• Anonym (Orolig mamma)

Umgängesrätt,hur funkar det?

Anonym skrev 2010-11-04 20:10:45 följande:
    Han kan stämma på umgänge ändå! Du bör förstå att det kan vända hur fort som helst. Men vill du inte ta till dig råd så är det bara att låta bli.
    jo,det e jag medveten om men han e inget svin..han vill att vi ska vara vänner för barnets skull..
  • Anonym (Orolig mamma)
    thee skrev 2010-11-04 20:18:31 följande:
    Jag är såå glad för din skull TS och så himla roligt att läsa att ni pratade och kom överens! Bättre kan det ju inte bli! Var glad och njut av din lilla bebis! Skrattande
    Tack så jättemkt {#emotions_dlg.flower} Han blev förvånad över att jag ens trott att han ville ta honom ifrån mig innan, men det var så jag tolkat honom. Men han sa tom att han var beredd på att skriva avtal om detta på fr :)
    Anonym skrev 2010-11-04 20:29:04 följande:
    Men du skrev tidigare inlägg att han är ett svin ju o nu är han inte det
    han kan bete sig riktigt illa, MWEN inte emot barnen. mer emot mig!
    Anonym skrev 2010-11-04 20:25:08 följande:
    Så här va, pappan berätta knappast för dig innan att han skulle begå brott o bli anhållen el hur? Samma här han lär invagga dig lugn för att ge stämningen som ett brev på posten. Så att ni är sams nu, el att du vunnit mot älsta barnets far betyder inget då, men du med din atityd ligger risgt till då o just nu sätter du inte barnets bästa främst
    Han är ärlig emot mig å har alltid varit, han har vart ärlig med att han ska stämma mig för han vill ha gemensam vårdnad, att han satt anhållen berättade han själv,å jag hade aldrig fått veta om han inte sagt det själv heller. han skulle berätta om han hade ngt annat planerat, det e sådan han är!
  • Anonym (Orolig mamma)
    thee skrev 2010-11-04 20:18:31 följande:
    Jag är såå glad för din skull TS och så himla roligt att läsa att ni pratade och kom överens! Bättre kan det ju inte bli! Var glad och njut av din lilla bebis! Skrattande
    jaaa jag ska njuta av min lille nu :) ska just ta upp h*n å gosa lite här, hihi
  • Anonym (Orolig mamma)
    Anonym skrev 2010-11-04 20:48:40 följande:
    Ts jag tycker du resonerar fel
    ok, tyck du d, din fulla rättFlört 
    mitt x verkar inte tycka d så vad spelar din åsikt för roll då...
  • Anonym (Orolig mamma)

Efter inatt så funderar jag starkt på att bryta allt umgänge mellan mitt barn å dess kallade far.
    den lille blev sjuk inatt, kräktes våldsamt i timmar å har diaree å febern steg, jag blev såklart jätteorolig å försöker ringa mitt x säkert 20 gng så vi kan åka in till sjukan med vårt barn som endast är 2 månader.
    han svarade inte en enda gng å jag fick ringa en väninna som körde upp mig å barnen till sjukhuset akuten.
    Det ser ut som om h*n fått magsjuka eller ngt virus å ska hållas koll på så det inte leder till uttorkning.
    Vi kom hem trötta kl 3 inatt å jag var orolig såklart, NU fick jag tag på h*ns pappa spm säjer-jag hoppas det var viktigt så som du ringt? jag har ljudlöst på när jag sover å har ingen jour om det skulle vara ngt vet du, då tar DU ditt ansvar som mamma å löser det!
    Så vad gjorde du nu när h*n var sjuk då? du som e så bra?
    jag svarade, ja jag åkte såklart in med lillen.
    han-va bra då, å du.jag har ingen jour!
    Jäkla idiot,som föräldrer så har man alltid jour, man slutar ju inte vara mamma/pappa för att man sover å stänger av ljudet på tel?! IDIOT!
    Sen har han mage att säja, man kan ju tro att du inte klarar av att ta hand om h*n sj när du ringer mig så.
    jag har tagit hand om mitt barn sen tidigare sj i 12 år så nog FN klarar jag av det igen utan problem, men skrik då för helsike inte om dina rättigheter när du inte anser dig ha några skyldigheter.
    jag ringde upp Fr som tyckte det hela var mkt dåligt å står bakom mig att bryta allt umgänge iallafall ett tag framöver.
    DETTA är vad jag menar med att han inte e mogen å tar ansvar.
    jag har som sagt inga problem med att ta hand om båda mina barn sj, inte det minsta-MEN jag ville att han skulle få vara engagerad, men vad hjälper det om det inte ligger i hans eget intresse!?

