• Viickiis

Skötbord, hur gjorde ni?

Jag har börjar fundera på det här med skötbord. Då våran toa har ganska dålig planlösning, så får inte vi plats med ett skötbord. 
    Kan man ha ett fint i sovrummet, som ser mer ut som en byrå typ?  Skrattande
    Hur gjorde ni som också hade liten toa ? 

Tack för svar Drömmer 

• Svar på tråden Skötbord, hur gjorde ni?
  • Lady Maria

Tack åttioåtta! Då ska vi också köpa en liknande. Ikeas känns lite för fladdrig för att kunna bära runt.

• annapanna03

Vi har en ganska stor toalett men jag tycker skötbord är en riktigt ful inredningsmåste så jag köpte en toppmatade tvättmaskin (vi behövde en tvättmaskin) och gjorde en hemmagjord skötbord på den :) blir perfekt!

Kan även nämna att syrran aldrig hade något skötbord, hon hade en liten sån luftskötbord från IKEA som hon klarade sig på...

Lycka till

http://www.miccawhite.blogspot.com/

• Uskus

Tyckte det var skönt att ha skötbordet i sovrummet då bebisen sov där hos oss och de jobbigaste blöjorna bytte man ju på natten. Viktigt att ha lite mysbelysning också så inte barnet vaknar till helt om man ammat det och han sen skitit igen efter. Det kunde ju bli 6-7 blöjor på natten i början. Köpte en hensvik som passade in med övrig möblering. Sen på dagarna bytte jag på sängen eller golvet eller lite varstans på en uppbläsbar från IKEA.

• Mamma Thorén

Vi bor också relativt litet, dessutom håller vi på att renovera. Min man byggde ett eget, litet skötbord som nu står i hallen. Ca 45*70 cm väggfast med en högre "sarg" på ena sidan så att det blir säkert. Under finns en ordenlig hylla för blöjor etc. Över, hängande på vägges, finns en korg för salvor, strumpor, kam etc. Vi klädde in skötbordet i färgglatt tyg och la en uppblåsbar skötbädd ovanpå. På golvet under har vi en skohylla. Nu är sonen 2½ år, så det används mest som förvaring. Men i mars kommer lillasyskonet. Vi ska innan dess "klä om" skötbordet med nytt tyg, göra rent och organisera grejerna.
    Badrummet ligger intill så rinnande vatten eller nära till duschen är inga problem.
    Lycka till!

• Julia08
    Spexig skrev 2010-10-21 19:40:14 följande:
    IKEAs skötbädd i uppblåsbar plast på golvet med en liten handduk på, lätt att städa undan. Finns i mina ögon ingen anledning att ha skötbord. 
    Så har jag oxå! Lätt, smidigt och tar ingen plats! När jag inte använder det så står det under spjälsängen!
  • sarag89

Har väääldigt litet badrum, plus att vi har badkar. Så vi köpte IKEAs Antilop-skötbord och skruvade upp det ovanför badkaret.  Fick göra lite ändringar med duschdraperiet o köpa hörn-stång. Ganska trånt men det funkar!

• jomi

Vi kommer köra med en uppblåsbar skötbädd  från Ikea..
    hade skötbord med första dottern som knappt användes!

Längtar.....
  • Zixi

Vi har IKEAs skötbädd som flyttar runt i lägenheten men som mest används i soffan (bra med superstor soffa). Skötprylarna förvarar vi i en svart cykelkorg som lätt kan bäras med dit den behövs.

2010-07-20 3040/50
  • lillaMallan857

I vår förra lägenhet hade vi ganska trångt på toaletten så vi köpte ett badkarsskötbord, det var väldigt smidigt, men kräver ju att man har badkar...

Mamma till Wilmer - 080214 - babywilmer.blogg.se
  • PruttPottan

Förra huset lyckades vi få in ett skötbord om vi skruvade isär det för att få in det genom dörren. Men det var väldigt trång. Nya huset får vi inte alls plats med ett i badrummet som jag tycker är det bästa att ha det, så vi har gjort en hörna i lek/dator-rummet på nedervåningen för det är där vi är mest.
    Vi köpte ett i trådbacksstil från Babyproffsen som man sen bara skurvar av toppen så blir det en trådback att ha i garderoben =)
    Nackdelen är dock att man inte ska ha det nära duschen, då möglar trät i lådorna :/

• Stefanie

Vi bor i en liten tvåa. Jag får inte plats med skötbord i badrummet för enda stället det hade kunnat fungera tas upp av en toppmatadtvättmskin. Den är för smal för att man ska kunna lägga en skötbädd på den. Jag funderade påskötbord man sätter på badkaret men det går inte för att duschslangar och annat sitter ivägen, enda stället väggen bakom badkaret är fri är där tvättmaskinen står så det är kört. 
    Eftersom att jag inte vill ha ett sånt där skötbord man sätter över spjälsängen (vill hålla blöjorna i badrummet) så har vi kommit fram till att enda möjliga lösningen bortsett från att ha en skötbädd man flyttar omkring lite överallt är att ha ett väggfast skötbord över tvättmaskinen, MEN de som finns att köpa är för breda.

Därför kommer min fantastiska pappa att snickra ett vägfast skötbord som blir måttanpassat till oss. Tror att det kommer att bli jättebra! 

• Lyxmamma

Vi har iofs ingen liten toa men hade inget golvutrymme för ett skötbord. Så vi byggde ett eget skötbord som vi ställde över bidén. Satte hjul på det så att vi enkelt kunde dra undan det vid behov. Jag är dessutom lång som vi passade på att ge mig ett skötbord som inte bryter ryggen av mig

En väninna till mig satte ett skötbord över badkaret, en annan köpte en vägglösning och en tredje satte in det i tvättstugan vid diskhon där

Lycka till!

Svar på tråden Skötbord, hur gjorde ni?