varför...?
anses det som en rättighet att skaffa barn?
kan man inte så tycker jag inte att jag (skattepengar) ska behöva betala för samtal, prover, sprutor, provrör osvosv. utan det ska man bekosta själv.
anses det som en rättighet att skaffa barn?
kan man inte så tycker jag inte att jag (skattepengar) ska behöva betala för samtal, prover, sprutor, provrör osvosv. utan det ska man bekosta själv.
Ohh är du i farten igen. Sådärja...sätter mig tillrätta med chipspåsen och ett finger på uppdateraknappen.
men varför ska skattemedel bekosta folks oförmåga att få barn?
Varför är det en rättighet att göra abort? Varför ska skattebetalarna betala för att folk inte orkar skydda sig? tycker det är betydligt värre än att något som man inte själv har valt...
Får du barnbidrag för dina barn, va du eller den andre föräldern föräldraledig, går dina barn på förskola?
What, vi har fått betala allt själv. Sånt där är inte gratis kan jag berätta!!!
Tror du att den lilla summan du betalar i dagisavgift täcker alla kostnader?
Av samma anledning som skattemedel bekostar cancervård, behandling av alkolister, utbildning etc. Det är inte en rättighet att få högskoleutbildning men likväl har Sverige valt att tro att vi kommer att tjäna på att människor utbildar sig. Jag tycker att skattemedel ska bekosta min och andra oförmåga att få barn för att samhället tjänar på att vi får barn och att jag mår bättre.
Jag och min man betalar skatt till staten varje år; pengar som bekostar förlossningar, kontroller etc till de som får ett eller flera barn på naturlig väg. Skatten bekostar också kejsarsnitt, vård av förtidigt födda och andra "åkommor". Med ditt resonemang borde de som råkar ut för kejsarsnitt, havandeskapsförgiftning, bröstbölder etc inte heller få hjälp eftersom det också kan klassas som någon slags oförmåga (enligt ditt sätt att tänka). Antar att ingen i din omgivning drabbats av en svår sjukdom eller behövt stöd av staten på annat sätt för när den dagen kommer (det gör den tyvärr för de allra flesta) kommer du vara glad för att våra skattemedel fördelas på det här sättet.
Skulle också vilja uppmärksamma dig på att vi av staten "endast" får hjälp till ett barn och att kostnaden för mig att få ett barn via provrör är betydligt lägre än om någon får 3 barn på naturlig väg.