Missbrukar epilepsimedicin??
Jag måste få ventilera och rådfråga om mina misstankar är sanna.
För att göra historien kort, min släkting var med om en hemsk olycka för 5 år sedan. Hon krossade benet. I samband med detta började hon äta starka mediciner för sin onda fot. Rejält starka mediciner, hon fick även blodförtunnande medel.
För två år sedan fick hon sitt första anfall. Hon ramlade ihop på badrumsgolvet, slog sig i pannan så hon fick ett stort jack som behövdes sys.
Idag två år sedan år hon epileptiska anfall var och varannan vecka. Hon åkte sist in på sjukan och fick stanna en vecka. Hon får medicin och får ändå anfall hela tiden, och sist var hon illa däran och kunde mist livet. Till följd av allt detta ansträngande hennes kropp råkar ut för har hennes hjärta dålig aktivitet, hon har även Chrons sjukom.
Varför jag misstänker henne är simpelt, hon har alltid druckit för mycket, ljugit om hur mycket och ätit sin dotters adhd-medicin. Hon gör sig illa även när hon inte har anfall. Sist bröt hon armen för hunden "ryckte" hårt i kopplet osv. Nu undrar jag varför sjukhusen inte reagerar när hon får 4 anfall på raken under en timma?? Det låter vansinnigt mycket för att bara vara ett ep-anfall. Tar hon fler tabletter än hon ska, blandar hon dom med alkohol vad?? Hennes båda föräldrar är tunga alkoholister. Vi bjuder på läsk när hon kommer över för annars dricker hon upp all alkohol.
Vad kan man göra?? Dör hon nästa anfall så lämnar hon två jätte oroliga och djupt deprimerade barn.