• Anonym (Rådlös)

Missbrukar epilepsimedicin??

Jag måste få ventilera och rådfråga om mina misstankar är sanna.
    För att göra historien kort, min släkting var med om en hemsk olycka för 5 år sedan. Hon krossade benet. I samband med detta började hon äta starka mediciner för sin onda fot. Rejält starka mediciner, hon fick även blodförtunnande medel.
    För två år sedan fick hon sitt första anfall. Hon ramlade ihop på badrumsgolvet, slog sig i pannan så hon fick ett stort jack som behövdes sys.
    Idag två år sedan år hon epileptiska anfall var och varannan vecka. Hon åkte sist in på sjukan och fick stanna en vecka. Hon får medicin och får ändå anfall hela tiden, och sist var hon illa däran och kunde mist livet. Till följd av allt detta ansträngande hennes kropp råkar ut för har hennes hjärta dålig aktivitet, hon har även Chrons sjukom.
    Varför jag misstänker henne är simpelt, hon har alltid druckit för mycket, ljugit om hur mycket och ätit sin dotters adhd-medicin. Hon gör sig illa även när hon inte har anfall. Sist bröt hon armen för hunden "ryckte" hårt i kopplet osv. Nu undrar jag varför sjukhusen inte reagerar när hon får 4 anfall på raken under en timma?? Det låter vansinnigt mycket för att bara vara ett ep-anfall. Tar hon fler tabletter än hon ska, blandar hon dom med alkohol vad?? Hennes båda föräldrar är tunga alkoholister. Vi bjuder på läsk när hon kommer över för annars dricker hon upp all alkohol.

Vad kan man göra?? Dör hon nästa anfall så lämnar hon två jätte oroliga och djupt deprimerade barn.

• Svar på tråden Missbrukar epilepsimedicin??
  • klyban

Istället för att stötta din släkting, så ska du misstänka henne för missbruka.
    Det är ju ett orginellt sätt att vara en släkting på som helt klart har dokumenterade sjukdomar.

• Anonym (???)

om man tar för mycket av starka värkmediciner kan man krampa och få anfall, vad har hon för smärtmedicin??

Kan du inte prata med henne och fråga om du kan hjälpa??

• Waldo

Jag kan inte se meningen med att överdosera en epilepsimedicin

För dom som hamnar i ett läkemedelsmissbruk handlar det ofta om att få ett rus och det får du inte på en epilepsimedicin

Att hon har så många anfall tyder på att det är fel mdicin insatt eller fel dosering.
    Det kan vara fråga om någon annan hjärnskada också

Det troliga är att hon missbrukar alkohol och missköter sin epilepsimedicinering.

• Anonym

Har hon stesolid eller liknande är det inte alls konstigt att bli beroende av dom.

• Anonym
    Waldo skrev 2010-10-25 13:25:23 följande:
    Jag kan inte se meningen med att överdosera en epilepsimedicin

För dom som hamnar i ett läkemedelsmissbruk handlar det ofta om att få ett rus och det får du inte på en epilepsimedicin

Att hon har så många anfall tyder på att det är fel mdicin insatt eller fel dosering.
    Det kan vara fråga om någon annan hjärnskada också

Det troliga är att hon missbrukar alkohol och missköter sin epilepsimedicinering.
    Stesolid är en ep medicin om man börjar krampa och den kan man lätt bli beroende av.
  • La Lola
    Anonym skrev 2010-10-25 13:27:42 följande:
    Stesolid är en ep medicin om man börjar krampa och den kan man lätt bli beroende av.
    Nä, det är ingen EP-medicin.

Det häver olika typer av krampanfall tex.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Anonym
    La Lola skrev 2010-10-25 13:31:14 följande:
    Nä, det är ingen EP-medicin.

Det häver olika typer av krampanfall tex.
    Ja bland annat ep. Har själv använt den i mitt jobb när någon krampat vid EP.
  • La Lola
    Anonym skrev 2010-10-25 13:33:21 följande:
    Ja bland annat ep. Har själv använt den i mitt jobb när någon krampat vid EP.
    Ja.
    Men skriv då inte att det är en ep-medicin för det tolkas ju som om det enbart används till ep-anfall.....

/mamma till en 10-åring med ep
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • DreamBitch
    Anonym (???) skrev 2010-10-25 13:23:59 följande:
    om man tar för mycket av starka värkmediciner kan man krampa och få anfall, vad har hon för smärtmedicin??

Kan du inte prata med henne och fråga om du kan hjälpa??
    Det är i princip bara tramadol som kan orsaka kramper och det tror jag inte att hon äter.
  • B2011
    Anonym skrev 2010-10-25 13:27:42 följande:
    Stesolid är ingen EP medicin utan den används till mycket eftersom den är ångestdämpande, muskelrelaxerande, kramplösande och även lugnande. Är allstå ingen typiskt EP medicin.
Svar på tråden Missbrukar epilepsimedicin??