• tussill

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

morguse skrev 2011-02-11 10:39:11 följande:
    2a dagen i cruise fasen men inga grönsaker idag....gjrode Nötfärsgulaschen igår, gott....behövde bara lite buljong i och mycket med kryddor än det stod i receptet...annars var det gottis!
    O idag ska choklad tårtan bakas...ska bli spännande faktiskt...bullformar vet jag inte...alltså på bilden ser det ju ut som en tårta....skumt...jag hade tänkt sätta det i en tårtform? 
    Jag tänkte bara på att det stod sex små formar. Men jag håller med om att på bilden är
    det en tårta. Ska precis till och baka. Det blir med lätt kesella!
  • tussill

Jag håller med er ang choklad "tårtan" att den var ingen höjdare. Använde kesella/kvarg det är ju samma sak. jag hade också i mycket mer sötningsmedel och kakao, men den smaka inge gott. Tog inte bort mitt sötsug i alla fall.
    Undra om man skulle försöka hitta på ett eget recept av något slag. Försöker hålla modet uppe men har fått såna humörsvängningar så jag är en riktig bitch mellan åt. Vikten står still än men midjan är 4cm mindre och höfterna 8cm sedan början. Märks på arbetsbyxorna. Och så är det lördag igen och man vill ha allt möjligt, jag har ju för fasiken ingen karaktär tydligen. Ändå tycker jag att man borde ha gått ner mycket mer. För innan dieten drack jag alltid saft till maten (har aldrig gillat mjölk), åt gärna något sött efter maten i veckorna och mycket skräp på helgerna. Så om jag jämför så, känns det irriterande och inte tappa mer vikt. Sen är det jobbigt med sötningsmedlet, det är det enda i sockerväg man egentligen får unna sig. Men jag har ju ibs med och sötningsmedel är laxerande i större mängder. Blir en ond cirkel till slut.
    Har ni andra något annat tips på något gott man får äta eller kan baka? Hur går det med vikten?

• tussill
    Snuttan76 skrev 2011-02-14 09:36:09 följande:
    Har nått min målvikt, jag har gått ner 10 kg och väger nu 60 kg Glad. Så imorgon går jag in i nästa fas. Hoppas att det går bra för er andra också. Jag kommer att ha min proteindag på måndagar, en bra start på veckan tänkte jag och så tänkte jag äta min festmåltid på lördagar med efterrätt. Lycka till alla, Kan jag kan ni.
    Grattis!
    Hur länge har du kört dieten nu? Man blir inspirerad av att se att folk faktiskt lyckas med denna diet, härligt!
  • tussill

Tussills Dukan Majsbröd!

Är så nöjd då jag har experimenterat mig fram till eget recept på dukan bröd! Och gott vart detSkrattande
    Har gjort såna oopsies och carls bröd men letat fortfarande efter något med mer bröd konsistens.
    Så här kommer mitt recept och det är på ett ungefär med måtten då jag hitta på det själv nyss.

2 ägg
    ca 1/2 tsk salt
    ca 1 och 1/2 dl majsmjöl
    ca 1 dl grekisk/turkisk yogurth
    1 tsk bakpulver

Garnering frön

Vispa äggen och tillsätt salt och yogurthen. Blanda majsmjöl och bakpulver i egen skål först och bestäm om du vill blanda i frön i brödet med. Häll över mjöl blandningen i bunke 1 med äggen.
    Häll i en form (tog rund kakform) garnera med frön

175 C i ca 20 min

Mums!

• tussill
    morguse skrev 2011-02-14 16:00:32 följande:
    Skiiit, idag kunde jag inte låta bli! Jävla dekla! Jävla pms! Fan Vad man har dålig karaktär! Grrrr
    Hum?? Det blir så ibland, slå inte ner på dig själv. Själv har jag ont i ryggen och slö som attan. Får se om man ens orkar träna idag, vill bara äta gott. Kanske skulle gå laga middag istället
  • tussill
    morguse skrev 2011-02-14 18:43:19 följande:
    Det skulle vara jävla semla men mobilen stavar lite som den vill! 
    Ja slö e jag med! o vet inte vad jag ska hitta på till middag tills sambon kommer hem...urk vilken sugig dag, semla o några godis bitar, för dom bjöd på gelehjärtan på jobb...suck, vad trött jag blir på mig själv 
    Då är jag lika rutten. Sambon hade choklad kvar sen förr och tror du inte den låg där och skrek efter mig. Ja så nu har chokladen fått en ny bostad.Förvånad
    Konstigt det där men maten gick det bra med, stekte nötfärs och så vart det en bröd skiva till. (majsbrödet jag skrev om tidigare). Satt i telefon med syrran nyss, dom har också börjat med en diet, men jag tror visst vi har vissa släkt drag Tyst. Och inte har jag tränat heller då ländryggen värker av någon anledning.
    Vi tar nya tag nu igen, eller hur?'

