• Fjorren

Väldigt tidiga graviditetssymptom?

Som jag skrev i rubriken, kan man ha graviditetssymptom väldigt tidigt, som i mitt fall bara en vecka efter ägglossningen??

Jag känner mig lätt illamående hela tiden nästan! Så där riktigt lite så man inte alltid märker av det, men sen gör det sig påminnt igen och då känner jag av det ...typ nästan konstant.
    Tycker helt klart det är alldeles för tidigt känna av illamående efter så här kort tid efter ÄL...men vad finns det för logisk förklaring då?

Idag är andra dagen i rad som jag känner mig så här och gjorde INTE det förra eller förrförra månaden (när jag oxå hoppades bli gravid).
    Nån mer som känt så som mig, så här kort efter ägglossningen och myssexet?

Har idag även varit extremt törstig...och är det fortfarande nu på kvällen.
    Så jag har druckit en hel del, både vatten, kaffe och the och det är förmodligen helt klart därför jag kissat så ofta och mycket hela dagen.
    Men ändå... kan inte sluta spekulera i ifall det verkligen beror på allt drickande eller OM det kan bero på ett litet gryn (hoppas!!).

Utöver detta så har jag idag oxå varit grymt mycket hungrig och även rätt sugen på nåt salt.
    Gick under eftermiddagen ner till cafeterian på jobbet och hoppades kunna köpa mig nåt salt kex eller så... Gaaah!
    De hade bara italienska biscottisar och varför jag nu köpte mig en vet jag fortfarande inte.
    Trodde det kanske skulle funka lika bra med det. 
    Men neeej; jag gav till slut bort den till en kollega; jag ville bara ha nåt salt i mig, sött gick bara inte ner!!
    Hur ska jag tolka detta då??

Plus nu ikväll har det stuckit och haft sig i brösen....

Alltså ja...jag hoppas detta är tecken...helt klart.
    Men ska vara realist; det är alldeles för tidigt med tecken ännu...tror jag.

Hur tidigt kände ni av era första tecken??? Närmre BIM antar jag va?

• Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?
  • MrBear
    frejja skrev 2010-10-28 12:31:01 följande:
    mm, jag ha visseligen ätit en hel del ost..men som sagt tro nog tyvärr de e mens på g...finns väl inget annat att skylla på nu =(
    jag ha ju ingen ro i kroppen till att sova fast det skulle behövas ha legat och vridit å vänt mig två nätter i rad nu, svettats, frysigt å vatt törstig så min sambo hållts vaken med =( å stackarn ska jobba vid sex.
    tur en annan e ledig iaf.....
    jadu jag har massa gravsymtom. mild huvudvärk. lite illamående. värk i livmodern som just nu mer känns som ett "pirr"?
    massa vita flytningar. Är ja inte gravid. vadfan är det då som händer? hur lyckades ja sova 24h utan problem? Its very odd..
    Vill bara sova mer,.
  • frejja
    MrBear skrev 2010-10-28 12:45:17 följande:
    jadu jag har massa gravsymtom. mild huvudvärk. lite illamående. värk i livmodern som just nu mer känns som ett "pirr"?
    massa vita flytningar. Är ja inte gravid. vadfan är det då som händer? hur lyckades ja sova 24h utan problem? Its very odd..
    Vill bara sova mer,.
    mm samma här...fast ha mer ont i sidan,,,är förmodligen inte helt bra.
    å inte för att snacka om skallavärken...å så hungrig å sugen på mat!
  • Sara 84

Nu ska vi inte ge upp innan mensen kommer, och hoppas på att den håller sig borta!

Jag vet inte vad jag ska tro heller längre... Nu har jag ju nästan inga grav.symptom alls. Men tycker det är så märkligt att jag kände av så mycket nästan precis en vecka efter ÄL. Det började ju med ett hugg i sidan av magen, sen hade jag molvärk långt nere i magen och i ryggslutet under ett dygn. Fick för mig då att det var ägget som hade fäst?? Men det kanske inte går att känna sånt, kanske bara inbillning. I min första graviditet fick jag också väldigt ont i magen ungefär en vecka efter ÄL. Kanske bara sammanträffanden....

Det enda jag har nu och haft de senaste dagarna, är en fruktansvärd huvudvärk (speciellt på morgonen) och hunger hunger hunger!! Igår när jag åt rödlök så fick jag ett hastigt illamåendeanfall också, trodde jag skulle kräkas. Men det försvann rätt fort.... Annars är det rätt lugnt.

• frejja
    Sara 84 skrev 2010-10-28 13:01:02 följande:
    Nu ska vi inte ge upp innan mensen kommer, och hoppas på att den håller sig borta!

