• kattis51

Kalas hos min sambos ex ink. hans familj.

Hur skulle ni reagera och resonera? Min sambos dotter fyller år och hon bor hos sin mamma P en liten bit bort från oss. Nu har P bjudit min sambos släkt till sig och tidigare har alltid de kommit till oss, och dottern. Mamman P har tidigare alltid trackaserat oss om allt möljigt, och hon har ett stort kontrollbehov. Jag tycker inte om henne. (Mycket snällt sagt). Nu vill min sambo att jag ska följa med honom dit, men jag tycker att vi kan ha kalaset här hos oss.  Jag är förbannad och känner mig överkörd, sviken Gråter. Ska jag visa och tala om  att jag inte tycker om detta? eller ska jag acceptera detta och gå dit? 
    Jag har 2 barn från ett tidigare förhållande och skulle jag göra samma sak (aldrig), för att jag respekterar mitt Ex nya familj.  När de är hos mig så firar vi dem tillsammans med min familj och min sambo. När de är hos Ex så firar de med Farmor och Farfar. 

• Svar på tråden Kalas hos min sambos ex ink. hans familj.
  • Lincon
    mamma vera skrev 2010-10-29 15:09:54 följande:

Det var jäkligt fult gjort att hon bjöd din sambos släkt men inte er!!!

Däremot tycker jag no att du skall trippa dit och se glad ut för barnets skull. Barn är inte dumma ju. Dom fattar ju om det är något konstigt på G, Det är barnet som skall firas och det är dens dag. då kan vuxna glömma sina egna värderingar och irritationer för en dag och sammlas för barnetrs skull!

Men det beror väl också på vilken relation exet har med TS sambos familj? Mina föräldrar är skilda t.ex. men min mamma och jag har åkt och hälsat på min pappas släkt, likaså brukar min faster besöka min mamma ca 1ggn om året. Det har ju också fått en relation till varandra, speciellt om man har varit tillsammans länge och har barn ihop. Jag tycker ändå inte att det är så konstigt.

Men visst kunde hon kanske ha förberett TS sambo och meddelat "jag tänkte bjuda in din familj när N fyller år" och så kunde de ha pratat igenom det innan bjudningen var klar.
    Jag vet att jag vet, men jag vet det inte just nu
  • smulpaj01
    kattis51 skrev 2010-11-04 12:54:24 följande:
    Ska bara berätta, att jag åkte på kalaset och jag är nöjd och stålt över det Skrattande.  (Jag fixade det).
    Vad kul

Bra gjort tycker jag. Här får du en {#emotions_dlg.flower}
  • Thuleslapper
    Zaria skrev 2010-11-04 12:51:30 följande:
    Fast det verkar ju fungera med resten av hans släkt att åka till henne på kalas, verkar bara vara TS som tvekar. Skall man då göra 2 kalas för EN persons skull?

Att inte älska pappan till sitt barn när man separarerat ser jag inte som något konstigt, äslkar du alla du haft sex med? Skulle du tycka det var okej om dina bonusbarns mamma älskade sitt ex fortfarande? Personligen skulle jag tycka det vore ganskla jobbigt

Ja inte skulle jag bli glad om hon fortfarande älskade honom.
    Men det är ingen risk, inte efter allt ont hon har gjort honom, det vore verkligen konstigt om hon hade några känslor kvar...

• Thuleslapper
    jådåsåatt skrev 2010-11-04 11:15:23 följande:
    WTF? Varför är du bitter för att hon inte älskar pappan till sina barn längre?
    Det var något av det sjukaste jag läst på länge.

Jag älskar inte min dotters pappa, vi kan ändå fira födelsedagar tillsammans. Det handlar inte om några charader eller att vi ska leka mamma-pappa-barn, det handlar om att göra det som är bäst för barnet.
    Skärp dig.
    Kan du försöka förklara varför du tycker att det är bättre för barnet att fira ETT kalas med hela släkten istället för att få ha TVÅ?

Och bitter är jag definitivt inte....
  • vampyria2

Vi har alltid kalas tillsammans för barnen, tror att det är jätte bra att de kan känna att föräldrarna och deras släkt fortfarande kan umgås, känns nog skönt för dem.
    Vi har även firat jul och andra högtider tillsammans, kan man bita ihop och vara trevliga mot varandra så tror jag att det ger barnen en bra självkänsla, de är ju en då lite av oss alla Drömmer 

• Thuleslapper
    kattis51 skrev 2010-11-04 12:54:24 följande:
    Ska bara berätta, att jag åkte på kalaset och jag är nöjd och stålt över det Skrattande.  (Jag fixade det).
    Åh vad du ska vara stolt över dig själv!!
    Bra gjort
  • Sapho

Jag är i samma sits och jag känner mig jätte förbannad. Min sambos och hans ex släkt ska fira tillsammans hos exet. Jag kommer vara det svarta fåret. Jag kommer känna mig "inbjuden" och det vill jag inte. Jag vill att vi ska kunna vara värdpar och fira hans son precis som den familj VI är. Annars känns det inte som om vi är en familj. Jag är fruktansvärt ledsen och min sambo förstår mig inte.

• Zaria
    vampyria2 skrev 2010-11-04 21:51:48 följande:
    Vi har alltid kalas tillsammans för barnen, tror att det är jätte bra att de kan känna att föräldrarna och deras släkt fortfarande kan umgås, känns nog skönt för dem.
    Vi har även firat jul och andra högtider tillsammans, kan man bita ihop och vara trevliga mot varandra så tror jag att det ger barnen en bra självkänsla, de är ju en då lite av oss alla Drömmer 
    Härligt det låter
  • Zaria
    Thuleslapper skrev 2010-11-04 21:48:17 följande:

Ja inte skulle jag bli glad om hon fortfarande älskade honom.
    Men det är ingen risk, inte efter allt ont hon har gjort honom, det vore verkligen konstigt om hon hade några känslor kvar...

Det var det jag reagerade på, citerar "Hon har förstört en familj genom att tycka att hon inte älskar pappan till sina barn." Varför är det så fel att inte älska pappan till sina barn? Mig veterligen styr man inte över sina känslor.
  • Thuleslapper
    Sapho skrev 2010-11-08 10:32:29 följande:
    Jag är i samma sits och jag känner mig jätte förbannad. Min sambos och hans ex släkt ska fira tillsammans hos exet. Jag kommer vara det svarta fåret. Jag kommer känna mig "inbjuden" och det vill jag inte. Jag vill att vi ska kunna vara värdpar och fira hans son precis som den familj VI är. Annars känns det inte som om vi är en familj. Jag är fruktansvärt ledsen och min sambo förstår mig inte.
    Jag förstår exakt hur du menar för jag känner lite likadant. Stor kram till dig
Svar på tråden Kalas hos min sambos ex ink. hans familj.