• misslinn

Nya på Puregon-pennor!

Hej! Det är första månaden för mig med, nu har jag sprutat i 13 dgr och hade igår ett ägg på 12 mm, ska fortsäta 3 dgr till, sen trodde läkaren att det blir ÄL-spruta. Så totalt 16 dgr, vet inte alls vad som är normalt. Men vore intressant att höra från nån mer erfaren...

Styrkekramar till er alla!

• misslinn

Saufi, hur har det gått - har du dragit igång med sprutan nu? Jag tyckte det var läskigt första gången, men så fort jag märkte hur lätt nålen går igenom huden, det är inte så att man direkt behöver ta i... då gick det över. Det kommer du fort in i! Tänk på varför du gör det, det brukar hjälpa för mig Skrattande.

Idag nytt VUL för mig, hoppas på Pregnyl efter det. Det känns verkligen som nåt är på G där inne i magen.

Hur går det för er andra?

• misslinn

FamJ: håller tummarna för att värken inte indikerar att mensen är på väg!

Mitt VUL nu på em visade 18 mm ägg och jättefin slemhinna. Nu blir det Pregnyl ikväll och "göra barn" imorgon som läkaren sa. Jahapp, det låter ju enkelt.

Nu är jag bara lite orolig över Pregnylen som inte har en helt obruten kylkedja, var utanför i ett halvt dygn innan jag insåg att den skulle vara i kylskåpet hela tiden... Glömde fråga om det. Nån som vet ifall det är dödsstöten för Pregnylen?? Alltid ska det vara nåt att stressa upp sig över... Nån som har några lugnande ord??

• misslinn

Nej han sa faktiskt inget om barnfabrik idag... men man läser ju överallt att det är samma dag som sprutan + dagen efter som gäller. Så... hm. Får nog haffa mannen när han har släppt greppet om cirkelsåg & hammare (håller faktiskt på att göra iordning en liten barnkammare, kan det bli mer klyschigt?) Flört.

• misslinn

FamJ - jag följde ditt råd. Better safe than sorry! Glad

Jennie1987, lycka till på ditt VUL imorgon. VIsst är det spännande att se hur ÄB växer fram!

Gonatt. Vi hörs.

• misslinn

Fam J: gud vad spännande, hoppas hoppas... det är ju inte direkt negativt att testet var starkare idag än igår. Drömmer Det vore ju för underbart om vi fick en här i tråden som lyckas! Vilken pep för oss andra!

Känner du av några symptom då?

Jag hade ju antagligen ÄL i tisdags. Vi var tillsammans måndag + tisdag kväll. Så nu är det bara att hoppas. Men det är ju första Pregnylsvängen för mig så vågar inte vara alltför optimistisk.

Jennie1987: toppen med 10 mm på så kort tid! Bra jobbat.

Saufi: Det kan nog variera rejält ang hur mycket man känner av ÄB växa. Från 12 till 18 mm kände jag inte så mycket alls... Då trodde jag nog inte att det hade hänt så mycket. Så du kan nog bli förvånad.

• misslinn

Det hugger lite i livmoder-trakten kan jag känna, och brösten är ömma.

Dagarna går så sakta. Nu vill man bara veta om det var nåt som tog sig...

• misslinn

Toppen Jennie1987! Goda nyheter!!!

Man hoppas ju att det här blir en riktig tur-tråd Skrattande

Visst är det härligt när läkaren är positiv. Ang min slemhinna sa min läkare: "oj titta vad fin - här ska ägget bo" Känns både märkligt och overkligt att det teoretiskt faktiskt skulle kunna hända.

Men vi fortsätter att hålla tummarna - eller hur! Heja!

• misslinn

FamJ: vad jobbigt, hoppas det inte kommer nåt mer.
    Lite otydlig fråga av mig... jag vet ju hur progestoronet funkar generellt, men i vilken form har du fått det tillskottet - spruta?

Saufi: spännande med VUL, håller tummarna, håll oss uppdaterade!

• misslinn

Hej på er! Har inte haft dator på några dagar.

Angående värk i brösten så har ni en till här. Fy fasen vad det gör ont. Kan inte ligga på magen. Bröstvårtorna är sjukt ömma... Fast det låter värre för dig Jennie1987, det är inte så att jag bli orolig direkt.

Är nu på ÄL+8 (om det nu blev ÄL... ) Känns som lite småmolande värk i magen till och från, men bortsett från det är det bara de spända brösten jag känner av. Tror inte att det blev nåt för mig den här gången. Borde man inte känna nåt mer? Eller?

Håller verkligen tummarna för dig FamJ, vad läskigt. Hur går det?

• misslinn

Hej igen. Nej har inte snackat nåt än om blodprov... Får ta upp det nästa månad tror jag.

Det där med biverkningar verkar ju vara så otroligt individuellt. Och speciellt på ÄL+2, då har ju ägget inte fäst än i slemhinnan, så inget grav-hormon har ju börjat bildas än. Jag är som sagt på ÄL+8, och då skulle ju ett befruktad ägg faktiskt ha kunnat fästa, men nej... känner inget illamående eller liknande. Vaknar varje morgon och hoppas på att jag ska må dåligt...

Men vi håller tummarna ändå, eller hur!

• misslinn

Hej tjejer! Länge sen nån uppdaterade. Jag var så knäckt i slutet på 2010 för det blev ingen behandling i december, trodde jag skulle kunna köra igång nåt men vid VUL efter november-mensen så fanns en ÄB kvar och då kan inget startas igång pga risk för överstimulering. Fick då vänta till 11 januari för nytt besök. Vid det VUL jag gjorde då syntes att slemhinnan var tjock, dessutom såg läkaren en gulkropp i en äggledare. Antagligen hade jag haft ÄL helt på egen hand. Det var ju goda nyheter ändå!

Nu inväntar jag BIM med förhoppning och fasa... Drömmer

Hur går det för er andra! Kramar till er och hoppas 2011 har börjat bra!

Svar på tråden Nya på Puregon-pennor!