Pojke med lila overall

Vi har inte lärt henne detta utan det är nåt som kommer från fsk barn (läs tjejer som alla vill vara prinsessor).
Lila är väl fint.
Jag hade inte valt att köpa en lila overall till min son, dock så tycker jag att folk kan klä sina barn hur de vill. Personligen hade jag inte reagerat märkvärt.
Men skickar man sonen till fsk i en lila overall eller barbietröja eller vad det nu kan vara så kommer ju vissa av de andra barnen kanske reagera med kommentarer. Inte för att vara elaka, för att de undrar kanske. Barn är barn, de måste få fråga och få bekräftelse. Tycker heller inte att man kan gnälla på föräldrarna till barnen som "kommeterar" tjej och killfärger. Tror inte att nån förälder i dagens samhälle sitter med en färgkarta och säger till sina barn: "här du lilla Kalle, här är rosa, det är en TJEJFÄRG, akta dig som ögat för den du, det här är BLÅ det SKA pojkar ha..." etc..
Barn SER i böcker, på tv överallt, barn HÖR allt, barn drar egna slutsatser och tänker själva..
jag trodde faktiskt ärligt attt ingen brydde sig om just färger på kläder längre!
Helt sjuk att det finns folk som tror att vissa färger hör till vissa kön
Jag ska medela min man att han får ¨byta ut sin tröja....