• pmö80

    Vi med BIM runt omkring 22 nov

    Jaha... då tar vi nya friska tag! Den förra tråden lyckades ju en efter en med Plus En riktigt tur tråd....Så nu hoppas vi andra som inte hade lika tur att lyckan hjåller i sig i denna! Hjärta

  • Svar på tråden Vi med BIM runt omkring 22 nov
  • Älskarlivet

    Hej alla nya!

    Fick min mens ikväll .

    Jag är 34,5 år och fick min son i mars 2007. Han är nu då 3,5 år.
    Både jag, min man och vår son fyller år på mörkaste månaderna så jag är väl lite extra tänd på tanken med ett sommarbarn....blev därför extra besviken när det inte blev en juli-bebis. Hoppas det tar sig nästa gång!

    Detta var vårt 3:e försök så nästa blir då 4:e.

    Med sonen blev jag snabbt gravid. lLutade med p-pillerna i februari 06 och blev gravid juni 06. Då var man både nykär och hade inte barn så sexet gick lite lättare då... elelr vad ajg menar är att då ahde man mer tid och mer energi än nu . (Då visste jag knappt vad ägglossning var om jag ska vara ärlig hahaha....)

    Lycka till alla!

  • Sally09
    Älskarlivet skrev 2010-10-26 20:50:01 följande:
    Men vad är bäst egentligen.... Ha sex FÖRE ÄL eller EFTER ÄL..?
    Grejen är som jag lärt mig nu att testen visar inte att äl sker just i detta nu utan att den kommer ske inom allt från 12-24 timmar om testet visar pos en dag och tiden till äl blir längre om det visar pos två dagar. så min äl har mycket möjligt kunnat infalla lite efter vi fått till det och även om spermierna lever ett par dagar känns det ju bättre att pricka samma dag ändå. man vill ju göra allt man möjligen kan!
  • Älskarlivet
    Sally09 skrev 2010-10-26 20:59:29 följande:
    Grejen är som jag lärt mig nu att testen visar inte att äl sker just i detta nu utan att den kommer ske inom allt från 12-24 timmar om testet visar pos en dag och tiden till äl blir längre om det visar pos två dagar. så min äl har mycket möjligt kunnat infalla lite efter vi fått till det och även om spermierna lever ett par dagar känns det ju bättre att pricka samma dag ändå. man vill ju göra allt man möjligen kan!
    Aaaaa å tusan. Det har jag inte tänkt på! Samma här då. Vi har inte haft sex efter Glad gubbe på stickan. Bara samma dag. Som nu sist var det glad gubbe lördagen och söndagen. Vi hade sex båda dagarna men inte efter det. Får kanske testa det
  • Sally09

    Ja nu gör vi det båda två då så ska vi se att vi blir gravida lätt som en plätt{#emotions_dlg.flower}

    Vi hade inte heller mycket koll förra gången men nu är jag som ett levande lexikon när det kommer till fertilitet tror jag, ha ha!

  • pmö80

    Sally09 Självklart! Roligt att kunna prata

    Har beställt bidrottninggelé idag, har fått tips om att det kan hjälpa till, sen om det inte funkar just med bebisverkstan får vi se... men det är ju inget skadligt så prova tänkte jag! Man skulle tydligen börja första mens dagen men den var ju igår och jag kommer nog inte att få detta förrens om ett par dagar så det får bli som det blir! Beställde även Zink till min älskade sambo... skulle främja spermierna Cool 

  • mariatheresia

    Nu kom tanten till mig så nu är jag taggade till nya tag, ska beställa stickor och börjar nog ta lite extra folsyra, inget jag behövde första gången men man vet aldrig.

    Ni som testat äl stickor, är det någon som har normal cykel typ 28-29 dagar och äl mitt i, när testar ni i så fall?

    kram på er

  • Älskarlivet
    mariatheresia skrev 2010-10-27 07:48:56 följande:
    Nu kom tanten till mig så nu är jag taggade till nya tag, ska beställa stickor och börjar nog ta lite extra folsyra, inget jag behövde första gången men man vet aldrig.

    Ni som testat äl stickor, är det någon som har normal cykel typ 28-29 dagar och äl mitt i, när testar ni i så fall?

    kram på er
    Jag har omkring 28-29 dagar emellan och jag har ÄL ca 12-14 dagar efter mensen första dag. Så lite tidigare än precis mitt i.

    Förra gången var det ÄL efter 14 dagar så när jag testade på ÄL nu sist (8-9 oktober) så trodde jag inte den skulle göra utslag...men det gjorde den redan på dag 12 så det var en jäkla tur att jag testade! Så dag 12-13 fick jag utslag.
  • pmö80
    mariatheresia skrev 2010-10-27 07:48:56 följande:
    Nu kom tanten till mig så nu är jag taggade till nya tag, ska beställa stickor och börjar nog ta lite extra folsyra, inget jag behövde första gången men man vet aldrig.

    Ni som testat äl stickor, är det någon som har normal cykel typ 28-29 dagar och äl mitt i, när testar ni i så fall?

    kram på er
    Ush då! Ja nu peppar vi igång igen!

    Jag tror att det är bra att överkonsumera dess ägglossningstest tills man vet! Första försöket tror jag att ägglossningen stämde med ägglossningskalendern men inte denna gång enligt mina smärtor jag får, då kom den tidigare?! Så överkonsumtion är nog det bästa receptet eller vad tror ni?! haha

    Har nån av er provat nått för att främja fertiliteten? Ex. bidrottninggele som jag tänkte äta denna månad?

    Kram
  • inka84

    Hej på er!

    Hoppar in i den här tråden redan nu. Har inte fått mens än men det känns som att den kommer komma när som helst.

    Jag hart kört med äl-test i 2 månader nu och vi har prickat inn äl båda gångerna, men icke! Jag måste försöka skaffa mig lite tålamod tror jag... hehe. Så nu har jag bunkrat upp med ännu mer äl-test och tänkte för säkerhetsskull börja testa första dagen efter mens, bara för att va säkert på att min kropp inte har lurat mig totalt. Det är alltså överkonsumption som gäller denna månad!

    Vad gäller naturläkemedel för att främja fertiliteten så har jag käkat Gland-25 i en månad, men det hjälpte ju inte den här gången.. men jag tror jag fortsätter med det i alla fall, för mina pms-symtom har minskat och jag tror det kan bero på tabletterna.

    Lycka till nu tjejer! Pepp!

  • pmö80

    Pms får gärna försvinna! Hade pms från ägglossning fram tills mens denna gång och hoppades på att de var grav. tecken.. men icke... Sken gravid var namnet... Spöke

    Kram

Svar på tråden Vi med BIM runt omkring 22 nov