• Fjorren

Väldigt tidiga graviditetssymptom?

Som jag skrev i rubriken, kan man ha graviditetssymptom väldigt tidigt, som i mitt fall bara en vecka efter ägglossningen??

Jag känner mig lätt illamående hela tiden nästan! Så där riktigt lite så man inte alltid märker av det, men sen gör det sig påminnt igen och då känner jag av det ...typ nästan konstant.
    Tycker helt klart det är alldeles för tidigt känna av illamående efter så här kort tid efter ÄL...men vad finns det för logisk förklaring då?

Idag är andra dagen i rad som jag känner mig så här och gjorde INTE det förra eller förrförra månaden (när jag oxå hoppades bli gravid).
    Nån mer som känt så som mig, så här kort efter ägglossningen och myssexet?

Har idag även varit extremt törstig...och är det fortfarande nu på kvällen.
    Så jag har druckit en hel del, både vatten, kaffe och the och det är förmodligen helt klart därför jag kissat så ofta och mycket hela dagen.
    Men ändå... kan inte sluta spekulera i ifall det verkligen beror på allt drickande eller OM det kan bero på ett litet gryn (hoppas!!).

Utöver detta så har jag idag oxå varit grymt mycket hungrig och även rätt sugen på nåt salt.
    Gick under eftermiddagen ner till cafeterian på jobbet och hoppades kunna köpa mig nåt salt kex eller så... Gaaah!
    De hade bara italienska biscottisar och varför jag nu köpte mig en vet jag fortfarande inte.
    Trodde det kanske skulle funka lika bra med det. 
    Men neeej; jag gav till slut bort den till en kollega; jag ville bara ha nåt salt i mig, sött gick bara inte ner!!
    Hur ska jag tolka detta då??

Plus nu ikväll har det stuckit och haft sig i brösen....

Alltså ja...jag hoppas detta är tecken...helt klart.
    Men ska vara realist; det är alldeles för tidigt med tecken ännu...tror jag.

Hur tidigt kände ni av era första tecken??? Närmre BIM antar jag va?

• Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?
  • Fjorren
    AnnaPuddel skrev 2010-10-30 17:42:52 följande:
    ja bim 2nov pluss några dagar alt.
    har oftast menscykel på 25dagar. men sist va den 30. vilken den är nångång per år avnån anledning.
    idag känns det som att man vill gråta över allt och jag har haft förstoppning för första gången i mitt liv.
    mina bröst är en storlek större och jag känner tryck där nere då och då.
    blir illamående i tid och otid. och trots att ja slutade röka 9oktober så har ja inget sug efter godis eller onyttigheter som man ska.

haft två negativa tidiga test så jag försöker vänta tills iaf imorgon..
    har köpt 2st cB
    Ja men då har du ju några dagar kvar än till BIM...så du kan helt klart få dig ett positivt resultat inom kort
    Jag testade ju som sagt på BIM-2 och fick ett svagt men iallafall tydligt plus... så ifall du testar dig tex på månd så kanske du får ett annat resultat, ett efterlängtat sådant
    frejja skrev 2010-10-30 18:21:34 följande:
    jag slänger in handduken för den här månaden....=(
    tredje Minus.... bim 6/11.
    Frejja; men om du har BIM den 6/11 så är det ju trots allt en hel vecka kvar... - mycket som kan hända då
    Ge inte upp nu, tjejen!! 
    Vet hur svårt det är med testningen...aarrrgggh...det jobbigaste med det hela är just väntan!! Men om bara 5 dagar ca så kan du testa dig igen
    Förhoppningsvis får du dig ett plus då istället

(¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804 ♥ ¸.?°´¯) justidettanu.blogspot.com/
  • frejja
    Fjorren skrev 2010-10-30 18:45:36 följande:
    Ja men då har du ju några dagar kvar än till BIM...så du kan helt klart få dig ett positivt resultat inom kort
    Jag testade ju som sagt på BIM-2 och fick ett svagt men iallafall tydligt plus... så ifall du testar dig tex på månd så kanske du får ett annat resultat, ett efterlängtat sådant
    Frejja; men om du har BIM den 6/11 så är det ju trots allt en hel vecka kvar... - mycket som kan hända då
    Ge inte upp nu, tjejen!! 
    Vet hur svårt det är med testningen...aarrrgggh...det jobbigaste med det hela är just väntan!! Men om bara 5 dagar ca så kan du testa dig igen

mjo kanske......men som sagt e myyycke skeptisk just nu, härjandet i magen tycks ha gett upp!
    men vi få vänta å se=)
  • zonnica

nu hoppas jag att det är mina gravsymtom som kommer... Har fått typ mens värk, men jag ska inte ha mens på en hel vecka ännu.. (får alltid mensvärk typ timmen innan mensen kommer) så nu hoppas man.. Kan till lägga att jag mår lite illa på kvällarna..

