• Anonym (Orolig mamma)

Umgängesrätt,hur funkar det?

Anonym skrev 2010-11-05 15:51:19 följande:
    Vilket ansvar menar du att han ska ta när han inte får vara med sitt barn dygnet runt för att du kräver att få ha barnet själv dygnet runt?
    Men jag har ALDRIG nekat honom umgänge!!! mitt hem har stått öppet hela tiden sen barnet föddes, han fick tom sova på min sova de första 2 veckorna, men han tyckte det var jobbigt att jag måste upp å amma mitt i natten, det STÖRDE honom!!! bra, men då kan han dra hem till sig, enkelt.
  • Anonym (Orolig mamma)
    Anonym skrev 2010-11-05 16:05:55 följande:
    Med allt du skriver om honom undrar jag varför du tyckte det var hans ansvar att se till att du fick dig till sjukhuset med ebisen.
    Jo för att han KRÄVT att få veta allt å att jag ska kontakta honom med minsta lilla å då svarar han inte i tel med meningen, jag har inte jour, jag låter dig sköta det.
  • Anonym (Orolig mamma)
    Anonym skrev 2010-11-05 16:11:58 följande:
    Vad hemsk han verkar vara om han till och med får sova hos dig!
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2010-11-05 16:03:45 följande:
    Jag skrev innan att jag bad HAN göra ett umgänges scvema när HAN kan å vill träffa vårt barn, Fr tyckte mitt erbjudande om tider var mer än generöst, MEN han svarar på det att han tänker aldrig i livet anpassa sig efter mig, vilket jag inte bett han om utan jag bad om lite rutin i det hela. han vill komma å gå som han vill i tid å otid å DET funkar inte för mig, han kan dyka upp kl 22 på kvällen ex å kräva umgänge utan att ens ha ringt innan.
    Men du skrev ju i meningen ovan att hemmet stått öppet hela tiden sen barnet föddes....Hankan väl kräva vad han vill utan att du ska följa det? Du har ju ensam vårdnad.... Alltså är det ditt ansvar att få iväg barnet till sjukhus!
    Han fick sova hos mig de först 2 veckorna för att kunna knyta an till sitt barn-inget annat.
    Såhär säjer juristen

www.familjeliv.se/Forum-15-395/m55417009.html
  • Anonym (Orolig mamma)
    Anonym skrev 2010-11-05 16:16:50 följande:
    Han är ju inte vårdnadshavare så varför ska han köra er. Du är vårdnadshavare o får fixa det
    Japp å jag fixade det galant :) me andra ord så behöver vi inte han,busenkelt:) enl mig så slutar man inte vara pappa för att man går utanför min dörr eller har gemensam vårdnad eller inte, vilket han såklart inte kommer få.
  • Anonym (Orolig mamma)
    Anonym skrev 2010-11-05 18:45:49 följande:
    Du vet att vem som helst kan kalla sig jurist? Man behöver ingen utbildning för att vara det. Därför är det bättre att kontakta en advokat inom familjerättsliga frågor.
    Å det har jag såklart redan gjort :)
  • Anonym (Orolig mamma)
    Anonym skrev 2010-11-05 18:44:02 följande:
    "Det finns ingen ålder angiven i lagen när det kan bli tal om umgänge med övernattningar"

Bra!
    Mja hon nämner 3 år :) å min advokat som e en av sveriges bästa såklart sa idag-du har inget att oroa dig för,känns underbart :) Jag kommer inte neka han umgänge, men det blir inte utan mig i närheten. när lillen e ca 1 år kan jag tänka mig å börja med kortare stunder. va skönt å kunna bestämma detta helt sj :)
  • Anonym (Orolig mamma)
    Anonym skrev 2010-11-05 18:47:35 följande:
    Varför hänvisade du till vad Fl´s jurist sa?
    japp så enkelt e det-JAG bestämmer å det e underbart :)
  • Anonym (Orolig mamma)

Tack alla för era kreaktiva svar, dom har varit mkt insiktsfulla, hahahaha nu VET jag vad både Fr å min advokat säjer å det låter så bra så :)

• Anonym (Orolig mamma)

Ps, jag ska vara snäll å låta han träffa barnet med mig i närheten, för att mitt barn ska ha sin far såklart :)

• Anonym (Orolig mamma)

En liten uppdatering...mitt x har hamnat i en mkt jobbig situation å jag försöker stötta så gott det går,inte alltid som det känns som om det gör ngn skillnad men jag försöker...han sover just nu på min soffa å spenderar tid med vår son å jag känner mig mer å mer trygg med det.han har tyvärr fortfarande en mkt otrevlig ton emot mig emellanåt å hade det inte vart för rådande situation så hade jag bett han fara vid detta laget.
    men nu e omständigheterna sådana att han nog behöver mitt stöd även om han påstår annat....
    Ang vårdnad så säjer han inget om detta just nu utan e nog bara glad över att vi försöker samarbeta för barnets skull....vilket jag såklart tycker e jättebra..

Svar på tråden Umgängesrätt,hur funkar det?