• Anonym

ikea handla kort!

har ett ikea handla kort som jag haft i typ 2-3 år. jag tycker aldrig att lånet sänks trots att jag betalar in en bra slant varje månad. handlar lite då och då också, så då höjs ju krediten igen. Det känns som att dem tar ut en avgift varje gång man handlar med kortet, kan det vara så?
    nån annan som har kort därifrån och som tycker att man  bara betalar och betalar men att det aldrig sänks? räntan är väl ganska hög med.

• Svar på tråden ikea handla kort!
  • Anonym
    Kjell2 skrev 2010-10-22 15:25:30 följande:
    Har du klipp IKEA kortet?
    nej :P men jag ska fan göra det nu! Det är ju så lätt att man blir lockad av att använda det när man står där i kassan. Har till och med ätit mat på ikea med kortet! Pinsamt att erkänna, men sant.
  • flingansnö

klipp klipp klipp klipp klipp klipp

Min räddning var nr jag klippte mina kreditkort!

• Anonym
    flingansnö skrev 2010-10-22 16:01:32 följande:
    klipp klipp klipp klipp klipp klipp

Min räddning var nr jag klippte mina kreditkort!
    KLIPPT!

har mailat via internetbanken och frågat min bank ang. lån. Skäms lite att ringa...

Jag är dock lite orolig att jag inte blir beviljad, då jag bara har a-kassa men ikano banken (ikea-handla) beviljade mig det lånet då.. men dem kanske är lite mer slappa när det gäller sånt.
  • Lavish

Men det är väl självklart att du får betala bra mycket mer än vad varorna egentligen kostar när du köper dem på kredit? Varför fortsätter du att handla på IKEA kortet? Tror du att du tjänar på det??

• Anonym
    Lavish skrev 2010-10-22 18:04:11 följande:
    Men det är väl självklart att du får betala bra mycket mer än vad varorna egentligen kostar när du köper dem på kredit? Varför fortsätter du att handla på IKEA kortet? Tror du att du tjänar på det??
    nej det tror jag inte!
  • Anonym

detta fick jag som svar av banken:

Hej!
    Tack för ditt mejl.
    Du kan ansöka om ett Privatlån där minsta ansökningsbelopp är 30.000 kr. Räntan bestäms individuellt och är för närvarande från 4,24-10,44 %.
    Uppläggningsavgiften är 450 kr. Ansökan gör du enklast inne på din internetbank under rubriken låna. När vi behandlar en ansökan tittar vi på din inkomst och hela ditt engagemang i banken t ex om du har ett sparande.
    Med vänlig hälsning
    Swedbank AB (publ)

'jag är lite kluven nu...

• Madick

Är du medlem i något fack? Det brukar finnas medlemslån som är förmånliga.

• Kjell2
    Anonym skrev 2010-10-23 10:28:17 följande:
    detta fick jag som svar av banken:

Hej!
    Tack för ditt mejl.
    Du kan ansöka om ett Privatlån där minsta ansökningsbelopp är 30.000 kr. Räntan bestäms individuellt och är för närvarande från 4,24-10,44 %.
    Uppläggningsavgiften är 450 kr. Ansökan gör du enklast inne på din internetbank under rubriken låna. När vi behandlar en ansökan tittar vi på din inkomst och hela ditt engagemang i banken t ex om du har ett sparande.
    Med vänlig hälsning
    Swedbank AB (publ)

'jag är lite kluven nu...
    Varför kluven? Ävne om du får bankens sämsta ränta, 10%, är det bättre än IKEA på 15%.

/Kjell
  • Anonym (skyhögt pris)

Jag hade en rejäl kris för några år sedan. Tog då ett lån via haléns på 20 tusen kronor.
    Efter ca 3 års tid hade lånet sänkts till ca 18.900 kr.
    Då har jag varje månad (utan undantag) betalat 643 kr.

Vad blir räntan på det?

Jag tog till slut ett banklån och betalade bort hela skulden. Idag har jag inga skulder eller krediter någonstans - såååå skönt! :)

• Anonym
    Madick skrev 2010-10-23 11:34:27 följande:
    Är du medlem i något fack? Det brukar finnas medlemslån som är förmånliga.
    ja det är jag if-metall. ska kolla upp det! tack:)
Svar på tråden ikea handla kort!