• Jennie1987

Nya på Puregon-pennor!

Jag ska börja med puregon på mensdag 3.
    Det blir första gången för mig efter ett antal misslyckade Pergotimekurer.

Just nu äter jag Provera för att få igång en mens (har PCOS).
    Så det ska bli riktigt spännande! :)

Jag ska också ta 50 ie Puregon :)

Lycka till!

• Jennie1987
    Saufi skrev 2010-11-04 16:56:43 följande:
    Hur går det för er?
    Väntar fortfarande på att mensen ska komma, så jag kan börja med sprutan! Läängtar!!
    Tar sista Proveran på söndag, så hoppas jag att den kommer snart :)

Hur går det för dig?
  • Jennie1987
    Saufi skrev 2010-11-04 22:11:43 följande:
    Veckan går såååå långsamt när man väntar på något...jag har 6 tablettdagar kvar...sen puregon! Konstigt det där att man längtar efter sin mens, inte direkt vad "medel -kvinnan" gör=) Upptäckte just att du ju skriver den blogg som jag läst ett bra tag, inspirerande!
    Så är det ju absolut! En "vanlig" kvinna skulle antagligen aldrig se fram emot sin mens som vi gör! Haha!
    Vilken resa vi får vara med om egentligen (man får göra vad man kan för att vända allt åt ett positivt håll).
    Jaha, kul att du läser bloggen, och ännu roligare att du ser den som inspirerande! :)
  • Jennie1987

Ikväll är det första gången för mig med Puregon! Så spännande!
    Och på tisdag ska jag på vul, dag 7, hoppas att ett litet ägg börjat växa till dess!

Är det någon som har erfarenheter av hur många dagar man "normalt" brukar få spruta innan man får ta nästa spruta (för äl)?
    Eller är det bara väldigt olika och helt individuellt?

Lycka till alla starka tjejer som fortsätter kämpa!

• Jennie1987

Har tagit fjärde sprutan idag. Imorgon, dag 7, ska jag på VUL, spännande!
    Räknar såklart inte med något, men ska bli kul att se äggblåsorna ialla fall! :)

Oj, värst vad det kan skilja sig i hur många dagar man måste ta sprutan. Får se hur lång tid det kommer ta för mig...

• Jennie1987

Idag har jag varit på VUL då.
    Efter fyra sprutdagar så hade jag ett ägg som var 10 mm.
    Min läkare tyckte att det var bra, på så kort tid :)
    Slemhinnan var 5 mm, den ska tydligen vara minst 7 mm för att ägget ska kunna fästa där efter en äl.
    Har tagit den femte sprutan nyss, och ska ta en till imorgon.
    På torsdag är det dags för VUL igen.
    Han trodde inte att jag skulle behöva ta en dos till sen... Tydligen för att det redan växt så bra. Men man ska väl inte ropa hej riktigt än...?
    De andra äggblåsorna var ca 5-7 mm.

Tack för era lyckönskningar! :)

• Jennie1987
    FamJ skrev 2010-11-16 19:38:10 följande:
    Jennie1978: Det lät ju super bra =)

Sj känns det som jag har mensvärk till o från och vågar knappt gå på toa :S
    Ja, jag hoppas att det blir bra. Längtar redan till nästa VUL på torsdag!! Och jag hoppas att ägget fortsätter växa till sig. Men jag kanske inte ska hoppas på för mycket på första kuren?

Vad jobbigt att känna så... :/ Och ännu värre och gå runt och vara rädd att mensen kommer när som helst.
    Men man kanske kan känna så under behandlingen? Jag känner ingenting, bara små, små stick i äggstockarna till och från.
  • Jennie1987
    FamJ skrev 2010-11-16 21:12:27 följande:
    Det kan ju stanna till, det gjorde det sist nu för mig, men vi ökade dosen och så växte dent till sig jätte fint =) Men jag håller tummarna att de går bra.

Man kan nästa känna hur äggen växer, det hugger o sticker i sidorna =) så det e nog ett bra tecken..

Ja det e jobbigt, nästan så jag håller mig för o gå, men nu har mensvärken avtagit och det sticker liksom på högersida, och förut högg de till. *håller tummarna än*
    Jaha, vad bra att vara förberedd på att ägget kan stanna till. Lika bra att ha allt i beredskap känns det som ;)
    Hur många omgångar har du sprutat? Har du fått någon bra ägglossning?

Ja, jag tror också att det är ett gott tecken, jag tolkar det så ialla fall :) Man försöker ju gripa tag i allt som kan inge lite hopp!

Skönt att mensvärken blivit mindre! Hoppas att det är ett ägg som mognar och gottar sig bara! :) :)
    j
  • Jennie1987
    FamJ skrev 2010-11-17 18:34:14 följande:
    Fast de tror jag inte dom gör =)  Jag vet bara att jag haft en ägglosning då jag fick missfall, de andra gånger har jag inte kollat de, men denna gången tog jag blod prov och kollade, så får hoppas det..

Menvärken kommer till och från hela tiden, as jobbigt. Testa ett supersvagt plus idag, men det kan vara pregnylen som sitter i än, läst den bara skall sitta på 7-10 dagar och idag är det dag 12 men de kan mkt väl vara den..
    Okej. Jag kollade alltid med blodprov efter jag tagit Pergokurer, så får se om det kommer vara så nu efter Puregon också. Det har min läkare inte sagt nåt om.
    Jobbigt att du fått vara med om ett missfall... :(

Åhja! Spännande! Kan ju vara graviditet då?! Men jag förstår att du inte vill hoppas för mycket i nuläget.
    Jaså, sitter "äl-sprutan" i så långt efter att man tagit den? Jag ska ta Otrivelle, när det nu blir dags för det.

Imorgon är det nytt VUL som gäller. Jag är faktiskt lite nervös. Jag vill ju så gärna. Samtidigt som jag inte vågar hoppas.... Knasigt!
  • Jennie1987

Hej på er!

Idag var jag på VUL igen, ägget hade vuxit perfekt! Nu var det 14 mm stort. Så det har vuxit 2 mm/dyng nu. Det var ju 10 mm i tisdags.

Så nu har jag tagit Puregon idag, sjunde sprutan, ska ta sista imorgon. Sen Otrivelle på lördag :D Spännande!!!
    Min läkare var riktigt optimistisk! Och det gör mig såå glad! :) :) :)

Så om ägget fortsätter växa såhär bra så kommer det ju vara ca 18 mm på lördag.

Heja heja!

Svar på tråden Nya på Puregon-pennor!