• s87a

Pojke med lila overall

Konstigt är väl fel ord.
    Jag personligen tycker inte det är fint med lila overall på en pojke, men det är jag.
    Sonen har en likadan fast svart/grön

• s87a
    TheCoopers skrev 2010-10-22 10:03:21 följande:
    Varför inte ?
    Jag tycker inte det är fint helt enkelt.
  • s87a
    TheCoopers skrev 2010-10-22 10:08:25 följande:
    Färgen .. eller för att den sitter på en pojke ?
    Det skrev jag ju, att jag inte tycker att en lila overall är fint på en pojke.
    Sen kan jag tycka en lila tröja är fint på en pojke om den har ett tufft utseende och inte är flickig. Men på overall tycker jag inte det är fint.
  • s87a
    TheCoopers skrev 2010-10-22 10:11:51 följande:
    Vaddå inte är flickig ? Är det  ngt negativt att vara flickig ?
    Nej det skrev jag aldrig. Men jag tycker inte det är fint och det får jag väl tycka om jag så vill.
    Tycker inte det är fint när man klär pojkar flickigt i volanger och glitter och rosa, sen om andra väljer att göra det lägger jag mig inte i.
  • s87a
    Lejån skrev 2010-10-22 10:14:20 följande:
    Hm, ok. Jag ser en lila tröja med text på.

Men, vad är flickig?! VARI sitter könet?
    Jag tycker den är flickig, du får tycka något helt annat om du så vill.
  • s87a
    Lejån skrev 2010-10-22 10:16:07 följande:
    Du missar min fråga. Jag vill bara veta vad du anser FLICKIG betyder...
    Volanger, glitter, gulliga tryck. Vissa typ av kragar osv.
    TheCoopers skrev 2010-10-22 10:16:02 följande:
    Klart att du får tycka vad du vill ! Jag frågar bara varför .. för jag har svårt att förstå .

Men det kan ju vara så att han vill klä sig så ...

Jag gillar inte rosa och volanger alls  på någon
    Ja min son kommer få ha klänning om han så VILL när han är såpass stor att han kan bestämma själv. Men för det kan jag ju tycka det är fult på en pojke.
    Jag tycker det är fult med en lila overall, jag är en sån som tycker att flickor bär rosa och pojkar bär blått. Tills dom kan välja det själva. Sen hur andra gör är upp till dom.
  • s87a
    CallGirl skrev 2010-10-22 10:27:05 följande:
    Hur kan snoppen styra vilken färg man passar i när snoppen ändå inte syns?
    Jag tycker inte det är fint, precis som du kanske inte tycker att det är fint med en finne på näsan. Vi har alla olika smak och uppfattningar. & jag tycker inte det är fint. Punkt.
  • s87a
    CallGirl skrev 2010-10-22 10:30:25 följande:
    Jo men om du ser ett barn med lila overall utan att veta könet på barnet. Hur kan då snoppen avgöra huruvda barnet passar i overallen eller inte?
    Ser jag ett barn i lila overall och barnet har en neutral mössa, ja då tar jag det barnet för att vara en flicka.
  • s87a
    CallGirl skrev 2010-10-22 10:40:38 följande:
    Och om du får veta att det är en pojke så kommer han helt plötsligt inte att passa i overallen, men om du tror att det är en flicka så är det ok?
    Okej är det väl oavsett vem som bär den. Men nej jag tycker inte det är fint med pojkar som bär lila/rosa. Vuxen eller barn, jag tycker inte det är fint.
Svar på tråden Pojke med lila overall