buffertsparande
hej tänkte bara höra lite om att spara en buffert. jag och sambon flyttade till hus i sommaren vilket gjorde att besparingarna försvann ganska snabbt då det användes till hus och renovering. håller nu på att försöka spara ihop ett litet buffertkonto då saker säkert kommer hända som vitvarubyten och andra oväntade utgifter som kommer med hus. jag kommer nu vara hemma med våran bebis som kommer i december och sambon jobbar heltid.
Men nu till min fråga, vad är rimligt att ha sitta på ett buffertkonto? hur mycket kan vara bra att ha som utgångssumma. vill ju gärna ha så man klarar sig om något händer men samtidigt vill man juinte behöva tömma kontot vid första utgiften...
Så frågan är väl egentligen hur mkt ni med hus och barn försöker spara till buffert? vad är en lagom buffert för er? är väl säkert olika för alla men skulle va kul att få lite tips och insyn över hur folk resonerar. som det ser ut nu kommer vi förhoppningsvis kunna spara mellan 500 -1000 kr i månaden beroende på hur stora räkningarna är varje månad. kan ju variera lite. är det för högt eller lågt satsat? med tanke på att jag blir hemma med fp vilket försämrar ekonomin en aning. Har ju ingen aning om hur dyrt det kommer vara med lilla bebisen sen heller... =)