• Linn73

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

Kramar till alla ni som kämpar därute!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

• Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • intetnyttpåplusfronten

Nej ska testa imorgon, men har inte så stora förhoppningar då jag fick bruna flytningar idag... :s

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • maggies81

Ja jag hoppas verkligen att det är något. Min man säger att sist jag var gravid så hade jag samma symptom men att de avtog sedan innan jag plussade. Jag kommer inte ihåg det för det var 5 år sen. I somras när vi gjorde fet så kände jag absolut ingenting. Jag har td nästa fre/lör.

• intetnyttpåplusfronten

Negativt idag på RD 13, och de bruna flytningarna fortsätter :/ Det är nog bara att inse att mensen kommer när som helst...

• livit

Hoppas ändå att det bara är flytningar och att det fortfarande kan bli ett plus. Styrkekramar!

• maggies81

Jag förstår att du är nere. Vill inte ge dig falska förhoppningar men jag blödde 4 dagar ganska mycket innan jag plussade när jag var gravid.

• intetnyttpåplusfronten

Testade du neg då först också? :s

Jag har aldrig blött innan när jag varit gravid.. första gången testade jag inte förrän i vecka 14 tror jag det var, och andra gången på bim +1 (vilket ju motsvarar idag) och fick då plus.. :s 

• maggies81

Nä jag tjuvtestade inte förra gången men testade väldigt svagt rd 17 och dagen efter var det ett starkt plus. Så jag tror inte jag hade testat plus rd 13 för det var så svagt rd17.

Idag har det känts sådär. Börjar känna mig negativ. Jag har fortfarande symptom men jag får alltid lite finnar dagarna innan mensen och nu har jag fått det. När jag var gravid sist så fick jag inga finnar. Om det är neg så kommer det vara jobbigare eftersom jag haft en del symptom och det känns lite som att man förväntar sig ett plus nu.

• maggies81

Intetnyttpåplusfronten: hur går det?

Igår på rd 9 så tjuvtestade jag med cb digital och det blev ett plus. Jag var så negativ när jag fick reda på mitt amh värde och började googla runt och hittade den här tråden. Efter all stöttning som jag fick via den här tråden kände jag mig lite bättre. Tack snälla :). Sen har jag haft en del symptom och jag kände när ägget fäste så jag har nästan förväntat mig ett plus. Men jag är lite orolig då jag är lite öm på ena sidan där ägget fäste så jag hoppas jag får göra vul så snart som möjligt.

Lycka till intenuttpåplusfronten och alla ni andra som kämpar.

• intetnyttpåplusfronten

Mensen har kommit igång på riktigt och testade minus igår, så på tisdag ska jag ringa kliniken och höra när nästa försök blir.
    Grattis till plusset! 

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH