Inlägg från: Mini mE m Minisarna |Visa alla inlägg
  • Mini mE m Minisarna

    Kvinnlig tatuerare under utbildning sökes!

    Hej
    Jag platsar nog mer hos er är ni behöver en stick-kunnig? Skrattande (piercare)
    Har jobbat några år i studio och då även gaddnigar men kom fram till att det inte är min grej riktigt. Och den studion var väldigt biker...inte heller min grej...
    Min sambo nu håller på bli tattuartist ,så jag ritar o han gör illa folk...hahaha...


    Tänk först-Skriv sen....
  • Mini mE m Minisarna
    Flisan79 skrev 2010-11-01 15:30:39 följande:
    Ja, låter bra. Blir väl inge riktig studio utan en piersare, absolut + att du även kan tatuering och allt som hör där till? Men om gubben din ska bli tatuerare, vill du inte jobba med honom? Bara en nyfiken fråga
    Japp, kan allt vet allt...
    Nej, vi har faktiskt inga såna planer...ännu, jag är ju klar och han är under övning Skrattande och att jobba i en studio med bara tjejer blir ju en helt annan grej.
    Tänk först-Skriv sen....
  • Mini mE m Minisarna
    Flisan79 skrev 2010-11-01 20:35:00 följande:
    Ja men precis. Har läst om många som söker just kvinnliga tatuerare/piercare så det borde finnas en marknad. Tänker också som så att idag så är det inte bara "speciellt" folk som kroppssmyckar sig utan typ alla klasser och stiler. Tror många "normala" personer känner sig borta hos den vanlige tatueraren där allt går i svart och det är ddöskallar överallt.

    Ser att även du bor i söderort

    Du som även tatuerat, vad gillar du de jag gjort? Ha i åtanke att jag precis börjat.
    Hahaha, såg precis mitt eget inlägg nu..hoppas ni förstod att jag verkligen skämtade om att jag -kan allt-vet allt- hahahaha, såg ju bara lite överdrivet ut...
    hur som haver....
    när jag jobbade så var vi faktiskt 3 tjejer o 2 killar   så det var väldigt tjejig ändå, men dock så var det grabbarna som drog kunder pga av deras namn...i gaddnings/stickvärlden.
    Men vi tjejer fick ju oftast ta sticken som handlade om kvinnliga könsorgan och bröst.
    Så absolut tror jag det finns en maknad! Och just det att inte vara en studio med mycket motor o grabb intryck tror jag "vanliga" kunder gillar.

    Japp, bor söderort, bredäng, själv?

    Jag tycker dina bilder på tatt var jättefina, ser välgjort ut, gillar textsnittet på Karma gaddningen!
    Men som jag sa, jag är inte nån bra tattartist....gilar sticka genom nålen hela vägen..inte bara under huden...hahahaah
    Tänk först-Skriv sen....
  • Mini mE m Minisarna

    Hehehe, sadist o sadist....Oskyldig
    Kan ju inte ens ta hål i mina döttras öron..hahaha
    Andra går finfint!

    Nej, långbro e ju inte så långt, är dock inte uppväxt här utan är en innerstadsbrud från början.

    Och det där med vanesak....där är du nog bätte än jag iså fall, jag vande mig aldrig vid vib när jag satt med maskinen då e d ju lättare att bara köra igenom en nål, en gång liksom   Skrattande 


    Tänk först-Skriv sen....
  • Mini mE m Minisarna

    Hahaha nejdå, inte fel yrke inte!
    Jag är tex utbildad till USK...ska alltså egentligen "laga" folk...hahaha inte med mening sticka hål på dom...hahaha
    Men både gaddningar o kroppssmycken är för mig en konstform så det gills liksom inte till sadistkategorin. Oskyldig


    Tänk först-Skriv sen....
  • Mini mE m Minisarna
    Flisan79 skrev 2010-11-01 22:13:39 följande:
    Ja, det är så jag ser det. Är ju själv ingen typisk tattootjej. Alltså stilen. Mer en "normal" tjej. Har bara 2 tatueringar på ryggen. Skulle vilja ha någon till som står för döttrarna men tror det får räcka med det. Men som sagt, min man har hela armarna, mycket på bröstet, en mindre på ryggen och på vaden. Är den vägen jag kommit in i det hela....hmm...kom av mig lite, jo, jag menar att för mig är det som sagt en konstform mer än en stil. Jag älskar tatueringar som står för något och som har en historia bakom. De som har många sådanna tatueringar har ju som en karta av sitt liv skriven på sin hud....spännande.

