• Viickiis

Skötbord, hur gjorde ni?

Jag har börjar fundera på det här med skötbord. Då våran toa har ganska dålig planlösning, så får inte vi plats med ett skötbord. 
    Kan man ha ett fint i sovrummet, som ser mer ut som en byrå typ?  Skrattande
    Hur gjorde ni som också hade liten toa ? 

Tack för svar Drömmer 

• Svar på tråden Skötbord, hur gjorde ni?
  • CreaDiem

Köpte ett vägghängt som vi fick sätta upp i vardagsrummet..kanske inte jätte vackert, men det går ju fälla upp så man tänker inte på det så jätte mycket :)

• Birgitta2

Jag hade ett skötbord med korgar i ett hörn i köket. I hyllorna hade jag blöjor, sparkdräkter, salvor, temp och allt man överhuvudtaget behövde.

• ludicrous

Vi har ingen plats i badrummet för skötbord vi heller .. Tänkte först bara ha e än skötbädd att lägga på sängen, men det är ju rätt skönt att ha blöjor o så på plats, så vi köpte ett Hensvik från Ikea, som man sen kan göra om till bokhylla. Jättefint :)

• Mia386

Vi ska använda ena köksbänken som skötbord. Kommer nog fungera minst lika bra, för vad jag har förstått det som använder man kanske skötbordet i ett år, kanske lite till, sedan byter man på dom stående.. Så tyckte det kändes onödigt att lägga ut pengar på ett skötbord :) 

Men vill du prompt ha, så kolla på blocket, finns många fina där.  :)

• Viickiis
    Birgitta2 skrev 2010-10-21 11:27:20 följande:
    Jag hade ett skötbord med korgar i ett hörn i köket. I hyllorna hade jag blöjor, sparkdräkter, salvor, temp och allt man överhuvudtaget behövde.
    Okej, dock så har jag inget mega stort kök heller. Vi bor i en 2:a på 60 kvm. TVrummet är det ända stora rummet, och sovrummet är ganska stort. Jag får nog fundera visare. 
    Är ganska noga med att allt ser snyggt ut hemma :P 
  • Nannafia

Finns ju jättefina byråar på bl a IKEA som man kan ha som skötbord. Men vi har alltid bytt på golvet, med skötmadrass. Är säkrare då barnet inte kan ramla ner och fungerar bra för oss. Så har vi gjort sedan första var några månader (blev för osmidigt att gå upp till sovrummet), med tvåan och trean, och så kommer det bli med fyran också!
    Kram

• Viickiis
    ludicrous skrev 2010-10-21 11:29:56 följande:
    Vi har ingen plats i badrummet för skötbord vi heller .. Tänkte först bara ha e än skötbädd att lägga på sängen, men det är ju rätt skönt att ha blöjor o så på plats, så vi köpte ett Hensvik från Ikea, som man sen kan göra om till bokhylla. Jättefint :)
    Det lät ju faktiskt fruktansvärt bra Skrattande det ska jag genast kolla upp. 
  • Viickiis
    jinxan skrev 2010-10-21 11:50:18 följande:
    Har ni dusch utan väggar?
    Nej vi har ett klumpigt badkar :) tar nästan upp hela platsen där inne. 
Svar på tråden Skötbord, hur gjorde ni?