• misslinn

Nya på Puregon-pennor!

Har just dragit igång första månaden med Puregon. Hoppas att det finns några andra här som vill följas åt i sprutträsket med allt vad det innebär, hopp och förtvivlan, biverkningar och frågetecken...

Jag är inne på 3e dagen med 50 ie Puregon. Ska tillbaka till min läkare på fredag för att kolla hur det har utvecklat sig på en vecka. Än så länge känner jag mig mest varm och svettig, väldigt ovanligt för mig..

Någon annan som oxå har dragit igång hormonbehandling nu också??

• Svar på tråden Nya på Puregon-pennor!
  • misslinn

När jag kollar runt här på FL verkar det som att många misslyckas med Pergotime... dessutom gör den ju slemhinnan tunnare. Jag har aldrig ätit Pergotime själv, kanske för att jag just hade tum slemhinna när min utredning gjordes. Hoppas att Puregon kommer funka för oss Glad

Vad fort man ändå blir van vid att sticka sig själv med en spruta varje morgon... Fjärde dagen och det går på ren rutin Skrattande.

Någon mer som just fattat greppet om Puregon-pennan? Ska vi följas åt!!?

• misslinn

Välkommen hit FamJ! Jag såg på din profil att du testat Puregon tidigare. Jag läste nån tråd om hur dessa preparat skiljer sig åt. Nåt med att Puregon var syntetiskt framställt medan Menopur inte var det.

Upplever du någon skillnad i biverkningar, om du har haft några sådana?

• misslinn

Kan man få ägglossning under pågående Puregon-behandling? Eller måste det till att man tar ÄL-sprutan?

Tycker det precis känns som ÄL nu... Värk i regionen. Den typen av sekret osv. Man vill ju inte missa sitt "fönster". Imorgon ska jag iofs på VUL så vi får väl se....

• misslinn

Kul med fler i tråden!

Jag har nu tagit 6 sprutor, imorgon VUL igen och dags att se om nåt är på G. Känns så iaf, för jag har haft ordentligt ont i äggledarna, svårt att sova igår natt. Hoppas allt ser bra ut...

• misslinn

Hej alla! Lite uppdateirng från mig. VUL idag, fanns några ägg, det största 10 mm, så det är bara att fortsätta med sprutor på 50 IE. Varför känner jag mig så besviken? Segt. Nästa besök på torsdag. Det är ju nästan en vecka dit!  Hur lång tid brukar det ta att stimulera fram ett ägg egentligen? Hoppas att det nåt har växt färdigt i nästa vecka iaf.

Spännande med ÄL-spruta FamJ! Håll oss uppdaterade!

• misslinn

Hej igen... Okej Skäms... ska lugna ner mig. Exakt, det är bara 6 dgr jag sprutat 50 IE så kanske inget att bli frustrerad över... 39 dagar låter helt outhärdligt segt. Hoppas nu på att det tuffar på till på torsdag, så kanske man kan få ta Pregnyl efter det . Skrattande Det ser jag fram emot!

Trevlig helg till dig FamJ!

• misslinn

Hej på er! Tycker inte att jag känner av så värst mycket aktivitet senaste dagarna, så nu anar jag att det inte kommer ha växt till sig så mycket tills nästa VUL på torsdag... Rynkar på näsan Kanske blir att öka dosen och fortsätta i oändligheten. Men man måste ju fortsätta att hoppas på det bästa.

Positive thinking... Drömmer 

Har just träffat en liten bebis här på jobbet, en kollega som kom förbi... Självklart blev det pikar från andra om att "åh, blir du inte sugen nu när du ser en sån där liten". Suck! Om de bara visste hur sugen jag är! Så sugen att jag kan tänka mig att ta sprutor på mig själv en gång per dag och flyga upp och ner i gynstolen.

• misslinn

Hur går det för alla!? Vi går alla och väntar på nånting, är det inte mensen så är det äggtillväxt eller BIM... Ibland känns det som att man gör bäst i att inte klistra sig fast vid FL... men svårare sagt än gjort och man blir nyfiken på att höra hur det går för er andra!

VUL nu på morgonen för min del, största ägget var 12 mm. Så det hade växt 2 mm på 6 dgr... hm... inget världsrekord direkt. Ska tillbaka på måndag, då trodde läkaren att det var dags att gå vidare till Pregnyl. Åh, som jag hoppas!

• misslinn

Tack för pep FamJ! Gud vad spännande för dig att ha BIM framför dig... Hoppas hoppas.

Har upptäckt att mitt sekret är väldigt ägglossningsliknande nu. Som rå äggvita... ja, ni vet... Är det Puregonet som påverkar en så? Nån som varit med om nåt liknande? Jag hoppas att det tyder på att det händer grejer och att jag får ta ÄL-sprutan på måndag!

Svar på tråden Nya på Puregon-pennor!