• tussill

Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?

www.familjeliv.se/Forum-4-46/m55690543.html

dukan.forum24.se/dukan.html

Dom sidorna tycker jag är rätt så bra

Ja du har nog rätt mamma cia, det är bara och komma igen. Bad gubben min och köpa något enkelt åt mig och laga idag. Ska försöka göra ett försök och gå till jobbet, tror jag

• tussill

Har bestämt mig för att låta kroppen bestämma mer denna vecka då jag inte är i form än. Vet inte om det är dieten i sig som har gjort att jag mår dåligt allmänt, tillsammans med någon infektion i kroppen. Fick sluta en halv timme tidigare igår så jag stekte upp några falafel åt mig (vet man kanske inte får äta dom) men det bara blev så. Sen sov jag näst intill resterande kvällen. Trodde jag var bättre idag men det verkar inte så. Eller så har jag kommit in i ett skov igen och det påverkar en mer än vanligt.
    Är inte så lätt och orka följa dieten när man inte ens orkar laga mat, energi lös. Men jag ska inte ge upp, detta är väl en tillfällig svacka

• tussill
    morguse skrev 2011-02-17 23:01:58 följande:
    Aw stackare, du får krya på dig! Bättre att känna efter vad kroppen behöver nu, och satsa när du mår bra igen! ingen mening att göra det halvhjärtat! har varit så duktig i 3 dagar....o så bara på 2 min så inhalerade jag, ja jag hann inte ens känna efter, jag inhalerade en sockrad vanilje munk! alltså e jag helt dum i huvudet?? detta e sjukligt! när ingen tittade...usch...så jag fick träna på crosstrainern 20 min när jag kom hem....
    Hihi ja det är konstigt vad man kan göra för socker. Du var ju duktig som träna efteråt i alla fall. Känns så skönt att det är fredag idag! Jag börja fundera om det är mitt preventiv medel som gjorde mig så konstig. Gjorde uppehåll sedan i onsdags då den ständiga värken i ländryggen och nu är den som bortblåst och har mer energi nu. Känner mig inte riktig 100 än men mycket bättre, hmmm
    Ska försöka äta någorlunda nyttigt i helgen. Förslag på enkel middag? Tänkte försöka jobba idag med och sen blir jag själv hela kvällen igen då sambon jobbar. Har inga idér allsOskyldig
  • tussill

Måste säga att jag håller med er när man ska börja med cruise fasen att det blir väldigt svårt och va utan grönsker när man väl börjar äta dom. Jag ska ladda batterierna och börja om på måndag. Är bjuden på dop idag med smörgåstårta som fika efteråt. Igår fick jag glass och pistage nötter av sambon och jag njöt! Har ju 9 veckor kvar tills min resa, så det kanske ordnar sig ändå.
    Jag undrar också hur lång tid det har tagit för er som nått sin målvikt?
    Brrrr mätaren står på -24, har ingen lust och gå ut i kylan.

• tussill
    morguse skrev 2011-02-18 18:59:17 följande:
    Idag ska jag göra lasangen tror jag eller så blir det lax....
    ta det lugnt om du inte mår så bra! viktigt att må hundra så man inte åker på det igen!!

Idag ÄNTLIGEN, gick jag ner!1 jag har stått stilla i evigheter! men nu äntligen!! så sammanlagt 3,6kg! I'm sooo happy!!
    Kul och höra!
    Skulle bara tipsa om Garant s krossade tomater med vitlök, mums! Märket Garant hittar man på hemköp, willys och tempo.
    Gjorde lasagnen förra veckan tror jag det var med morötter och just Garant krossade tomater, mummma så gott!
  • tussill

Nu är jag taggad igen! Varit på dop i helgen, käkade en minimal bit smörgåstårta. Dumma vanliga tårtan råkade hoppa på mig och det blev en större bit där. Men så tog jag mig i nacken och åkte till willys och handla hem inför veckan. Så här i efterhand kan jag fortfarande se att magen är faktiskt mindre än förr. Nu har jag nio veckor kvar till min resa, vill ju kunna se bra ut i bikini igen. Har alltid varit bred om rumpan och låren men det är magen som har levt sitt egna liv senaste tiden. Jag skulle ha väldigt lätt och rasa i vikt om jag "ville" men då skulle jag få strunta i min medicin och då kan jag inte "leva" istället. Enda fördelen med hur jag ser ut nu är mina bröst! haha
    Låter kanske lite löjligt men jag försöker hitta något positiv med min kropp.
    Så nu har jag kyckling kötbullar, nötfärs, kalkon, ägg och grönsaker hemma. Yogurth är ett måste, den hjälper mig och hålla socker suget borta i veckorna. Jag hoppas det blir så bra som jag vill nu, trots att man måste gå trampa i lingonskogen Rynkar på näsan Näe choklad får nu mera smaka kåldolmar eller något annat äckligt!
    Så hur har ni andra det?

