Skinn, läder lr tygsoffa???
Funderar på ny soffa, kollade på Ikea, men då hade dom inte skinn?? Skillnad? Bra, dåligt vilket skulle ni köpa??
Funderar på ny soffa, kollade på Ikea, men då hade dom inte skinn?? Skillnad? Bra, dåligt vilket skulle ni köpa??
Ja mina katter sätter klorna i allt så jag vet inte vad ajg ska göra med dom. Till och med tapeterna,men än i nya lägenheten har jag inte sett nåt.
Varför gör dom så och vad kan man göra åt det?
är dom ute katter?
Vi sprutade faktiskt vatten på våra i början & sa fy på skarpen. Det tog ett tag, men nu ligger dom inte ens på bordet! ( inte så vi ser iaf) Klöser aldrig på ngt förutom nere i källaren där dom har en klätterställning... ( dom är inne & ute, när dom vill )
Filippa-- Så bra, för det är samma tyg. Jag köpte en massa extra när jag köpte soffan.
Nää mina är bara inne katter..Jo jag funderar med på det där med vatten faktiskt..
Usch vill ju inte göra mig av med dom. 2 av dom är ju liksom 3 år och 1 är snart 2 år och 3 är 22 veckor..Är ju lite sent ute
prova med vattenspruta...
Hmm... ang. katter/hundar och skinnsoffor:
Vi köpte skinnsoffor för 5-6 år sedan då våran vovve var valp. Vi valde ett kraftigare skinn till möblerna och än så länge så syns det ingenting från klorna. Trots att fler än en hund lekt och stojjat rejält där och krafsat med sina klor. Ingenting. Så jag rekommenderar verkligen skinn/läder, då det är enklare att underhålla, rengöra osv. än tyg.
Dessutom är det mkt. snyggare
En tyg soffa är skön att sitta i när man ser på tv och ska mysa. Kanske ligga ned och vila i den.
Vår tygsoffa syns dock klomärkena på jättefint
Skinn/läder är lätt att torka av om man spiller
Jag gillar skinn till fint och tyg till mys.
Filippa - vi köpte våra å Ikea! (Har en tvåsits och en tresits)
vi har bara haft skinn/skaj...men det är toppen..skulle aldrig köpa tyg igen....
hade en en gång...
får ju städa jämt efter 2 hundar och två katter....
Aldrig skinn, kallt på vintern o kletigt på sommaren.
Ända fördelen är att man tvättar av dem lätt.
Föredrar en tygsoffa med ett brett sitt djup.