• Viickiis

Skötbord, hur gjorde ni?

Jag har börjar fundera på det här med skötbord. Då våran toa har ganska dålig planlösning, så får inte vi plats med ett skötbord. 
    Kan man ha ett fint i sovrummet, som ser mer ut som en byrå typ?  Skrattande
    Hur gjorde ni som också hade liten toa ? 

Tack för svar Drömmer 

• Svar på tråden Skötbord, hur gjorde ni?
  • Smultronpajen88

Vi har skötbordet i barnrummet, Vi får inte heller plats på toaletten.
    Vi köpte ett snyggt på babyproffsen, i samma märke som spjälsängen! Ser superbra ut att ha det i sovrummet då det passar in med resten av inredningen.

Vi köpte detta skötbort, fast i vitt. Bra med skåp, och man kan använda det som skåp efteråt också, man kan plocka bort en del av det så blir det som en byrå.

http://babyproffsen.se/produkt/visa/136:Troll_skoetkommod_Royal

• jeeri74
    Viickiis skrev 2010-10-21 12:03:20 följande:
    Nej vi har ett klumpigt badkar :) tar nästan upp hela platsen där inne. 
    Kan ni inte ha skötbord på badkaret?
    Det hade vi, visserligen lite meckigt när man behöver ta bort det för att bada (dusch har vi på annat ställe också). Vi hade ett stående, det finns de man kan fälla upp mot väggen.

Annars finns det fina skötbord, men jag har föredragit att ha det i badrummet för närheten till rinnande vatten.
  • Pfyrix
    Mia386 skrev 2010-10-21 11:30:12 följande:
    Vi ska använda ena köksbänken som skötbord. Kommer nog fungera minst lika bra, för vad jag har förstått det som använder man kanske skötbordet i ett år, kanske lite till, sedan byter man på dom stående.. Så tyckte det kändes onödigt att lägga ut pengar på ett skötbord :) 

Men vill du prompt ha, så kolla på blocket, finns många fina där.  :)
    våran tjej är 19 månader och vi byter aldrig ståendes på henne, inte ens kissblöjorna. :) och har inga planer på att börja med det heller.  Så det är väldigt olika från barn till barn.
  • EmmaHenke

Vi har en skötbädd på en byrå i sovrummet, blöjor och salvor ligger i fina korgar brevid. Vi tycker det funkar bra!

• Viickiis
    jeeri74 skrev 2010-10-21 12:08:37 följande:
    Kan ni inte ha skötbord på badkaret?
    Det hade vi, visserligen lite meckigt när man behöver ta bort det för att bada (dusch har vi på annat ställe också). Vi hade ett stående, det finns de man kan fälla upp mot väggen.

Annars finns det fina skötbord, men jag har föredragit att ha det i badrummet för närheten till rinnande vatten.
    Alltså, grejen är att vi har ett avlångt badrum. Skulle jag ha skötbordet där skulle det bli trång och det finns nog ingen plats till förvaring heller. Skulle bli alldeles för bökigt. Tungan ute
  • Kallebus

Kolla på Ikea!
    Jag har också en jättesnygg byrå därifrån där man kan fälla ner den övre hyllan så att det blir ett skötbord, kanske samma som ludicrous har?
    Har bara toalett och handfat på ovanvåningen och badrum med dusch i källaren så ville jag ha ett riktigt skötbord så var detta det absolut bästa alternativet.
    Kändes inte som ett onödigt köp iom att det är en vanlig byrå med hyllor när man inte behöver skötbordet sen.

• lis07

Vi har hensvik skötbord från ikea. Men vi har ALDRIG använt det (utom till förvaring)Vi har en lång bänk brevid handfatet där vi la en skötbädd och när hon blev större la vi ner skötbädden på golvet.

• Zäta

Vi köpte ett skötbord på IKEA där man sen kunde skriva loss skötdelen och ha resten som bokhylla. Så den har verkligen varit prisvärd.

Sen när man får barn så får man en blöjhink på babyproffsen/pampers? och då luktar det ju inte. Hade skötbordet i bebisens rum.. det användes ju ändå inte... 

• Archandra

Vårt badrum är mycket litet (ca 1,5 x 1,5 m). I det ryms inget badkar, men väl en tvättmaskin. Med första barnet hade vi skötbordet i arbetsrummet, men nu är det omgjort till barnrum, så vi har köpt Brios vägghängda skötbord till tvåan. Funkar fint!

• annroll

Vi har två badrum men båda är små, och det som det finns plats i är på övervåningen.. Visserligen är ju bebis o vårat sovrum med där men tror inte jag kommer hänga så mkt där annat än kväll/natt. Så vi kommer ha ett plastskötbord eller vad de heter, uppblåstbart, på golvet eller ngt sånt här nere. 
    På övervåningen ska vi ha stringhyllor i barnrummet, så har vi två skrivbordsskivor till som int användes, så en av dom kan vi ha som skötbord.Då är de bra med hyllor runt om så att man kan ha saker o så där. Så kan man fixa en mobil i taket till hyllan ovanför skrivbordshyllan. ;)
    Tror de kommer bli bra. Upptäcker vi att det är sjukt ohållbart att byta på golvet nere så får man ju gå upp eller så får man köpa ett i efterhand. =)  

Svar på tråden Skötbord, hur gjorde ni?