• Anonym

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

mamita64 skrev 2010-11-26 15:56:27 följande:
    Jag åt en halv fläskfilé och det blir väl ca 200 gram
    Det räckte inte riktigt tydligen. Nä har aldrig hört uttrycket ens. Jag har aldrig någonsin förökt gå ner i vikt förr, har alltid gått ner av mej själv och många ggr på tok för mkt.
    haha, då förstår jag! Uppfattade det som att du ät en halv sån där "korv" med fläskfilé, sånna stora bitar som man köper. =)
  • Anonym

HAr inte läst hela tråden men kan någon berätta lite om du kan dieten?? vad går den ut på? vad ska man göra?`Går man ner i vikt snabbt?

• Anonym

Har gått ner 3 kg på 2,5 vecka. känns som jätte lite om jag jämför med er som gått ner 4-5 kg redan första veckan! Gör jag något galet tro?

• Anonym
    Beatrissan skrev 2010-12-31 00:12:10 följande:
    Hej på er..

Har inte vägt mi på öänge nu o komimt av mig o ätit brö o potatis o sånt skit.. ;)
    Ska väga mig imornbitti och kolla hur  mkt jag gått upp av de jag gått ned, hoppas det inte e  allt iaf....

Sen blir de nya tag igen from 2 januari! =)
    Hur mycket vägde du senast? Hur mycket vill du gå ner? Ska du/har du ätit normalt nu under nyår och jul?
  • Anonym

Allt detta låter ju bra men det finns inga magiska dieter. Allt handlar om "inkomster" och "utgifter". Tar du in mer energi än du gör av med går du upp i vikt och tar du in mindre energi än du gör av med så går du ner i vikt. Det är intressant att se hur många som kommer med nya dieter när det i själva verket är så enkelt. Ta vilken diet du vill så gäller samma sak.

• Anonym
    Beatrissan skrev 2011-01-24 18:34:31 följande:
    Kaviar är ok, likså senap!

har du testat att hälla massa kanel i plättarna?
    kaviar är ju inte alls okej det är alldeles för fett!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-01-24 18:48:57 följande:
    kaviar är ju inte alls okej det är alldeles för fett!
    Det är 33% fett i vanliga kaviaren runt 20% fett i lätt-kalles.
  • Anonym
    Beatrissan skrev 2011-01-24 23:00:52 följande:
    Med tanke på den lilla mängd man äter är det inte alls farligt!!
    Jaja jag har gått ner 20 kilo iallafall och följt alla regler. Hade jag fuskat med "småsaker" så hade jag inte lyckats med det!
  • Anonym
    Mysgosmys skrev 2011-01-25 15:27:12 följande:
    Aha... Men vadå, står det inte kvarg på det man ska köpa? Hade velat prova det nämligen.. Kesella vet jag ju inte vad det är heller.. men jag antar att det finns i mejerihyllan? Är det verkligen samma sak då? Tur att jag inte frågade på affären igår då om de har kesella och kvarg nånstans... (A)

På dag 2 i attackfasen nu, hittills har jag ätit ett kokt ägg till frukost, en kokt äggvita till lunch och nyss en kokt äggvita till mellis för jag blev lite småhungrig av allt "jobb" jag håller på med.. Har storstädat här hemma och dessutom varit ut på en 40 min promenad idag.
    Gud vad pigg jag blir av denna diet, och så mycket energi jag får! Orkar göra mycket mer nu än innan och är gladare också...
    Och jag är ändå bara på andra dagen!

Ikväll blir det grillad kyckling och keso till middag, som igår. Blev lite över igår nämligen... 
    Enkelt, kvarg är vad det är, kesella är ett varumärke. Alltså, kesella är kvarg från Arla, ingen annan får kalla det kesella.
  • Anonym

Bra att det går bra för er!

Men ärligt talat förstår jag mig inte på konstiga och kontrollerade dieter. Om man räknar kalorierna får man äta vad man vill och ändå gå ner i vikt (kroppen följer ju naturlagarna - mindre energi in än ut = viktnedgång). Jag äter min varierade favoritmat (och glass varje dag) och jag har gått ner 7 kilo sedan nyår. Det enda som krävs är en köksvåg och ett kaloriräkningsprogram.

• Anonym
    millonet skrev 2011-01-27 19:42:04 följande:
    Jag ska precis starta denna diet och ska åka och storhandla på lör, men jag är laktosintolerant så mejeriprodukterna jag läst om i denna tråd funkar inte för mig...
    Är det någon som har gjort /gör denna diet som har tips på vad jag kan använda?
    Jag ska ju visst leta noga på lör, men vill kolla innnan om goda råd finns :)
    Det finns väl laktosfria alternativ för det mesta nuförtiden?
  • Anonym
    ella72 skrev 2011-01-31 12:54:23 följande:
    Har nu kört 3 veckor och tappat hela 7 kg. Detta är det bästa jag har gjort. Mår så bra.
    Lite tips på hur mina dagar brukar se ut.

Frukost
    Naturell lätt youghurt 0,5% 2-3 dl med kanel på, Latte på minimjölk
    Ibland ett ägg 

Lunch & Middag
    Omelett med räkor och mini keso
    Kycklingfile
    Rökt lax
    Nötfärsbiffar
    Ungsbakad fisk av olika slag
    tonfisk
    Strimlad biff med kesoröra
    Eller ngt annat kött med keso blandat med örter eller rödlök och citron eller Tzatziki.

Är det protein och grönsaksdagar så gör jag antingen grönsaker i ugnen som champinjoner, paprika, lök, rödbetor, tomater, morötter eller en kall sallad med blandade grönsaker till.

Till mellanmål kör jag antingen lite Arlas miniyoughurt med fruktsmak blandat med en klick keso, keso med kanel, youghurt eller ett kokt ägg.

Detta har funkat hur bra som helst för mig

Nu fortsätter vi att kämpa på. Tänk vad snygga vi kommer vara till sommarenGlad
    Psst, det stavas YOGHURT! ;)
  • Anonym

proteindieten.blogg.se
    dukan.nu

MatildaAn skrev 2011-02-02 18:28:58 följande:
    Finns det en bra hemsida på dieten med bra recept och förklaring? Gärna på svenska:) Är det en dyr diet?
  • Anonym

Är det ngn som vet om det är ok att äta tacos? Alltså tacokryddan.

• Anonym

Vad för sorts majsmjöl använder ni??? Maizena?
    Köpte en annan sorts majsmjöl och dom ser inte alls lika ut. Det jag köpte e mer grovt! Maizena e ju som potatismjöl....

• Anonym
    vildovacker1 skrev 2011-08-08 19:40:03 följande:
    Nu tänkte jag prova. jag ammar men tror inte det ska vara någon fara ändå. Jag har 10 kg jag vill gå ner och enligt Dukans hemsida så ska jag vara i mål 10 oktober. 

Dag ett
    Frukost: Yoghurt
    Lunch: Revbensspjäll med keso
    Middag: Hemmagjorda köttbullar och två stekta ägg

Måste bli duktigare på mellanmål känner jag.

Ev blir det en lite skål yoghurt nu ikväll innan jag lägger mig.

Kaffe är väl ok? 
    man ska ALDRIG banta när man ammar. Gifter lagras i fettet och går över i bröstmjölken! MAX 1 kilo iveckan helst 0,5 äör ok. INTE mer. Tänk på ditt barn
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?