• Jennie1987

Nya på Puregon-pennor!

misslinn skrev 2010-11-18 21:02:25 följande:
    Toppen Jennie1987! Goda nyheter!!!

Man hoppas ju att det här blir en riktig tur-tråd Skrattande

Visst är det härligt när läkaren är positiv. Ang min slemhinna sa min läkare: "oj titta vad fin - här ska ägget bo" Känns både märkligt och overkligt att det teoretiskt faktiskt skulle kunna hända.

Men vi fortsätter att hålla tummarna - eller hur! Heja!
    Hoppas också att det blir en riktig tur-tråd! Hade ju varit fantastiskt! Skrattande

Åh, vad bra att din slemhinna såg så bra ut! Sa din gyn nåt om tjockleken? Min var 7 mm igår, och enligt min läkare ska den vara minst 7 mm för att ägget ska kunna fästa. 

Heja heja! Håller tummarna stenhårt! 
  • Jennie1987
    Saufi skrev 2010-11-18 22:00:11 följande:
    Jennie1987: men så kul jag hejjar jag med! Då vet du ju vad ni har och göra de närmsta dagarna, myyys!

VUL för mig imorgon, nu börjar jag bli lite nervös, men kör på din linje misslinn och tror oxå att det här blir en riktig tur-tråd Flört.
    Ja, nu gäller det att ligga i ordentligt så det tar sig!! Hoppas, hoppas!

Hoppas det gick bra på VUL! :D
  • Jennie1987

Tog åttonde och sista Puregonsprutan igår. Ska ta Ovitrelle ikväll.
    Har en sån jäkla olustkänsla i magen. Öm i brösten.
    Är detta normalt??? Är lite orolig, eftersom jag inte ens tagit "lossningssprutan" än.
    Har någon mer känt såhär?

• Jennie1987

Har så j*vla ont i brösten! Det gör nästan ont att andas! Det trycker över bröstet liksom, undrar om det är pga brösten är så ömma?!  :( :( Jag har ALDRIG känt såhär!!
    Ringde tillochmed till jourcentralen och fick prata med en barnmorska.
    Hon sa att det antagligen är biverkningar, hon pratade med deras läkare på kk som sa att det enda jag ska vara uppmärksam på är om jag skulle bli tungandad, andfådd, eller liknande, det är tecken på överstimulans.
    Och så har jag ju, tack och lov, inte känt!

Har ni också haft det såhär?! Känns helt hopplöst! :/

• Jennie1987
    FamJ skrev 2010-11-20 20:46:58 följande:
    Usch vilken jobbig känsla...Har nog aldrig kännt så :S  men efter äl-sprutan fick jag ont i brösterna..

Hejaheja kul och ta ovitrellen ikväll :)
    Som om det vore nog jobbigt så har jag feber, 38, och mår som en, ja, jag vet inte vad! :/
    Hoppas att allt är i sin ordning. Men det sa dom ju på kk ialla fall.

Ja, känns jättebra att äl antagligen kommer imorgon. Gäller bara att orka göra det man ska göra... Heja när man är sjuk på allt detta! :/ 
  • Jennie1987
    FamJ skrev 2010-11-21 10:22:51 följande:
    Stackare inget kul och ha feber man blir ju så slö... Men ni skulle inte va tillsammans samma dag som ovitrellen och två dagar efter el?

Krya på dig hoppas du mår bättre idag.
    Vi sexade igår (samma dag som jag tog Ovitrelle). Ska sexa idag och imorgon :)

Det är något bättre idag. De jobbiga biverkningar är över, och idag är det mest feber och halsont som är jobbigt, men det kan jag leva med.
    Igår var det helt fruktansvärt hemskt!

Hoppas att inte detta påverkar våra chanser nu!
  • Jennie1987
    Cat skrev 2010-11-21 14:26:43 följande:
    Hej!
    Får man hoppa på här?

Har inte dragit igång med Puregon än, utan äter Provera för att få en blödning så att jag sen kan starta. Borde få börja spruta om en vecka ungefär...

Någon mer som har ätit provera och vet hur "Pålitligt" det är att det kommer en blödning efteråt? Den kunde ju nämligen utebli.
    Jag har alltid fått mens av Provera, så för mig är det mycket pålitligt! :)

Lycka till med Puregon!
  • Jennie1987
    Cat skrev 2010-11-21 14:35:34 följande:
    Har läst lite i er tråd nu och inser att vi kanske inte håller på med samma sak.... Jag fattade liksom inte först varför ni skriver att ni ska ha sex! Jag ska spruta puregon inför en kommande ivf, men jag tror mig förstå att ni gör något annat än det?! Skäms
    Jag ska inte genomgå IVF. Jag har sprutat med Puregon för att jag har PCO och inte har egen ägglossning, så vi ska försöka bli gravida hemma själva nu, med hjälp av detta :)

Hoppas det går bra för dig med IVF! :) :)
  • Jennie1987

Hua! Denna väntan! Jag blir knäpp :P

Min äl borde varit i söndags och igår, någon gång där :)
    Känner inga biverkningar längre. Bara lite stick/hugg i äggstockarna i söndags och igår.

Nu ska jag bara vänta till måndag när jag får ta blodprovet.
    Vet att en vecka går fort, och att det är en väldigt kort väntan jämfört med mycket annat. Men uuuh vad jag är nyfiken! Jag vill ju veta om jag ens ägglossat! Och i såfall, har det tagit sig?

