• tussill

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

arandjelina skrev 2011-02-07 08:16:43 följande:
    Herre gud vad du hetsar upp dig!!!! 
    Det är varken du eller jag som har skrivit boken .
    Jag har läst på serbiska och kroatiska sidor på nätet och en vännina har boken översatt på polska.....
    I vissa andra länder har dom inte ens så magra light produkter som vi har hemma .Men man tar det som har minst fett, eller hur.....
    Jag sa bara vad som stog där ,alla  får följa det dom tror på.... 
    Men du verkar vara väldigt obehaglig person ....  Jag sågar inte det du säger ,man kan konversera som en vuxen men det verkar du ha problem med.... 
    Ha det braFlört 
    Hetsa upp sig, vem vad??? Jag tycker inte någon har hetsat upp sig och det är bara bra om man får lite mer direktiv om vad man egentligen får äta.
    Men att kalla andra för och vara "en obehaglig person" tycker jag är övertramp.
    Vi ska hjälpas åt här!

Så glada och trevliga miner nu tjejer och killar
  • tussill
    Mysgosmys skrev 2011-02-07 13:46:36 följande:
    What? På vilket sätt menar du att jag har hetsat upp mig? 
    Läs på denna sida om du är osäker, istället för att kolla på kroatiska och polska sidor: www.mydukandiet.com/dieting/attack-phase.html

Där står, som jag sagt förut på allowed foods listan: "Dairy products (low fat, below 5% fat)" och "Eggs (up to two per day, unlimited egg whites but watch the yolks if you have high cholesterol)". 

Du verkar ha vaknat på fel sidan om du kallar mig obehaglig person bara för att jag snällt berättar för dig att du missuppfattat saker.. Jag tänkte bara hjälpa dig så att du inte råkar säga fel till nybörjare igen. Glad 
    trycker på gilla knappen som tydligen är osynligTungan ute
  • tussill

Till min förvåning har midjan minskat ytterligare 2cm sen i fredags och höfterna 1, men har gått upp ca 1kg hmmm.
    Ska snart till arbetsförmedlingen, ser inte direkt fram emot det. Har fått ny handläggare så jag är bra nervös. Sen blir det till och handla hem veckans mat!
    Jag fråga tidigare ang falafel men fick inget svar, men det borde man ju få äta i cruise fasen eller?
    Ska ev boka en resa till kanarieöarna i slutet på april, snacka om morot! Komma i bikini form igen Tyst
    Hur går det för er andra?

• tussill
    morguse skrev 2011-02-07 18:55:13 följande:
    det e kanske det jag skulle gjort oxå, mäta mig....nej det går inte alls bra, jag har kämpat o ätit som jag ska...men har gått upp igen...snart uppe i den vikten jag hade innan jag började! *gråter*
    Äter jag för mycket? jag vet inte var jag ska bli av?!! man orkar snart inte kämpa mera 
    Jo då häng kvar med mig nu! Tror säkert det är vätska du har gått upp! Har du prövat och mäta dig än? Jag gjorde det innan jag ställde mig på vågen och tyckte det verka lite konstigt och så hade jag gått upp. Vad äter du om dagarna? Är du kvar i attack fasen? Jag förlängde den när jag hade fuskat och det där med att man ska dricka flera liter vatten funkar inte för mig. Jag kan inte tvinga i mig mer än vad jag vill ha.
    Men det verkar som att det tar lång tid för de flesta och gå ner ytterligare när man väl har börjat tappa lite.
    Vi peppar varandra, än ska vi inte ge upp!

kramarHjärta
  • tussill
    Anonym (Wohoo) skrev 2011-02-07 19:53:39 följande:
    Här har du en bra sida: dukan.forum24.se/dukan.html
    Med både recept och råd och peppning :)
    jaså är det där ni håller husDrömmer Blev medlem där med nyligen
  • tussill
    morguse skrev 2011-02-09 18:28:50 följande:
    suck, ja jag kämpar på....inne på dag 10 på attackfasen, ÄNTLIGEN gönsaker o sallad imorgon!!! kan man äta en stor räksallad till frukost? hahhaha
    jag har sagt att jag väntar i alla fall veckan ut innan jag ger upp!! har inte fuskat något alls! enbart 3 blomkål bitar igår....som var grillade...haha
    idag har jag typ noll kreativitet...ingen aning vad vi ska äta...han kommer hem sent, så jag får väl fixa något tills dess....o vad ska det va?
    hur går det för er? 
    Vad duktig du är, själv har jag kommit av mig helt. Måste starta om helt enkelt. Vi var tvungna och åka in till stockholm igår efter jag sluta jobba fyra. Har en bra bit dit och vid åtta gav jag upp med enorm huvudvärk. Blev mc donalds på vägen hem. Åt bara burgaren då strips tål jag inte ändå. Men ja jag känner mig värdelös nu efter allt fusk. Så du som kämpar ska absolut fortsätta, det tar tid med dieten.
    Hade du måttat dig något än? Jag ska gå över till proteiner idag och försöka gå ner mer nu.
    Har bokat en resa till kanarieöarna i april så nu måste jag komma i form
  • tussill
    morguse skrev 2011-02-10 19:03:59 följande:
    Har ni sett the recepie of the week på dukans hemsida?? Den chokladtårtan såg smaskig ut!!! ska prova o göra den imorgon!!!
    Snälla skriv ner receptet! Har gnällt hela kvällen om choklad tårta! Den vill jag också göra, snälla skriv det så snart du kan. Jag har abstinens (för jämnan) men mer just nu på choklad!
  • tussill
    CHARLATAN skrev 2011-02-10 20:40:17 följande:
    www.dukandiet.co.uk/en/436-dukan-coaching/the...
    Förresten kan du hjälpa mig med översättningen helt? Jag fattar inte om man skulle dela äggen eller vad sjutton det står. Min engelska höll nog inte i baknings termer.
    Vill ju göra rätt från början. Hoppas du hinner svara innan jag ska till jobbet imorn haha
    tänkte handla hem sen efter jobbet.
    För när det står 2/3 cups och då menar man? ja du förstår
    Kanske någon kan skriva hela receptet på svenska.
  • tussill
    morguse skrev 2011-02-10 23:25:32 följande:
    3 ägg
    400 gr kvarg
    2 tsk bakpulver
    1,8 dl majsmjöl (2/3 cups)
    1½ task sötningsmedel
    2 msk Kakao

Ugnen 200g
    Blanda äggulor, sötningsmedlet, bakpulvret, kakaon och kvargen. I en separat skål, vispa med elvisp äggvitorna hårda. 
    Blanda försiktigt in äggvitorna i formagen. Häll över i 6 individuella små dessert formar.
    Grädda i 20 minuter och servera varm.

Hoppas verkligen det blir rätt nu.....
    Hjärtligt tack!
    Ja nu ser det ut att stämma. Det var det med cups jag inte förstod alls och sen hur man skulle blanda med äggen. Nu kan jag handla efter jobbet!
    Kan man ta bullformar då? eller blir det för stort?
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?