-
Hur skulle det annars se ut !!!kaosmaskinen skrev 2011-02-17 10:06:54 följande:Och om det är din anhörige som råkar bli lite spill antar jag att du rycker på axlarna och accepterar att nån råkade göra lite fel. Shit happens liksom.
-
Du är begåvad du..............kaosmaskinen skrev 2011-02-17 10:20:34 följande:Om du inte ryckte på axlarna menar du?
-
Beroende på att du kan få sitta och vänta på din avrättning i sk dödscell längre än ett svenskt livstidsstraff.....kaosmaskinen skrev 2011-02-18 21:46:20 följande:Dödsstraffet är (i sk civiliserade länder) dyrare än livstid.
Låt bilan falla direkt, så sparar vi lite kosing. -
Så att någon enstaka livstidsfånge sitter av sitt rättmätiga straff innebär att vi kan släppa resten i förtid.....Jösses, säger jag bara.hedersknyffel skrev 2011-02-19 00:32:26 följande:Känner du till "myran" (som f ö kanske kommer ut innan han dör pga god fysisk hälsa) eller "lopez" (som definitivt kommer att dö på kåken under sitt livstidsstraff)? Sedan dör livstidsfångar av normala orsaker (slipad bordskniv, gängmisshandel ned tillhygge och annat) på kåken ibland. Så är det, vännen.
Har du en liten gullig dotter ? Om ja, så vore det intressant och följa ditt resonemang efter att dottern drabbats av en Ulf Ohlsson. Missuppfatta nu inte, det vore sista jag önskar någons dotter, men du är nog inte mer korkad än att du begriper vad jag menar här.
Eller det kanske du är, men då får du höra av dig.
-
Dalai Lama, möjligen, annars är jag övertygad om att vilken moder som helst som hittar sin 10-åriga dotter i en skitig källare efter att dottern svälts till döds, dessutom grymt torterad samt våldtagen - både vaginalt och analt -Auctoritas skrev 2011-02-19 09:36:58 följande:Det har aldrig slagit dig, att det finns människor med så pass mycket högre moral, etik och human människosyn, att de kan se förbi detta, även om den värsta av tragedier inträffar?! Om min dotter skulle råka ut för Ulf Ohlsson, så inte fanken skulle gärningen bli ogjord, bara för att någon nackar Ulf Ohlsson... Skulle inte få min sorg att bli mindre heller. Hämndlystenhet är ett klart svaghets- och fattigdomsbevis.
den modern är nog fan rätt pigg på och kapa kålroten på förövaren.
Sen kan ni snacka er jävla rättssäkerhet bäst fan ni vill...... -
Okay, så alla godhjärtade rättsskiparna här tycker att det är helt i sin ordning att en "Ulf Olsson" får leva resten ( !!! ) av sitt usla liv på hotell. Låt oss ta det ett steg längre.
Josef Mengele, känner ni till honom ?
Ett litet utdrag ur hans gärningar för mänskligheten bästa :
- Andra experiment gick ut på att testa hur mycket en människa klarar innan hon dör. De tvångsplacerade människor i kar, fyllda med kokhet vatten för att undersöka hur lång tid det tog innan personen dog. Samma försök utfördes även med iskallt vatten
- Mengele anses vara ansvarig för 400 000 människors död. Samtliga experiment utfördes utan bedövning. Offren behandlades som försöksobjekt, inte människor. Mengele utsatte dem för radioaktiv strålning och andra sjukdomar som främst var inriktad på pest, kolera, dysenteri, tyfus, mjältbrand, stelkramp och köldskador.
- Vissa fångar fick gå in i en tryckkammare för att se hur mycket kroppen tål innan ögonen poppar ut.
- Josef Mengele utförde inte bara fysiska experiment, han gjorde även psykologiska experiment. Han isolerade barn i så små lådor så att dom tvingades att ligga i fosterställning. Lådorna var ljud- och ljusisolerade och barnen lämnandes i flera dagar.
Tycker ni godhjärtade rättsskipare att Josef har gjort sig förtjänt av en hotellvistelse och inget annat ???
http://www.thn.edu.stockholm.se/projekt/auschwitz/lakare.htm
-
Anser du att Josef (om han nu åkt fast) borde fått sitta ett livstidsstraff i svenskt fängelse ???trollkarl skrev 2011-02-19 11:05:00 följande:@Anton
Återkom när du vet vad svenska fängelser är och innebär. Sen kan vi ta en seriös diskussion. -
Mitt argument står fast, även om Josef skulle dömas till 50 livstider i Stalins arbetsläger.de Robespierre skrev 2011-02-19 10:54:48 följande:Hela ditt argument hänger på definitionen av frihetsberövade - det som du kallas "hotellvistelse". Jag antar att du har en och annan åsikt om hur fängelserna fungerar?
-
Att jag är av en lite annan åsikt har förmodligen framgått av mina inlägg.....Ramborg skrev 2011-02-19 13:18:34 följande:Mengele borde fått sitta i fängelse i resten av sitt liv, ja.
Oavsett hur grymt brottet är, rättfärdigar det inte att staten mördar. -
Nån vinst är jag inte ute efter, anser bara att fanstyget har förverkar sin rätt att leva. Skulle kännas som ett hån att tex Josef skulle få fortsätta andas efter att systematiskt plågat ihjäl ett mycket stort antal människor, varav många var barn. Och här snackar vi verkligen "plågat ihjäl".de Robespierre skrev 2011-02-19 13:26:59 följande:Vad är den stora vinsten med att ta en människas liv i statens namn, kontra att låsa in samma människa på livstid och kasta bort nyckeln?
Hämndmotiv ??? Möjligt, men det är icke desto mindre min åsikt.