• LaFontaine

Arg på Swarovski

Örhängen får man i princip aldrig byta, vare sig de kommer från Lindex, Guldfynd eller Swarovski. Det räknas som sagt som hygienprodukt.

Dessutom brukar man inte alltid få byta varor som är köpta i andra länder, även om det är inom samma koncern.

• LaFontaine
    JAG är BÄST skrev 2010-10-20 11:28:51 följande:
    STOPP på belägg nu alla!!!!!

Folk provar örhängen i affärerna, samma gäller på guldfynd mm.
    Då tvättar butiksbiträdet av dom med sprit efter provandet.

Så BULL SHIT att det inte ska gå å byta örhängen oavsett pris!!

TS gå tillbaka igen och stå på dig, be att få prata med butiksansvarige och säg att hur gör ni med örhängen som provas här i butiken,, å mina är inte ens provade. Det var en present till mig som jag vill byta mot andra örhängen. Det är din fulla rätt1 Annars så hota med konsumentverket direkt!
    Det är absolut inget bull shit! Om butikerna inte tillåter byte av örhängen är det inte tillåtet. Öppet köp och byte är ju som bekant ingen rättighet så vad konsumentverket ska in och göra förstår jag då inte!
  • LaFontaine
    JAG är BÄST skrev 2010-10-20 11:41:45 följande:
    Det gör det säkert
    LaFontaine skrev 2010-10-20 11:34:58 följande:
    Det är absolut inget bull shit! Om butikerna inte tillåter byte av örhängen är det inte tillåtet. Öppet köp och byte är ju som bekant ingen rättighet så vad konsumentverket ska in och göra förstår jag då inte!
    Jo man har rätt att byta iallafall på guldfynd och andra gulsaffärer. Dom spritar bara av dom.
    Hur görs det med alla julklappar som köps då? nog fanken byts det örhängen där ska du veta.
    Som sagt det spritas bara av.
    Å ni som säger att ni inet vill köpa provade örhängen,,ja då ska ni nog aldrig mer köpa örhängen,,för tro mig det felsta är provade.
    Nej, öppet köp eller bytesrätt är ingen rättighet. Det är en service som butikerna tillhandahåller och alltså inget som är inskrivet i lagen. I vissa butiker får man heller inte byta julklappar. Fortfarande inget brott mot konsumentköpslagen.
Svar på tråden Arg på Swarovski