Ett blancolån på 250000 kr, månadskostnad?
Om man tar ett blancolån på 250000 kr. Hur lång avbetalningstid får man ta och vad blir en ungefärlig kostnad?
Om man tar ett blancolån på 250000 kr. Hur lång avbetalningstid får man ta och vad blir en ungefärlig kostnad?
Huspriserna har sjunkit. Plus den höga arbetslösheten som gör att inte många vågar köpa hus. Vi var oxå dumma att lyssna på bankens råd att binda lånen när räntorna låg över 6 procent. Har iallafall lärt mig en sak o det är att banker inte finns till för oss konsumenter. Jag trodde verkligen jag skulle bo här resten av mitt liv. Så trög ska jag aldrig vara igen.
TS:
Att lånet är låst gör inte er situation bättre. Hur länge till är det låst?
En idé, även om det är jobbigt, är att bo kvar, amortera väldigt mycket och sen när löptiden är slut på lånet försöka sälja. Med lite tur har priserna gått upp, ni har i alla fall minskat på lånet och det blir lättare att skriva om lånet om de är obundna.
Jag förstår att det inte är ett bra förslag men jämfört med alternativen och risken för livslång skuldsättning.
/Kjell
Det är 7 år kvar. Jag får tyvärr inte ta över hela lånet själv. Att fortsätta som sammanboende skulle tyvärr knäcka mig helt.
Ja jag får göra det. Tyvärr är jag så jävla låg på energi.
Ts om ni har kvar bindningstid på lånet och löser ut det i förväg så måste ni betala räntan för den tid som är kvar.
Alltså 7 års ränta + förlusten på huset + mäklaravgiften.
Aj jävlar. Den största visdom vi övriga kan dra av den här skiten är att det inte är smart att binda ett bostadslån på 7 år +. Speciellt inte om en förutsättning för att bo i bostaden är att man bor tillsammans med en specifik annan person...
Riktigt taskig sits TS
Trodde inte det skulle bli såhär.