar vi halv nio-nio och vaknar mellan sex och sju på morgonen...

• Malin1976

VL: Jag har också ätit pepparkakor idag, vart så hungrig när jag lagade mat så sex stycken slank ner, bara sådär!! Självklart blir man förbannad på sig själv efteråt men, men... De är ju så goda dessutom!!

• Malin1976

emmamaria: Det är väl minst trettio minuter per dag man ska prommenera för att hålla vikten så det klarade du galant! Är han lättväckt din lille kille?

• Malin1976

TL: Tror jag måste söka mig till lunar å leta rätt på den som trakasserar alla i Hammarn. Har aldrig varit inne på lunar så jag får tjuvkika lite...

• Malin1976

Men käre jisses, vad har ni för er ikväll???

• Malin1976

TL: Han vaknar aldrig under nätterna utan sover i ett sträck, så det är skönt! När han är hemma sover han inte alls eller en timme. På dagis sover han 2-2½ timme. Och det har jag fått bråka för i två månader! Dom låter gärna barnen sova till tre halv fyra. Gissa hur bra han sov på natten då... Inte alls. Nåja, de har fått svårare och svårare att få honom att somna så dom inser kanske snart dom också...

Emmamaria: Ja då förstår jag att han vaknade!!

Blondinen: Du tänker inte lämna oss va??

• Malin1976

Emmamaria: Det är rart med barn...

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)