kram
  • tussill

Nya tag här med, som vanligt. Nu måste jag skärpa mig, har bara två månader på  mig innan resan.
    ella72 hur sjutton har du lyckats gått ner 10kg på så kort tid? Är imponeradSkrattande
    Får nog göra köttfärsbiffar idag eller något annat, då stekt nötfärs känns inge kul efter 2 dagar.
    Måste försöka orka träna idag, har inte gjort det på en vecka nu. Har väl något i kroppen som inte riktigt vill bryta ut. -18 ute och så ska man ut och jobba, spännande...bläh

• tussill

Grattis Snuttan76!

morguse jag brukar ha i salt, vitpeppar, lökpulver och heter den american barbeque tro? Den ger lite extra krydda. Annars är det gott med peppar blandning, taco krydda eller fransk löksoppa pulver om det är tillåtet? Men går bra ihop med köttfärs.

Innan dieten när jag gjorde köttfärssås hade jag i salt, vitpeppar, paprika pulver, tomat pure och soya. Så himla god sås som jag längtar efter.

• tussill

Nu tror jag inte ens själv på mina omstarter längre. Bara att beklaga och erkänna sig misslyckad som jag känner mig nu. Finns inga ursäkter trots jag tyckte det då jag har haft ont i ryggen i flera dagar nu och hungrig som en varg blev jag. Så idag har jag proppat i mig en snitzel, grönsaker och lätt dipp. Sen blev jag godis sugen så jag käka två bananerRynkar på näsan men det räckte ju inte så jag har ätit två majsbröds skivor med och en skål med yogurth och tyvärr sån där chrunchy i. Ja så jag känner mig inte bara eländig, fet, smått illamående och ja...lite där till.
    Så var det värt det? orkar inte ens känna efter, utan svepte mitt svek mot mig själv med 2 glas saft medSkrikandes
    Jag brukar definitivt inte vara så där vrålhungrig men jag hade nog kunnat gnaga på soffan till slut. Nu var det istället kylskåpet som fick stryk.

• tussill
    morguse skrev 2011-02-15 22:53:19 följande:
    I know the feeling, idag har jag hållt mig, men igår var det riktigt illa!! Så vi har alla sånna dagar! man skulle fan behöva meditera....men jag fantiserade om en semla hela dagen idag...jag kunde riktigt känna smaken av den o lukta på den, det var såå riktigt nära att jag åkte o köpte en...men jag höll mig! Tur vi e mänskliga bägge! Saken är att när man väl fuskar, som jag gjorde igår med kebab o semla, så ska man njuta av det, för att ha ångest e bara meningslöst, d kunde man lika bra låtit bli, imorgon tar vi nya tag tussill! det är onsdag imorgon, så helgen närmar sig redan :)
    Styrke kram till dig!
    Tack morguse min vän, det känns skönt och höra. Mår värre idag då jag kallsvettas och fryser mellanåt. Fick knappt upp ögonen när klockan ringde. Har ont i magen och ryggen. Tror jag håller på och bli riktigt sjukRynkar på näsan Fick sån där riktig depp dag igår, inte för att jag smällde i mig en påse chips (kan ändå inte äta chips). Det var väl inget grovt fusk med bananer och musli men man är väl mänsklig. Får se om jag kan jobba idag ens men ska försöka hålla mig till dieten nu. Brrr nu fryser jag, urk. Idag lär jag ha riktigt enkel lagad mat, förslag?
    Hur går det för dig förresten, tappat mer vikt?
Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?