Kjell2 skrev 2010-11-04 13:39:24 följande:
Mamman har heller inge laglig rätt till sitt barn utan barnet har rätt till sin mamma. Finns inget absolut krav på att man ska vara ansvarsfull för att man ska få vårdnad, umgänge eller boende.
Jag säger inte att han är en bra pappa eller att du absolut ska ge honom enskilt umgänge. Jag vill mest varna att ett domstolsbeslut om vårdand, umgänge eller boende kan bli något helt annat än det du vill. Alltså finns det en poäng med att försöka undvika domstol genom att komma överrens med pappan.
Som jag skrivit innan så gav jag honom ett umgänges schema som tom Fr tyckte var mer än generöst, men det ville han inte finna sig i för han vill komma å gå som det bara passar honom själv. Å du har fel ang att man inte har krav på sig att vara ansvarsfull, klart man måste kunna ta ansvar om man ska ta hand om ett barn, det säjer ju inte bara lagen utan det sunda förnuftet. Annars så skulle väl onte bla soc omhänderta barn om det inte var krav på det?
Jag VET att det sitter sååå många här inne på Fl å skriker om pappans rättigheter, vilket jag tycker jag varit väldigt tydlig med att jag inte tänker neka honom. MEN åter igen, min fråga i ts var inte hurvida boende eller vårdnad skulle se ut, för han vill att barnet ska bo med sin mamma å syskon.
Vill han dra umgänget till Tr, ja då får han göra det. jag hindrar inte honom å träffa barnet, tvärtom så har jag kämpat för det. men han ska inte ta barnet utan mig iannan barnet e 1 år å vill han ngt annat så
Stäm mig!