Är du medlem i den svenska kyrkan?
Tycker att det skulle vara intressant att veta ungefär hur det ser ut på FL kring medlemskapen i svenska kyrkan. Så är du medlem och troende eller inte? Eller har du kanske en annan tro?
Tycker att det skulle vara intressant att veta ungefär hur det ser ut på FL kring medlemskapen i svenska kyrkan. Så är du medlem och troende eller inte? Eller har du kanske en annan tro?
Jag är gärna med och betalar kyrkoskatt och kommer att döpa mitt barn. Om denne är av annan uppfattning är det bara att begära utträde ur kyrkan när denne blir myndig. Jag är inte troende och kommer inte att uppfostra mitt barn till det heller, så det blir absolut inget hjärntvättande här. Däremot är jag mån om traditioner och tycker att kyrkan gör mycket bra också.
Julen har en annan aspekt än den religiösa.
Ateist och med i svenska kyrkan. Anledningen till att jag är med är för att jag anser att de gör ett bra jobb med tex hjälpa fattiga, dela ut matpaket och så har de barnaktiviteter. Sen är jag löjligt förtjust i gamla kyrkor och en del av kyrkoskatten går ju till att bevara dessa kyrkor.
Barnen är döpta eftersom maken ville det pga tradition.