Jag vet inte vad jag ska tro heller längre... Nu har jag ju nästan inga grav.symptom alls. Men tycker det är så märkligt att jag kände av så mycket nästan precis en vecka efter ÄL. Det började ju med ett hugg i sidan av magen, sen hade jag molvärk långt nere i magen och i ryggslutet under ett dygn. Fick för mig då att det var ägget som hade fäst?? Men det kanske inte går att känna sånt, kanske bara inbillning. I min första graviditet fick jag också väldigt ont i magen ungefär en vecka efter ÄL. Kanske bara sammanträffanden....

Det enda jag har nu och haft de senaste dagarna, är en fruktansvärd huvudvärk (speciellt på morgonen) och hunger hunger hunger!! Igår när jag åt rödlök så fick jag ett hastigt illamåendeanfall också, trodde jag skulle kräkas. Men det försvann rätt fort.... Annars är det rätt lugnt.
    njae du ha rätt! ska ju peppa varadra =)
    men känns såå illa när man tro sig känna något sen bli de likförbannat ett Minus =(
    äter du borago kapslar eller glandin25?
  • mia1980

Jag hoppar in här också.
    Har massor av symtom men ska ha mensen de närmaste dagarna. Vet inte exakt. SÅ JOBBIGT!!
    Symtomen är ömma, svullna bröst, ont i livmodern, extra mycket flytningar, törstig till 1000 och trött.

Ska till apoteket idag och köpa test så man har hemma, går med binda för det känns som om mensen kommer hela tiden, men den visar sig inte. Brukar få färgade flytningar en dag eller två innan mensen kommer men inget sånt alls just nu.

Spännande.

Är mamma sen innan och då visste jag att jag var gravid INNAN det syntes på testen och jag har lite samma känsla nu...

Hoppas Glad

• Sara 84
    frejja skrev 2010-10-28 13:15:04 följande:
    njae du ha rätt! ska ju peppa varadra =)
    men känns såå illa när man tro sig känna något sen bli de likförbannat ett Minus =(
    äter du borago kapslar eller glandin25?
    Nä äter inget sånt. Ja pepp pepp nu! Nån här ska väl i alla fall få till ett Plus ! Blir spännande dagar framöver nu.
    mia1980 skrev 2010-10-28 13:18:21 följande:
    Jag hoppar in här också.
    Har massor av symtom men ska ha mensen de närmaste dagarna. Vet inte exakt. SÅ JOBBIGT!!
    Symtomen är ömma, svullna bröst, ont i livmodern, extra mycket flytningar, törstig till 1000 och trött.

Ska till apoteket idag och köpa test så man har hemma, går med binda för det känns som om mensen kommer hela tiden, men den visar sig inte. Brukar få färgade flytningar en dag eller två innan mensen kommer men inget sånt alls just nu.

Spännande.

Är mamma sen innan och då visste jag att jag var gravid INNAN det syntes på testen och jag har lite samma känsla nu...

Hoppas Glad
    Välkommen! Låter ju lovande i alla fall att du har samma känsla nu! I min första graviditet så fick jag fruktansvärt ont i magen 1 vecka efter ÄL. I min andra graviditet blev jag så OTROLIGT sugen på salt innan jag plussade. Nu har jag ju haft ont i magen 1 vecka efter ÄL, men tror inte att det är nåt...
  • Fjorren

Nu känne jag av riktiga mensvärkar......

Jo tjena att man kommer få sig ett plus! Nu är det nog kört tror jag... - känns som mensen kommer komma närsomhelst nu...

(¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804 ♥ ¸.?°´¯) justidettanu.blogspot.com/
  • frejja

Ja såå klart någon kommer få ett plus!!=)
    (dessvärre inte jag=() men glädjs lika mycke för er skull så klart!!=)
    kanske min tur nästa månad =)

Å Fjorren ge inte upp nu!, det är ju faktiskt inte helt omöjligt än!!

• längtan8402

deeeet undrar jag med. Om plusset kommer någon gång, väntar o hoppas att dagarna går lite fortare, gjorde ett idag RFSU teststickor, de ska ju visa tidigast möjligt , men helt vitt, inget streck, inte idag iafall..

hoppas inte mensen kommer. men temperaturen i kroppen ska ju inte sjunka om man är gravid... man behåller ju en förhöjd temp dagen efter ÄL och frammåt om man är gravid...jag har ju grav symtom såsom illamående, kissnödig, trött...allmänt känner inte igen mig själv..mensvärk osv.
     varje dag sedan ÄL har jag tagit tempen, haft 37.1 , men imorse visade den 36,8... tror att mensen faan kommer imorron...den går ju ner dagen/dagarna innan mens om man inte är gravid :(((((((

Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?