varför...?
anses det som en rättighet att skaffa barn?
kan man inte så tycker jag inte att jag (skattepengar) ska behöva betala för samtal, prover, sprutor, provrör osvosv. utan det ska man bekosta själv.
anses det som en rättighet att skaffa barn?
kan man inte så tycker jag inte att jag (skattepengar) ska behöva betala för samtal, prover, sprutor, provrör osvosv. utan det ska man bekosta själv.
Du har med andra ord aldrig träffat en lidande barnlös kvinna/man. Du har med andra ord ingen aning om vilket problem det kan innebära att vara ofrivilligt barnlös.
Så bra vi fått det konstaterat, då är diskussionen över. Eftersom hela resonemanget från din sida utgår ifrån att du vill nåt för att du känner så och vi nu konstaterat att andra känner annat så finns ju inte mer att säga.
TS, jag tycker att det är tråkigt att du inte respekterar att det här är ett forum för män och kvinnor som har svårt att få barn och vill stötta och peppa varandra. Alla har rätt att tycka och tänka vad de vill, du har all rätt i världen att ha åsikter om de svenska sjukvårdsreglerna, men det här är inte rätt forum för att uttrycka kritik mot reglerna för subventionerad vård för ofrivillig barnlöshet. Det finns massor av andra diskussionstrådar där du kan uttrycka din åsikt och diskutera hälso- och sjukhuspolitik. På Familjeliv finns t ex det här forumet: www.familjeliv.se/Forum-5-65/ . Hoppas att du hittar en diskussionstråd som bättre passar ditt ämnesval där eller någon annanstans.
Många styrkekramar till er andra som, liksom jag, har sökt er till det här forumet "Svårt att få barn" för att få råd och stöd i er kamp för att få det efterlängtade plusset! Vi kämpar på, snart är det vår tur!
Förutom de rent uppenbara mänskliga aspekterna på detta så finns det flera faktorer som ts verkar totalt okunnig om. Det är inte så att det föds för många barn i Sverige, utan det föds för få. Den lilla struntsumma en IVF kostar för landstinget går inte att jämföra med det som den kommande medborgaren genererar i skatteintäkter. Så om man enbart ser till det rent ekonomiska är IVF en vinstaffär för skattebetalarna. Vi ska vara jäkligt glada för de kvinnor som vill föda barn i Sverige, hur det än går till, så att vi får några skattebetalare som kan försörja oss när vi blir pensionärer.
Vad bra att tråden är flyttad nu!