    Men hur känner du för det jag skrev i själva "annonsen". Jag är ju inte klar än men det är du, fast du skulle väl ha barn snart så du kanske tänkte att det blev lagom tills du var klar med att vara hemma?
    Shit, 6 barn...otroligt!
    Haha, ja.... barn ja....och det är bara bebblo i maggen som e planerad faktiskt! Skrattande
    Haha, dock så har jag ngra tatt mer än du då jag låit min sambo "öva" lite på mig och jag är faktikst av prick samma åsiker som du av gaddningar i allmänhet. Alla mina betyder faktsikt något och är en minder "karta" över olika perioder i mitt liv. Och det är så jag tycker det ska vara.

    Ang studio ide och så så har jag samma åsikt där oxå. Skrattande
    Ja, jag har ju bf i januari så det är ju inte så långt kvar och du hade en ev lärlingsplats på G eller?
    Jag kan ju tillägga att jag själv gjort en del jobb för HOP, fast i GBG.
    Men det är ju verkligen helt fel studio-värld för mig...bara stora myuskelberg hahaha, och bikers...hahaha..
    och det är vekligen lika hur en kvinna tattuerar och en man!!!

    Har du gjort några fler japanskt inspirerade gadningar? som man kan få se? det är lite min grej just nu...har letat i fler år nu faktikst efter en spec grej.
    Tänk först-Skriv sen....
  • Mini mE m Minisarna
    Flisan79 skrev 2010-11-02 10:13:22 följande:
    Men det är ju jättehärligt, jag är imponerad. Du måste ha ett stort hjärta och ett grymt tålamod...haha. Vi jobbar på nr 3 men för oss är barn inte så lätta att få till (läs gärna på min sida) så vi får se om det ens blir någon.
    Med tanke på att din förlossning är i jan så blir det ju utmärkt tidmässigt.

    Ja jag tror ju på min studio ide då jag själv känner mig lost i de som finns nu. HOP här ligger bara ett kvarter bort och min man springer där titt som tätt. därför passar det ändå bra (trotts grottkänslan, är ju helt svart där inne)

    Hehe...har faktist inte gjort så mycke mer än det jag lagt ut, japansk stil har ingen bett om än. Den på min mans mage med fiskarna råkade bara bli lite åt det hållet. Den är eg bara för att han är född i fiskarna men flera har sagt att fiskarna påminner om koifiskar.
    Sjöljungfrun är en av mina första tatueringar, insåg då att det här nog är något för mig för om man ska strunta i jäntelagen så tycker jag den är väldigt bra med tanke på det

    Vad är det du har letat efter? Jag är duktig på att hitta
    Heheheh...jag må ha stort hjärta, men tålamod är nåt jag är känd för att ha mindre av hahahaha!
    Ja, jag läste faktiskt lite på din sida om din små!
    Jobbigt för er, men väldans tur att ni fick så finfina resultat!!! Glad

    Ja, jag tyckte oxå fiskarna ser ut som koifiskar haha därav min fråga.
    Och oh ja, jag tyckte att alla där såg otroligt välgjorda ut!!!
    Om man nu jämnför mot många andra jag sett genom åren, själv ade jag massa bilder på mina men alla tycks ha försvunnit ut i cyberspace...?
    Men på min FB har jag lite utlagt.
    Tänk först-Skriv sen....
  • Mini mE m Minisarna
    Flisan79 skrev 2010-11-02 12:42:38 följande:
    Har du öppen FB sida? Är nämligen FB motståndare!...nä, skämta bara men är väl typ sista männinskan på jorden utan FB, haha. Har heller inga planer att göra en, känns lite som att det inte är min grej. Gillar att hänga här lite mer anonymt på FL.

    Tack för feedback, behövs då självförtroendet går lite upp och ner.