Undrar hur stora chanser man har på första försöket egentligen?

Trist att jag skulle åka på en riktigt influensa mitt i allt! Feber och halsont och hosta. Ja... Allt på en gång :/
    Men vi har ändå kunnat mysa till det, och tur är ju det :) Annars hade det ju varit helt förgäves.

Nåja. Ingen idé att skena iväg med drömmarna. Kan ju lika gärna bli väldigt besviken.

Hur går det för er andra?

• Jennie1987
    misslinn skrev 2010-11-24 11:45:25 följande:

Hej på er! Har inte haft dator på några dagar.

Angående värk i brösten så har ni en till här. Fy fasen vad det gör ont. Kan inte ligga på magen. Bröstvårtorna är sjukt ömma... Fast det låter värre för dig Jennie1987, det är inte så att jag bli orolig direkt.

Är nu på ÄL+8 (om det nu blev ÄL... ) Känns som lite småmolande värk i magen till och från, men bortsett från det är det bara de spända brösten jag känner av. Tror inte att det blev nåt för mig den här gången. Borde man inte känna nåt mer? Eller?

Håller verkligen tummarna för dig FamJ, vad läskigt. Hur går det?

Hej!

Jag känner nästan ingenting i mina bröst längre.. Det liksom "försvann"?

Jag är bara på ÄL+2-3, så jag tror inte att jag ska känna nåt speciellt eller? Fy, vad dåligt insatt jag är i detta!

Hoppas att det funkat för oss!! Ska du ta nåt blodprov?
  • Jennie1987
    misslinn skrev 2010-11-24 12:15:55 följande:
    Hej igen. Nej har inte snackat nåt än om blodprov... Får ta upp det nästa månad tror jag.

Det där med biverkningar verkar ju vara så otroligt individuellt. Och speciellt på ÄL+2, då har ju ägget inte fäst än i slemhinnan, så inget grav-hormon har ju börjat bildas än. Jag är som sagt på ÄL+8, och då skulle ju ett befruktad ägg faktiskt ha kunnat fästa, men nej... känner inget illamående eller liknande. Vaknar varje morgon och hoppas på att jag ska må dåligt...

Men vi håller tummarna ändå, eller hur!

Ja, det är ju väldigt individuellt som du säger. Men på äl+8 kan du ju kanske känna nåt!

Jag håller tummarna för att du vaknar imorgon och mår illa! :D

Jag har såklart inte gravsymtom. Det jag kände i lördags var ju biverkningar från sprutorna, jag blev bara så paff att det bara höll  i sig i någon dag. Har bara känt små små stick i äggstockarna.

• Jennie1987
    Saufi skrev 2010-11-25 18:30:08 följande:
    Hej på er, så spännande men samtidigt jobbigt med denna väntan! Ni kanske lyckats allihop och har små pyren i magen....när jag väntade min dotter kände jag inget alls förrän v 7 i graviditeten. Så man kan vara gravid utan symtom;) 

Jag var på VUL i måndags och det går sakta....hade en äggblåsa på 13mm, jag fick öka dosen till 100IE och ska på nytt VUL imorgon. Tycker att det vore rätt kul att veta var i landet ni finns (om ni vill berätta det såklart) jag bor i allafall uppe i Norr, närmare bestämt Umeå.

Härligt att höra att man inte behöver känna nåt direkt! :)

Vilken dag är du på nu när ägget är 13 mm? Hoppas att det växer till sig nu när dosen höjs! :) Ska hålla tummarna imorgon! Uppdatera oss gärna hur det gick på VULet! :)

Jag bor i Jönköping, så jag bor nere i Söder ;)

• Jennie1987
    misslinn skrev 2011-01-18 10:44:40 följande:
    Hej tjejer! Länge sen nån uppdaterade. Jag var så knäckt i slutet på 2010 för det blev ingen behandling i december, trodde jag skulle kunna köra igång nåt men vid VUL efter november-mensen så fanns en ÄB kvar och då kan inget startas igång pga risk för överstimulering. Fick då vänta till 11 januari för nytt besök. Vid det VUL jag gjorde då syntes att slemhinnan var tjock, dessutom såg läkaren en gulkropp i en äggledare. Antagligen hade jag haft ÄL helt på egen hand. Det var ju goda nyheter ändå!

Nu inväntar jag BIM med förhoppning och fasa... Drömmer

Hur går det för er andra! Kramar till er och hoppas 2011 har börjat bra!
    Åh! Lycka till!! :)
    Hoppas att allt har gått bra!
  • Jennie1987

Hej på er tjejer!

Verkar som tråden ligger nere? :/
    Jag har inte varit inne på länge. Har pausat med allt som har med behanlingar att göra över jul och nyår.
    Kom igång med Puregon 50 ie 9/2 och höll på till 13/2. Sen var jag på VUL 14/2 och min slemhinna var då 7 mm (vilket var bra!) men inga ägg hade börjat mogna. Så då höjdes dosen till 75 ie så var jag på nytt VUL igår (17/2) och fortfarande inga ägg på gång. Slemhinnan hade blivit 8 mm.
    Så har jag tagit 75 ie igår och ska ta det ikväll igen. Lördag och söndag ska jag ta 100 ie och nytt VUL på måndag.

Verkar lite trögstartat...

Svar på tråden Nya på Puregon-pennor!