• FamJ

Nya på Puregon-pennor!

Jennie1978: Det lät ju super bra =)

Sj känns det som jag har mensvärk till o från och vågar knappt gå på toa :S

• FamJ
    Jennie1987 skrev 2010-11-16 20:56:34 följande:
    Ja, jag hoppas att det blir bra. Längtar redan till nästa VUL på torsdag!! Och jag hoppas att ägget fortsätter växa till sig. Men jag kanske inte ska hoppas på för mycket på första kuren?

Vad jobbigt att känna så... :/ Och ännu värre och gå runt och vara rädd att mensen kommer när som helst.
    Men man kanske kan känna så under behandlingen? Jag känner ingenting, bara små, små stick i äggstockarna till och från.
    Det kan ju stanna till, det gjorde det sist nu för mig, men vi ökade dosen och så växte dent till sig jätte fint =) Men jag håller tummarna att de går bra.

Man kan nästa känna hur äggen växer, det hugger o sticker i sidorna =) så det e nog ett bra tecken..

Ja det e jobbigt, nästan så jag håller mig för o gå, men nu har mensvärken avtagit och det sticker liksom på högersida, och förut högg de till. *håller tummarna än*
  • FamJ
    Jennie1987 skrev 2010-11-17 11:52:48 följande:
    Jaha, vad bra att vara förberedd på att ägget kan stanna till. Lika bra att ha allt i beredskap känns det som ;)
    Hur många omgångar har du sprutat? Har du fått någon bra ägglossning?

Ja, jag tror också att det är ett gott tecken, jag tolkar det så ialla fall :) Man försöker ju gripa tag i allt som kan inge lite hopp!

Skönt att mensvärken blivit mindre! Hoppas att det är ett ägg som mognar och gottar sig bara! :) :)
    Fast de tror jag inte dom gör =)  Jag vet bara att jag haft en ägglosning då jag fick missfall, de andra gånger har jag inte kollat de, men denna gången tog jag blod prov och kollade, så får hoppas det..

Menvärken kommer till och från hela tiden, as jobbigt. Testa ett supersvagt plus idag, men det kan vara pregnylen som sitter i än, läst den bara skall sitta på 7-10 dagar och idag är det dag 12 men de kan mkt väl vara den..
  • FamJ

Jennie1978: Jag håller alla mina tummar och tår idag.. Ajjemän, den sitter i 7-10 dagar.
    E på dag 13

Hade ju ett test kvar och tog det med morgon urinen och de va starkare än igår, men jag vågar bannemej inte lita på det fast jag så gärna skulle vilja, sen vet ja inte om jag litar på cb..  Det är säkert pregnylen som soökar..

• FamJ

Misslinn: Ja det hugger hela tiden speciellt höger sida alltså.. Trött och i brösten men de kunde man få ha progestoron:et Har du fått de??

• FamJ

Jennie1978: oooh va kul :)) Härligt o vakna upp till så fina besked =)

Saufi: Håller mina tummar för dig idag!

Igår fick jag rosa på pappret :( Tänkte nu e det kört. KOm på att progesteronet kan göra så att slemhinnan blir irreterad och kan blö lite, och jag ber verkligen till gud att de bara e så. Har knappt sovit någon ting i natt, vågade banne mig inte gå och kissa, men vid fyra och nu kom det inget alls :S
    Så snäääällllla håll tummarna...

misslinn: www.9manader.nu/gravid/blandat/hormoner/progesteron där kan du läsa om vad det är.

• FamJ

Plussade igen. Men nää jag vågar inte tro på det, väntar tills nästa vecka igen och tar.

Attans vad det är svårt och hålla sig...

• FamJ

Usch vilken jobbig känsla...Har nog aldrig kännt så :S  men efter äl-sprutan fick jag ont i brösterna..

