Inlägg från: Zmoothie |Visa alla inlägg
  • Zmoothie

vikt...peppningstråd =)

Godmorgon! Vad ni skriver!

Nu har jag gjort dagens övningar, plus en del pilatesövningar (dock inte ett helt pass.. ), INNAN frukost. *stolt* Så nu är det frukostdags.

Håller med om det fantastiska med den här tråden.

Sen får vi se hur det går idag... Ska på stan med en kompis sen, och hon är väl inte det största hälsofreaket i världen. Men jag ska stå på mig! Det största problemet är att hon alltid har en skål med godis hemma, svårt att motstå ju... Men jag ska! Nu har jag ju lite press på mig också.

idiotblondinen - Slå in julklappar?

• Zmoothie

emmamaria - 2 kilo på 2 veckor ÄR ju 1 kilo i veckan, så det klarar du ju visst av!!
    Se det positivt - Du åt popcorn light istället för att släppa loss på chokladen.

Jag måste köpa morötter... Superbra att ha att tugga på när suget kommer.

• Zmoothie

Ja, då blir ju det sbårt förstås... Kanske pyssla lite? Om du är "lagd" åt det hållet, då.

Nej, nu måste jag äta frukost!!

• Zmoothie

Godkväll flickor!

Jag är sååå trött i benen... Har gått på stan i massa timmar, tillsammans med en kompis. Sen satt vi hemma hos henne och tittade på film, och jag gick INTE och snokade i godisskålarna! Bad inte ens om att få smaka colan, själv satt jag med en mineralvatten. *stolt* Sen fick jag det sista av colan, typ 1/4 dl, men det var inte så farligt ändå.

Däremot tror jag jag ätit alldeles för lite idag. Åt en macka - grovt bröd med sallad och skagenröra - på café till lunch, ganska ok. Vatten till. Men sen har jag inte ätit någon middag utan åt en cafémacka, ciabatta med kyckling denna gång, till. Och sen en clementin. SÅ jag tror inte colan gjorde något. Men jag borde ätit en ordentlig middag. Jaja...

Ingen pilates idag. Ajja! Men jag har ju gått en massa på stan.

VL - Kämpa på! En ny dag imorgon, nya tag. Babysteps. Skriv upp i dagboken så kan du gå tillbaka och komma ihåg hur du kände dig när suget faller på nästa gång. Och köp morötter! *tips* De är söta, och så blir det en massa att tugga på, vilket tar bort sötsuget lite faktiskt.

• Zmoothie

Just det, välkommen nyfiknaflickan! Och lycka till med bebisverkstan, Nova!

• Zmoothie

blondinen - Ja ciabatta är vitt. Fast ganska grovt ändå. Försöker undvika vitt, men ibland slinker det ner. Fast jag kör mest på "allt-är-tillåtet-men-inte-jämt"-metoden.

Vad du går!! Duktigt. Skulle jag aldrig orka, det är ju så trååååkigt. *beundrar*

• Zmoothie

VL - Rotyllning, aj! Ja, då förstår jag. Kommer det att hålla på länge?
    Bra med hjälpsam sambo.

• Zmoothie

blondinen - hoppas det löser sig. Har ju inga barn själv, men förstår att det är jobbigt att lämna bort sin son, speciellt som ni levt bara ni hela hans liv hittills. Tycker de andra gett bra råd, det löser sig nog. *kram*

TL- NU blev jag nyfiken och var inne och snkokade lite hos dig på lunar..

All snön är borta här. Tråkigt, men då har jag iaf inte det som anledning att inte gå ut och gå.. Fast jag hittar nog en annan, det är så tråkigt att bara gå själv... *mutter*

• Zmoothie

Jag gjorde programmet före frukost idag också! *nöjd* Sen att frukost inte var förrän halv ett - ett, är ett annat ämne...

Däremot slarvade jag nog lite med lunchen, återuppvärmde lite spaghetti och grejs från kylen. Inte särskilt fett, men inte särskilt näringsrikt heller. Sen har jag varit på julfest med litet julbord idag, men jag vet inte riktigt hur mycket jag har syndat idag. Försökte att hålla igen iaf.

Imorgon SKA det bli pilates!! *bestämd*

• Zmoothie

Hejhå, hejhå, vi till vår gruva gå.. *sjunger*

Haha, jag har minsann träningsverk efter gårdagens program! Uppenbarligen muskler som jag inte använder alltför ofta.

Tänkte jag skulle väga mig idag, men som sagt har jag en ganska opålitlig våg, så jag vågar varken säga bu eller bå om den. Tror iofs inte den visade någon skillnad... Så jag mätte mig istället. Kom dock på att jag inte har några mått att jämföra med sen förra veckan, men jag hittade mått från i maj - då när min förra viktminskningsperiod rann ut i sanden. Fast det var inte så roligt, för jag har minsann ökat ett par centimeter sen dess.

Mått i våras:
    ¤Lår - 59 cm
    ¤Rumpa - 99 cm
    ¤Midja - 88 cm
    ¤Byst - 106 cm
    ¤Överarm - 31 cm

Mått nu:
    ¤Lår - 59,5 cm
    ¤Rumpa - 101 cm
    ¤Midja - 95,5 cm (!! !!)
    ¤Byst - 106 cm
    ¤Överarm - 34 cm

Jaja, det ska ändras till nedåtgående kurva igen!

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)