• Fjorren
    zonnica skrev 2010-10-30 22:59:47 följande:
    nu hoppas jag att det är mina gravsymtom som kommer... Har fått typ mens värk, men jag ska inte ha mens på en hel vecka ännu.. (får alltid mensvärk typ timmen innan mensen kommer) så nu hoppas man.. Kan till lägga att jag mår lite illa på kvällarna..
    Hoppas hoppas det är ett frö som gror i dig då
    mia1980 skrev 2010-10-30 16:00:07 följande:
    Jag mår illa... mensen har inte kommit.
    Ska testa i morgon igen...
    Mia.... - hur har det gått? Har du hunnit testa dig än...?
  • AnnaPuddel
    Fjorren skrev 2010-10-30 18:45:36 följande:
    Ge inte upp nu, tjejen!! 
    ja har inte så mycket symptom just nu heller. har mådde illa imorse som gick över när ja åt choklad. lol.
    vill ha ostsås hela tiden så min pojkvän tvingas äta ostsås varje dag.
    Är väldigt emotionell och har varit som i pms i över en vecka. men har mens isåfall den 3dje tidigast.
  • mia1980

Testade mig igår morse och fick Minus
    Nu i morse kom mensen.

Så jag har inte en liten i magen.

Så nu håller jag tummarna för er som faktiskt försöker att bli gravida.
    Själv är det inget vi planerar ännu, men är lite slarviga med skydd...

• frejja
    Hjärta Fjorren hur känns de i bebismagen?!=)

min sambo ha gett sig tusan på att mina tuttar ha blivit gö mycke större men eeh JAG håller inte med om detta,,,
    ha gjort klart för honom att de inte tog sig denna månaden, men han ge då inte upp hoppet fören mensen verkligen kommer....hur ska jag bete mig?? jag är ju såå säker på att det inte är något....kanke ska försöka bete mig lite mer posetivt för hans skull......?!

• Fjorren
    frejja skrev 2010-11-01 10:50:24 följande:
    Hjärta Fjorren hur känns de i bebismagen?!=)

min sambo ha gett sig tusan på att mina tuttar ha blivit gö mycke större men eeh JAG håller inte med om detta,,,
    ha gjort klart för honom att de inte tog sig denna månaden, men han ge då inte upp hoppet fören mensen verkligen kommer....hur ska jag bete mig?? jag är ju såå säker på att det inte är något....kanke ska försöka bete mig lite mer posetivt för hans skull......?!

....och tänk sen ifall din sambo ändå hade rätt i slutändan?
    Hoppas kan man ju iallafall hehe....

Jo, det känns bra i bebismagen, tycker det spänner och drar emellanåt....ibland ilar det till och ibland moler det... Ja det känns helt enkelt

Det som känns mest dock är tuttarna! Jeeeez! De gör ont emellanåt!
    Hoppas bara de inte växer nåt! Hade skapligt okej bröst innan första barnet, sen växte de av bara helsike under den graviditeten... - och förblev stora som bollar tills ida. Dvs de blev aldrig små och sig själva igen. Så nu hoppas jag bara de inte bli ännu större.. - kaboom!
  • frejja
    Fjorren skrev 2010-11-01 11:17:13 följande:
    ....och tänk sen ifall din sambo ändå hade rätt i slutändan?
    Hoppas kan man ju iallafall hehe....

Jo, det känns bra i bebismagen, tycker det spänner och drar emellanåt....ibland ilar det till och ibland moler det... Ja det känns helt enkelt

Det som känns mest dock är tuttarna! Jeeeez! De gör ont emellanåt!
    Hoppas bara de inte växer nåt! Hade skapligt okej bröst innan första barnet, sen växte de av bara helsike under den graviditeten... - och förblev stora som bollar tills ida. Dvs de blev aldrig små och sig själva igen. Så nu hoppas jag bara de inte bli ännu större.. - kaboom!
    hehe njae denna gången ha han feeel...men klart man hoppas ju ändå lite.

skönt det =) va rädd om dig bara så det inte händer något dumt,!!
Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?