• tussill
    Anonym (Wohoo) skrev 2011-02-22 11:37:50 följande:
    Ja det är sötsuget som är det största problemet för mig :)
    Jag har fuskat som tusan i helgen.. Ätit ostbågar med dill dipp gjord på 10% turkisk yoghurt och så salt o blandat och en gott o blandat... Men jag drack iallafall cola zero!
    Så varför denna hetsätning i söndags? Jo, för att jag var bakis. Jag fuskade nämligen även i lördags. Jag och två till drack två flaskor vin, en flaska skumpa, några öl, några shots och käkade tacos. Jag käkade både creme fraiche och taco chips. Så ingen helg jag är stolt över... :(

Kåldolmar där sa du nåt... Fast jag älskar't förstås. ;)
    Får man äta kål tro?? 
    Ja jag har haft många såna helger då man fuskar rejält. Inte undra på att man inte har gått ner något. Men jag har inte gått upp heller och det är ju alltid något.
    Håller på och lagar kyckling köttbullar nu med grönsaker och tzatziki till, ska bli så gott. Köpte choklad bollar åt grabbarna på jobbet men jag tog ingen. Har inte bakat på 3 veckor nu så stackrarn håller väl på få socker abstinens hihi.
    Orkade inte träna efter jobbet heller, men det är väl för att jag inte har ätit så mycket sen igår. Så det ska smaka så gott med middagen. Tyvärr börjar jag få smak för "kåldolmar" attans det var länge det höll.
    Hmm undra om jag fick ett tecken från ovan nu, det damn ner en brochyr från kyrkan i brevlådan med rubriken "framtids tro" hahaha
    Det borde vara okej med kåldolmar alltså riktiga menar jag nu, i cruise fasen.
  • tussill
    Mysgosmys skrev 2011-02-23 00:49:54 följande:
    Nån som vet ifall denna diet har någon inverkan på mens cykeln?? Nu är det andra gången min mens är sen här... Flera dagar. funderar på om kroppen håller på å bli knäpp eller om det kan ha med dukan att göra? Nån som märkt eller vet nåt?
    Det kan ju ha ett samband nu när jag tänker efter. Min var 5 dagar sen och den brukar inte vara det. Det sägs att bantning kan inverka, så varför inte.
  • tussill
    morguse skrev 2011-02-22 18:55:06 följande:
    kål e ju okej...o kött med så beror ju på hur du gör dom så klart :P
    fuska gör vi alla någon gång, till o med min sambo som alltid e stenhård o envis kan fuska ibland, han eåt en semla i söndags :P jag åt en halv!
    Jag tror faktiskt att det blir lättare om man tillåter sig själv lite fusk. Det verkar som att de flesta har fuskat och ändå lyckats. Har riktig mensmage nu så det känns inte så kul när man är så svullen men det försvinner väl.
    Undra vad man ska laga till idag? Åh ja, jag kom på att jag köpte färdiga grytbitar på willys. Då får det bli så och ägg till.
    Kan tala om att det går inte och göra maränger a la dukan! Tänkte äggvitor får man ju äta och sötningsmedel. Resultatet blev skrattretande!
    Har på två dagar druckit ur min stora drickyogurth flaska! Men så gott det är och så klart hitta jag det av Garant s märke. Tycker dom har riktigt bra mat och nötfärsen med. Bra märke till lågt pris
  • tussill

Nu har jag officiellt bestämt att det ska ingå frukt i min diet! Jag kommer inte klara det annars, känner jag.
    Ska förklara lite då jag har ibs så äter inte jag frukost eller lunch och då blir jag väldigt hungrig till slut. Jag jobbar till 16 om dagarna och efter det blir det middag. Har så himla svårt och hitta annan ersättning för bröd och sånt man vill ha till kvällsmål. Ja jag äter alltså oftast bara ett mål om dagen (behöver inga moral predikningar el liknande då mitt liv har sett ut så här länge. Jag vet vad jag klarar och inte klarar för det mesta).
    Så det blir inte så mycket kalorier för mig eller energi om dagen med ett mål kött/kyckling/fisk osv
    Då kan man ju fundera hur jag lyckats lägga på mig en del, jo allt snask som oftast hamnat på kvällstid en längre tid. Så jag ska köra en egen variant med att lägga till typ en banan till kvällen, så kanske jag kan låta bli och fuska till slut.
    Varför får man inte äta frukt förrän fas 3? Någon som vet?

På tal om sen mens, någon annan som upplever mindre blödningar? Skönt i sig men jag tänkte om det också har med dieten och göra

Svar på tråden Dukan dieten!!! I love it! Någon som prövat en längre tid?