Inlägg från: Theresa1 |Visa alla inlägg
  • Theresa1

vikt...peppningstråd =)

MEN JA`RÅ??? Jag är bortglömd!!!

Jag läste ikapp o det var massa saker som jag tänkte på men jag tror att allt blev sagt... Jag äter också när jag är deppig... eller inte har ngt att göra... För mig funkar det om jag inte har ngt onyttigt hemma. Jag kan precis lika gärna äta gurka som chips. När jag tappade vikt förut så såg jag till att alltid ha färdiga nyttiga snacks typ solrosfrön (underskattade) och gurk eller moritsstavar. Det låter töntigt men det tar udden av det värsta. Om man ser till att "straffa" sig om man äter godis så gör man det inte lika ofta. Tex en bulle motsvarar XX minuter promenad. Så måste man ha bullen så måste man gå "förbränningen". Då är det verkligen inte värt det!!! Det funkar för vissa.

He he jag tycker att det är underligt att jag inte ser ut som en modell, jag vet ju tydligen precis hur man ska göra...

Jag har listat ut att jag är en situationsätare... Nu när det är lost RINNER det i min mun, jag vill ju ha mys... och JA det skulle gå bra med morot. Har bara potatis... funkar nog inte att äta rå *blä*

Mäter mig imorgon och redovisar. På listan jag inte är med på! (inte alls sur på riktigt)

Kramar.

• Theresa1

TheresA... fast det gör inget att du läst fel Det är nästan aldrig nån som kallar mig för mitt rätta namn.

• Theresa1

hehe... det är ok. Springer mellan datorn och lost... Måste kolla min nya favvortåd

• Theresa1

Jaha tjejer, här var det tomt... usch jag känner att jag inte var så duktig idag, sonen har massa feber så jag gick inte ut under dagen sen kom Marcus hem o vände (skulle på ngn intervju) Sen kom mamma o pappa förbi (å jag åt muffins) sen var det kväll... Hoppade över kvällsmaten o tog macka istället FY. Nu sitter jag och ångrar mig... fast det år iof bra för det var ju inge jätte synder jag begick och jag skulle lätt kunnat vara utan muffinsen (fattar inte varför jag skulle ta dem) Det positiva ät ju iaf att eftersom jag tycker att det känns ovärt tänker jag stå pall för frestelsen nästa gång... Och gå en extra lång promenad i morgon. *Nu känns det redan lite bättre* Japp det ska jag göra som "straff"

Fasen för att komma in i vikt minskandet känner jag att jag borde ha ett schema som inte lämnar ngt åt slumpen. Så att det inte blir att man äter mat sent och så och inte skjuter upp motionen så det inte blir av...
    Näe Asberger schema ska det bli. Ska rita egna pictorambilder (som för riktiga autister) så jag kan vara slav under mina egna piskor.

Blä, har lite oro för att mäta mig imorgon... Ni får inte skratta åt att jag är jättestor kring magen... o ska ni skratta får ni göra det igenkännande eller med värme och kärlek

God natt. Ses i morgon!!!

Kram

• Theresa1

Godmorgon!

Håll i er brudar! Här kommer måtten:

Armar: 32 cm
    Bröst: 98 cm
    Midja: 90 cm
    Mage *rys* :100 cm
    Höfter: 104 cm
    Rumpa: 108 cm
    Lår: 68,5 cm

Jag väger ca 73-75, har ingen våg hemme erftersom jag är en manisk vägare annars.
    *Morgon*Före kiss*Efter kiss*Före lunch*Efter lunch* Före nr2*Efter nr2*Före fika*Efter fika*Innan sängen* Ja ni förstår...

Men eftersom jag väger mig ibland hos andra så kan jag redovisa vikten också någon gång ibland, målvikten ligger på 60-65. Jag vet ju inte hur kroppen förändats av att få barn. Det som var mycket vikt förut kanske är lagom nu, vet inte, det visar sig.

Nu ska jag ta ett bad innan sonen vaknar. Det har varit en lååååååååååååång natt!!!

Kramar!

• Theresa1

Marsmamma: Jo jag vet... men jag är van att vara vältränad och smal... Så satt jeansen så att det bara var litelite som hängde över kanten... Så är det INTE nu Jag jämfor mig ju bara med mig själv. Jag är inte så lång heller... 164. Alla mina kilon sitter på mitten Så jag är egentligen inte stor bara degig... därför vill jag bli av med kilona... Hade de varit jämt fördelde hade jag nog inte brytt mig, jag har ju trots allt fått barn för ca 7 månader sen och det är faktiskt relativt nyligen.
    Jag nerväderar mig kanske lite föör att jag ser det lite som ett misslyckande att jag inte tappat något medans jag ammat... Tyvärr! Men nu ska det bli andra bullar!!! Eller inga bullar alls kanske jag ska säga...

NU ska jag bada!

• Theresa1

idiotblondinen: Du ser ju jätte smal ut på din presbild... Skönt att ha simmat! Då sover man så gott efter!!!

Angelof berlin: Grattis till graviditeten!!! Är planen att inte gå upp så mycket, för du ska väl iallafall inte ner i vikt

Inga muffins idag! Hehe. Har ätit sallad till lunch, jag åt ute så det blev fatiskt vanlig pasta till men det var inte särskilt många "penne" i så jag brydde mig inte om att peta bort. Till kvällis blev det kyckling, wokgrönsaker och lite nötter. Super gott!!!
    Ikväll är det "Du är vad du äter" och torsdagar är en av få TVkvällar det inte kliar i "mys" smaklökarna. Det är ju faktiskt lätt att avstå när man sett vad de på TV:n vräker i sig och hur maten ser ut när den ligger äckligt uppslängd på ett bord.

• Theresa1

Jag missade början av "du är..." vad vägde tjejerna? Jag håller på att slinga håret sp jag har sprungit emellan och missat massor.

Vill ha macka *måste vara stark* (ska sägas med robotröst annars funkar det inte)

• Theresa1

Okej... ska kolla reprisen när den nu går...

Marsmamma: Många rekomenderar måttbandet vid viktminskning eftersom vikten många gånger kan ljuga.

• Theresa1

Nova68: Näe va trist! Kan hu inte ta ett par byxor eller ngt som "mått" då? Om du provar de varje vecka så ser du ju resultat! Eller ha samma trosor och mät precis vid övre kanten, då blir det ju samma. Det kvittar ju egentligen var på magen/höften/rumpan osv du mäter, det är ju måten och minskningen som är det viktiga.

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)