Blöder mycket vid mens
Cyklo F behandlar symptomet, genom att det hjälper blodet att levra sig. Det brukar lindra rätt bra om man har kraftiga mensblödningar. Om ditt problem är att någon brist (tex vitamin K - fast det är extremt ovanligt att ha K-brist i västvärlden) så är det bra behandling för dig. Själv har jag alltid blött som en stucken gris, har en kort cykel med många blödningsdagar och min vardag fungerar bara med hjälp av tranexamsyra. (Som jag måste smuggla från Sverige då den inte är receptfri här.)
Men eftersom du skriver att det här inte är en normal mens för dig så tycker jag nog att du har goda skäl att knuffa på lite om att få träffa en gynekolog i alla fall, för risken är att cyklo "hjälper" - eftersom blodet levrar sig oavsett orsak till störtblödningen - men att det då maskerar ett problem som kunde behandlas bättre på något annat sätt.
Tyvärr kan vården vara lite avvisande mot blödare: de förstår inte hur mycket lidande det orsakar och tycker att det finns bra receptfri hjälp men du har rätt att få utrett varför du plötsligt blöder mycket mer. Har det en odramatisk förklaring så är väl det jättebra och du kan ta dina cyklo i lugn och ro. Du har rätt till den sinnesfriden.