    Fick just en beställning, en tjej som vill göra samma sjöjungfru som i galleriet samt en panter på hennes kille. Ska göra en svala på killen som har döskaller/ros tattoon och en kompis till honom har beställt en ros och en fyrklöver osv....så det rullar på

    Du som redan är i tattoovärlden, du vet ingen fler tjej som tatuerar som kan vara intresserad? Skulle ju vara bra om vi var ett par stycken, dels för att man är duktig på olika saker men sen är det ju ekonomiskt bättre om man tänker på lokal osv.
    Hahaha, FB motståndare..lät kul! Haha, jag käner lite mer tvärtom då jag ser FB som mer privat och anonymt och därav inte har en öppenFb..hahaha bara mina allra närmaste 600 vänner har tillgång till min sida...nädå, men tyvär e den helt stängd för utomstående.

    Vassego, jag tycker verkligen du är duktig för att va lite rookie!!!

    Ja, kul att det rullar på för dig, övning ger färdighet!!!
    Fast jag brukar inte säga det så min sambo hör då jag nu skulle se ut som värsta klotterplanket..hahaha
    Och hade jag inte varit gravid skulle han velat övat ännu mer...hahaha.

    -jodå, jag har en del bekanta fortfarnade kvar i tattusvängen men dom flesta är etablerade och har egna studios nu.
    Men in tanke är ju oxå att det finns väldigt mkt bra gästtattuereare som jag vet skulle ställa upp!
    Lokalhyra o sånt tror jag inte är ett så stort problem faktiskt då det inte kräver nn jättelokal med massor med fläktar-kylrum osv osv, som tex restaurang eller butiker...
    Så länge man har en klav., stol och brits är det ju lyx! 
    Hur har du löst det förresten, hemma?
    Vi har haft lite problem med det just med bekvämlighet vid sittningar och framför alt bra belysning?
    Tänk först-Skriv sen....
  • Mini mE m Minisarna
    Flisan79 skrev 2010-11-02 17:41:07 följande:
    Tänkte på en annan sak. Om det nu blir en studio (när menar jag såklart) så skulle jag också vilja att det alltid finns tillgång till snacks, dricka och kaffe/te, alltså för både oss och kunderna. Det där lilla extra.
    Såklart vi ska ha det hahahaha!
    Det hade faktiskt vi, och ibland var det nödvndigt att bjuda svimmfärdiga ny-stuckna kunder på nåt att dricka äta för att inte svimma av helt. hahaha
    Tänk först-Skriv sen....
  • Mini mE m Minisarna

    Man kan faktiskt använda vanligt sånt vatten från apoteket. Eller kokat vatten, inget man faktiks behöver om man har bra grå skalor på färg...eller så finns det färdig utblandad färg, beroende på var du köper färg.
    Men tänk på att rött och gult sällan ska spädas då det är svår fäst färg.

    Ja, hahaha, den utbildningen är bra att haibland, dock så har det aldri inträffat något allvarligare än några känsliga svimmare!
    Men jag tror dom flesta studios kan eller redan erbjuder det, alltså vi altid det hemma men tror nog man kan få det i andra studios som inte direkt går ut med erbjudadet.
    Men folk brukar ju inte direkt vara superhungriga under varken sittninar eller stiick. snarare tvärtom..
    Men kaffe o godis till oss funkar ju alltid hahah


    Tänk först-Skriv sen....
  • Mini mE m Minisarna
    Flisan79 skrev 2010-11-03 23:20:19 följande:
    Tack för infon. Jo, min skuggfärg är jättebra och behöver inte bli ljusare så den funkar fint.

    Ja, VI är de viktiga....hahaha. Nä, men även om det inte är så många som utnyttjar detta är det något som ser snyggt ut och ger lite lyxkänsla, lite TLC som saknas i de ruffare studiorna.
    Här hemma har det gått en del kaffe/te iaf så det är ett måste. Själv har jag lyckats döpa en chokladkaka till tattoochoklad då jag har en jag äter av under varje gaddning. Men om jag börjar tatta varje dag får jag nog hitta något annat att snaska på för det finns risk att jag inte får plats på stolen annars  