Hejaheja kul och ta ovitrellen ikväll :)

• FamJ
    Jennie1987 skrev 2010-11-20 22:01:53 följande:
    Som om det vore nog jobbigt så har jag feber, 38, och mår som en, ja, jag vet inte vad! :/
    Hoppas att allt är i sin ordning. Men det sa dom ju på kk ialla fall.

Ja, känns jättebra att äl antagligen kommer imorgon. Gäller bara att orka göra det man ska göra... Heja när man är sjuk på allt detta! :/ 
    Stackare inget kul och ha feber man blir ju så slö... Men ni skulle inte va tillsammans samma dag som ovitrellen och två dagar efter el?

Krya på dig hoppas du mår bättre idag.
  • FamJ
    Jennie1987 skrev 2010-11-21 11:58:01 följande:
    Vi sexade igår (samma dag som jag tog Ovitrelle). Ska sexa idag och imorgon :)

Det är något bättre idag. De jobbiga biverkningar är över, och idag är det mest feber och halsont som är jobbigt, men det kan jag leva med.
    Igår var det helt fruktansvärt hemskt!

Hoppas att inte detta påverkar våra chanser nu!
    Det tror jag nog inte.. :) Skönt att du mår bättre..

Nu skall jag åka in :( Ringde1177 och prata och dom ville jag skulle åka in och bli tittad på..

Jag plusade idag igen, men något känns fel, det hugger så jag blir yr, mår illa, kan knappt gå och feber :(
    Snälla håll tummarna för att allt går bra..

Hörs sen
  • FamJ

Hej tänkte hoppa tillbaka på tråden igen... Men det va dåligt med uppdatering..

Hur går det för er alla?? Hoppas ni har en fin jul Glad

• FamJ

Saufi: Grattis Skrattande

Skit kul ju, ett tecken på att det faktiskt funkar, oooh man blir så peppad =)  När plussade du?

Jag längtar tills 24 Januari då skall jag börja igen..

• FamJ

Saufi:Okej precis så där blev det för mig med förra omgången.

Jag reagerade på 225IE dom sa att det va väldigt ovanlig dos, men de va då det började röra till sig och växa igen..Så tror de blir nån stans där..

Åter Grattis igen =) HÅller tummarna att de går kanon Skrattande

• FamJ
    bubbel skrev 2011-03-03 20:00:25 följande:
    Hej!
    Hittade denna tråd då jag letade efter fler som går igenom vad jag snart ska göra.
    Jag har läst igenom hela tråden och jag känner mig som hemma Skrattande 
    Får jag va med? 

Jag har knaprat Pergotime förgäves då det inte funkade alls på mig.
    Just nu äter jag Provera för att få en mens, och på 3e mensdagen ska jag ta min första Puregonspruta.
    Ska ta 50ie /dag.

Har läst i tråden att ni ska ta en annan spruta för att få ägget att lossna. Är detta nåt man gör när man använder Puregon? Min läkare sa inget om det...
    Jag ska dit på VUL efter 1 v. Det är det enda jag vet, hon sa inget om hur det ser ut därefter, och ärligt talat tänkte jag inte längre jag heller.
    Va bara så lycklig över att få en fortsättning och att slippa Pergotime. 
    Ja det är en Ägglosningspruta som man får.. De borde du nog oxå få när dom ser att ett ägg är moget =)

Lycka till
  • FamJ
    bubbel skrev 2011-03-03 20:43:25 följande:
    Okej. Hon sa aldrig nåt om det men det borde ju va detsamma. 
    Fick ganska mycket info på kort stund så hon kanske väntar med det tills nästa gång =)

Tack så mycket =) 

Har puregon funkat bra tycker du? 
    Tror nog du borde få det..

Jag tog inte puregon utan menopur men de funkar på samma sätt.

Är efter andra försöket gravid i V 7 Skrattande

Men vet många som lyckats med Puregon
  • FamJ

Ring och kolla imorgon så slipper du fundera :)

Lycka till!! Kommer nog gå bra hoppas jag..

Svar på tråden Nya på Puregon-pennor!