• Anonym (Orolig mamma)
    Anonym skrev 2010-11-05 15:03:19 följande:
    Inlägg 111 Då undrer jag ts får icke islänninger svare på din tråd? El måste man skrive enbart på svenske så du förstår? Men jag tycker fortfarende du har knasigt resånemagn
    Ditt ursprung har inget med saken att göra å tyvärr så förstår jag exakt vad du skriver. du har rätt till din åsikt såklart, å nu har du klargjort den!
  • Anonym (Orolig mamma)
    Anonym skrev 2010-11-05 15:09:05 följande:
    Ställa in umgänge för att han inte var tilgänglig på DIN tid med barnet??? Inser du hur mycket du skulle förlora på det den dagen ni hamnar i rätten?
    Då jag ringde upp mitt x som var fly förbannat för att jag ringt han på natten då detta inträffade ledde till att han gapar,skriker å kränker mig å det anser Fr vara allvarligt då man inte ska kränka den andre föräldrern.
    DET är INTE bra för barnet å det e barnets bästa man ser till å inte pappans.
    Dom tyckte att en paus i umgänget skulle vara bra för att undvika ytterligare konflikter just nu å att pappans roll för ett så litet barn inte e viktig i nuläget, så förlora ngt på det som Fr säjer till mig?? eh ok...vi säjer väl så då :)
  • Anonym (Orolig mamma)
    Anonym skrev 2010-11-05 15:09:05 följande:
    Ställa in umgänge för att han inte var tilgänglig på DIN tid med barnet??? Inser du hur mycket du skulle förlora på det den dagen ni hamnar i rätten?
    Sen ang MIN tid med barnet, ha h*n e bara 2 månader så jag lägger ALL min tid på barnet, innebär det då att pappan ska skita i det? eller hur menar du?
  • Anonym (Orolig mamma)
    Anonym skrev 2010-11-05 15:28:20 följande:
    Du kränker mig när du klager på min stavning ts o du kränker pappan när han icke får va ensammen med sin son
    jag kränker pappan som inte får vara ensam med vårt barn på 2 månader som jag helammar?? när han totalt skiter i att ta ansvar nu ex när den lille e sjuk? ja det säjer ju en del om hur du sj skulle agera som mamma! Sjukt ju.
  • Anonym (Orolig mamma)
    Anonym skrev 2010-11-05 15:48:04 följande:
    Pappan FÅR ju inte vara med barnet dygnet runt utan DU bestämmer när han får ha umgänge och VAR han får ha det. Varför ska han komma bara för att du vill ha skjuts till lasarettet? Personalen på lasarettet är skyldiga att ta kontakt med honom om barnet har livshotande skador eller sjukdom...
    Nej dom får inte kontakta honom då jag har ensam vårdnad!
    Lizzie88 skrev 2010-11-05 15:36:52 följande:
    min sons pappa och jag va inte ihop över huvudtaget när sonen blev till
    han fick träffa sin son så ofta han ville för mej och kunde.
    för jag tänkte på min sons bästa.
    sen kom vi överäns med soc för att slippa tjafsa mer och gå
    till rätten med det, vilket skulle bli mer jobbigt
    men han kom två gånger i veckan och hälsade på och hjälpte till
    med allt som ska göras.
    sen när jag inte ammade längre så fick han ta hem vår son under dagen.
    bara några timmar då en gång i veckan
    sen efter ett tag när man såg att de hade fått bra kontakt så fick sonen sova
    där fredag till lördag varje vecka.
    soc som bestämmde det
    sedan blev det att jag kom fram till det själv att sonen min behöver sin pappa
    mer så han fick sova där varannan helg..
    vilken han gör idag.
    och ibland är han där längre.
    är juh bättre att ni kommer överäns själva hur vårdnaden ska se ut än
    att blanda in rätten.
    Jag skrev innan att jag bad HAN göra ett umgänges scvema när HAN kan å vill träffa vårt barn, Fr tyckte mitt erbjudande om tider var mer än generöst, MEN han svarar på det att han tänker aldrig i livet anpassa sig efter mig, vilket jag inte bett han om utan jag bad om lite rutin i det hela. han vill komma å gå som han vill i tid å otid å DET funkar inte för mig, han kan dyka upp kl 22 på kvällen ex å kräva umgänge utan att ens ha ringt innan.
    Anonym skrev 2010-11-05 15:41:28 följande:
    Du har faktiskt en tarvlig attityd. Pappan får inte har barnet nån timme ensam,för du helammar,men det gör du inte 24tim om dygnet MEN pappan ska ställa upp när du behöver hjälp på dina vilkor. Jag tror fan dansken el islänningen är en klar bättre mor som ser till barnets bästa trots att de har annan stavning som du ts klaga på tidigare. Sandlåda. Pappan on du läser detta stäm ts du lär vinna enkelt
    han skulle inte vinna ett skit, han har suttit inne för väpnat grovt rån,vapenbrott,misshandel, nu blir det dopibg å smuggel. så nej jag tror inte han  vinner ett skit. SEN ska jag vara ÖVERTYDLIG med att han VILL INTE ha mer umgänge än som passar han för stunden, HAN vill INTE ha växelivis boende eller ha h*n boende hos sig alls för den delen, utan det ENDA han vill ha e gemensam vårdnad, å när han skriker till mig på FR att jag ska hålla käft för jag e kvinna å ska veta min plats ...ja då tyckte inte heller Fr att han var så lämplig! hans motto är just det-en kvinna ska lyssna ,lyda å hålla käft. å detta säjer han framför dom, så vinna vad tror du?
Svar på tråden Umgängesrätt,hur funkar det?