• seejtaan

varför...?

anses det som en rättighet att skaffa barn?
    kan man inte så tycker jag inte att jag (skattepengar) ska behöva betala för samtal, prover, sprutor, provrör osvosv. utan det ska man bekosta själv.

• Svar på tråden varför...?
  • seejtaan
    Fru U skrev 2010-10-31 12:02:39 följande:
    Man kan arbeta med en bruten fot, det handlar om att lära sig hantera smärtan och det är fullt möjligt. Foten läker sig själv så småningom, men visst veklingar hade säkert trillat av pinnen

Varför ska inte alla få barn? Du ugår ifrån nån sorts ide om karma eller?
    så antingen ingen sjukvård till SJUKA människor eller så ska alla få pengar till vad de önskar? okej.

för att alla inte kan? inte karma, bara inse att alla inte kan.
  • Fru U
    seejtaan skrev 2010-10-31 12:05:06 följande:
    så antingen ingen sjukvård till SJUKA människor eller så ska alla få pengar till vad de önskar? okej.

för att alla inte kan? inte karma, bara inse att alla inte kan.

Alla kan inte heller överleva cancer, ska vi därmed sluta behandla de med cancer?

Alla kan inte heller bli bra efter en hjärtinfarkt, ska vi därmed sluta behandla de som får hjärtinfarkter?

And the list goes on.

Ja livet är orättvist innebär det att man ska bara lägga sig ner och acceptera det eller ska vi göra nåt åt det vi faktiskt kan göra nåt åt? Eller tror du på att alla ska leva efter naturlagarna?

har ont i handen o skriver därför som en kråka
  • seejtaan
    Fru U skrev 2010-10-31 12:16:11 följande:

Alla kan inte heller överleva cancer, ska vi därmed sluta behandla de med cancer?

Alla kan inte heller bli bra efter en hjärtinfarkt, ska vi därmed sluta behandla de som får hjärtinfarkter?

And the list goes on.

Ja livet är orättvist innebär det att man ska bara lägga sig ner och acceptera det eller ska vi göra nåt åt det vi faktiskt kan göra nåt åt? Eller tror du på att alla ska leva efter naturlagarna?

hänvisar till inlägg 19.

självklart man de som vill lägga sina pengar på vad de vill men att det ska betalas av andra är fel.
  • Fru U
    seejtaan skrev 2010-10-31 12:24:16 följande:
    hänvisar till inlägg 19.

självklart man de som vill lägga sina pengar på vad de vill men att det ska betalas av andra är fel.
    Då tycker jag att du ska flytta till ett land där du får göra precis vad du vill med din inkomst och slipper få nåt betalt av staten, så slipper du betala för någon annan
  • seejtaan
    Fru U skrev 2010-10-31 12:28:00 följande:
    Då tycker jag att du ska flytta till ett land där du får göra precis vad du vill med din inkomst och slipper få nåt betalt av staten, så slipper du betala för någon annan
    jag betalar gärna skatt så vi kan ha en fungerande sjukvård, fungerande skola osv. men varför ska jag betala för att andra ska få det de vill ha? då kan staten betala min bil jag vill ha.
  • Fru U
    seejtaan skrev 2010-10-31 12:35:58 följande:
    jag betalar gärna skatt så vi kan ha en fungerande sjukvård, fungerande skola osv. men varför ska jag betala för att andra ska få det de vill ha? då kan staten betala min bil jag vill ha.
    Varför ska du få sjukvård, skola, vägar mm. Andra kanske inte vill betala för att du ska få det du vill
  • seejtaan
    Fru U skrev 2010-10-31 12:36:56 följande:
    Varför ska du få sjukvård, skola, vägar mm. Andra kanske inte vill betala för att du ska få det du vill
    det är vad ALLA får.
  • myran6801

du kan nog få hjälp för dina problem, sök vård, den vård som vi alla bidragit till via skatten. Varsågod!
    Varför engagerar du dig överhuvudtaget i detta forum? Gör något vettigt istället som bidrar til välfärden.

• längtans

Ojoj, vilken trångsynt TS.

Kan inte säga mer än vad många redan sagt.

Men nej, det är kabnske ingen rättighet att få barn, men jag tycker att det är en rättighet att få behandling så man "fungerar"....Jag har PCO, vilket gör att jag inte ägglossar på egen hand, utan måste ha hjälp med det. Jag brukar jämföra mig med en person som amputerat armen, för jag saknar också en fungerande egenskap, likväl som armen. Men har du hört om många som fått betala för sin protes?? Varför ska dom få en gratis protes till sin saknade kroppsdel om jag inte kan få behandling för min "sjukdom"?.

Jag har inte den minsta lust att betala aborter, bröstförminskningar, GBP, etc etc....men tack vare att jag gör det så har vi en väl fungerande vård...

och varför klagar du när det inte är gratis, är du sååå himla rädd att det ska bli det eller??

Jag har betalat långt över 50000:- och jag HAR klagat, för jag tycker det är förjävligt att det ska kosta så mycket pengar!!

Lämna gärna detta forum och kom aldrig tillbaka, du passar nog mycket bättre i sandlådan,... 

• Annecy

Tjejer, sluta svara denna obegåvade person som enbart är ute efter att provocera. Det är inte värt att lägga någon energi på sådana personer. Stackars sorgliga man utan empati & ödmjukhet, hissen går liksom inte hela vägen upp....

Svar på tråden varför...?