    Med ett 6:e barn på väg antar jag att du är äldre än 20..haha...när kom du in på det här spåret? Jag känner mig ganska gammal för att vara helt ny. Är nog få 30+ åriga tjejer som vaknar upp en dag och bestämmer sig för att börja tatuera.
    Hahahaha, jag låååångt över 20 är jag juh....
    Jag var 19 när jag börja sticka och jobade väl ca 6-7 år sen fick jag för mig att bli väktare...hahaha
    Men därimellan har jag nog gjort allt.
    Nja, säg inte det, alla jag känner i branchen nu är runt 30 eller äldre.
    Okej då, min sambo är yngre. hehehe

    Ja, snacks under tatt får du nog byta för vi ska ju ha många jobb..???
    Min chef  när jag jobbade var väldigt förtjust i smågodis.....nu ser han ut som en stor gummibjörn...
    Själv ser jag ju mest ut som en stooor köttbulle och jag har ju ca 10 v kvar...hahha så vi får se sen hur bra det blir...

    Jo, jag förstår precis hur du tänke ang TLC-känslan, är av samma åsikt så det löser vi!
    Tänk först-Skriv sen....
  • Mini mE m Minisarna

    Hahaha, ja jag har oxå sjukt seg hud....eller vissa färger fäster helt enkelt inte på mig, gjorde en tattu på vaden förra vintern den är typ borta nu...hahaha tog galet lång tid och märkte att den tattuerren typ satt och mumla långa ramsor i ren förbannelse över min hud....en tror han blandat ut färgen jävligt mkt oxå..för han bytte och då satt hälften klockrent...så jag har en halv gaddning på vaden...ska fixa sen..hahaha.

    Sen har jag ju 100 till jag vill fixa eller göra...haha
    Min överarm tex är nu perfekt, men ska byggas ut lite till.
    Men det är inte EN gaddning det är overcoverjob på 3-4 st hahaha

    Ja, jag slutade oxå efter en misshandel som skrämde ski*n ur mig för några år sen...men det var oxå nästan det enda som hände under mina år som vakt.


    Tänk först-Skriv sen....
  • Mini mE m Minisarna
    Rynkar på näsan Ja, det låter ju inte sådär jättetoppen, med din man!

    Ja, jag har ju en del, mer eller mindre klara...hehe
    men det viktigaste för mig att alla betyder något, för mig, och är väl balanserade.
    Nu funderar jag på var i helskotta jag ska få plats med 6:e bebisens namn....svårt...känns ju lite orättvist när alla andra 5 har sina namn på handleden och underarmen...men jag tänkte ju inte ha fler så all plts är ju slut...hahaha och sätta det namnet typ på ryggen eller nån annanstans känns ju lite orättvist.
    Tänk först-Skriv sen....
  • Mini mE m Minisarna

    hahaha ja han får ju ställa upp! {#emotions_dlg.djavulsk}
    Själv ska jag tvinga mni sambo till lite shopping idag..hahahha...bebisshopping...han tycker et ju e såååå roligt att gå i affärer o kolla käder.....Oskyldig


    Tänk först-Skriv sen....
  • Mini mE m Minisarna

    Hahaha, ja, jag och Stjärtholmen....!!! Skrattande

    Ja, magen har jag inga på så det tänker jag inte ens uttala mig o men såg härom dagen när sambon gaddade en kille där...han såg inte ut att trivas kan jag säga...trots chips o godis o läsk framdukat  Förvånad och hög musik...

    Men när jag gjorde svanken-ryggslutet (stl STOOOR) sittning i 5 timmar....då stor böla jag som en bebis....sen sa min tatuerare att det är ca 5 timmar kvar...alltså en sittning till...hahahaha...det tog mig ett år att fixa göra klart den...och nu VÄGRAR jag bestämt att fylla i den..hahaha den får bli hur blek den vill jag ser den ju rätt sällan ändå...hahahah


    Tänk först-Skriv sen....
  • Mini mE m Minisarna

    Hahaha, nej därör är det lättare när man bara sticker EN gång..hahaha, jag hade med min stora tjej till jobbet många gånger när hon ar liten eftersom jag det gick fort när jag hade kunder och ganska mycet mellantid...och med fika och soffor i studion så var det ju lyx för henne...hahaha och alla snälla kunder och kolegor som lekte med henne.


    Tänk först-Skriv sen....
Svar på tråden Kvinnlig tatuerare under utbildning sökes!