Skinn, läder lr tygsoffa???
Funderar på ny soffa, kollade på Ikea, men då hade dom inte skinn?? Skillnad? Bra, dåligt vilket skulle ni köpa??
Funderar på ny soffa, kollade på Ikea, men då hade dom inte skinn?? Skillnad? Bra, dåligt vilket skulle ni köpa??
Tessan23 Varför bra eftersom du har katter? *nyfiken*
Det bästa jag gjort var att välja vita tygsoffor innan min son föddes! Vad än fläckarna kommer ifrån (mestadels min kladdiga, kletiga, härliga 19 månader gamla son) så är det grymt skönt att slänga ner dom i tvättmaskinen med lite blekmedel och vips så har jag "nya" vita soffor igen! Underbart!
Microfiber! Det är jättebra! Enkelt som bara den att tvätta och det är smutsavvisande och ....snyggt faktiskt! Vi har en vit soffa och en sölig son och det funkar hur bra som helst.
Skinnsoffa får man bara köpa om den inte är bullig!!
många som säger vita soffor!
Jillsan70 &
AnnaGBG var köpte ni era?
På frågan om skillnaden mellan skinn och läder..
Taget från denna sida.. www.swecase.se/start%20lader%20lara.html
Vi talar här om läder, men är det någon skillnad på beteckningen
Skinn eller läder? Nej egentligen inte, man brukar använda ordet skinn
Till de hudar som garvats lite mjukare och smidigare så som möbel skinn
Som används till möbler, bilinredningar, kläder mm.
/Jimmy
På Mio. De finns på bild hos mig. Det är lösa delar så man kan sätta ihop dem hur som helst. Jättebra! ( Om någon såg senaste Roomservice, så hade de "våra" soffor fast i brunt.... )
Det är bra för om man har skinsoffa och dom sätter klorna i så syns det direkt och hela soffan är förstörd. På tyg syns det inte så mycket.
jihedm tack! ha ha du är den första (tror jag) som såg den frågan
Tessan23 jaha. klart att det är så, tänkte jag inte på. Våra katter är så snälla så dom har aldrig gjort ngt Men klart det kan ju vara ofrivilligt också...
AnnaGBG fina! Men gillade fåtöljerna mer