• mimosa2000

Finns det NÅGRA fina pojknamn??

Hej!
    Ja har som alla andra namnproblem. Väntar nr två nu och har bf i januari.
    Flicknamn är lugnt, har ett gäng som jag kan tänka mig, men killnamn, seriöst, jag hittar INGET som jag fastnar för. Finns ju såklart massa fina, men det ska ju "klicka" också.
    Storasyster heter Freja.
    Snälla hjälp mig, alla förslag mottages med tacksamhet!!! :D

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-10 22:16
    Jösses vad mycket svar jag fick :) Tackar för alla fina förslag! Sjukt svårt är det, men jag har läst ALLA inlägg och tagit till mig från vissa :) Tack till er och lycka till i namndjugeln :D

• Svar på tråden Finns det NÅGRA fina pojknamn??
  • DenNamnbitne

Det finns många fina pojknamn

Einar
    Dan
    Arvid
    Erik
    Gunnar
    Isar
    Valfrid
    Henning
    Elof
    Grim
    August
    Birger
    Albert
    Ferdinand
    Erland
    Melker

Lycka tillTomte
    Birger

• Mamma till Philip Nova Elliot

Freja är ju så fint Min kompis har en Freja, en Astrid och en Hilding Philip kan ju passa med Freja, liksom att stava det med F. Elliot? Om man ska hålla sig till de fornnordiska namnen så Thor eller Tor? Charlie var en stor favorit här men det blev inte så bra med initialerna efetrsom vårt efternamn börjar på P...

★*☆ Stolt mamma till Philip 021128, Nova 070810 & Elliot 100426 ★*☆
  • lolo21

Freja och Wille?

Eller Freja och Olle?

Nils, Helge, Melker, Hilding, Love?

• LindaJohansson81

Min söner heter Ludvig o Love ;)

Jag gillar Melker annars med och Hugo. :D

• Smultronbullen

Freja och Elmer... Det heter min ena pojke, den andra heter Ture. Freja och Ture, helt ok det med ;) 

Läste någonstans att det låter bra om det finns gemensamma bokstäver i båda namnen, kanske ken hjälpa till på traven. 

• Malin 72

Samma sak här; har en hel drös med flicknamn, men står still när det gäller pojknamn =( Inget låter bra i mina öron *suck*. Får la hoppas på att det e´en tjej man väntar ;)

• sihn

Hjalmar, Ebbe, Noel, Filip, Hannes är väl de namnen som jag försöker få min sambo att tycka om till vår gosse som ligger i magen.......
    Har redan en Isaac!

• Escha

Vi har ett namn som jag tror att vi är ganska  så ensamma om. Blir det en pojke i februari kommer han förmodligen att heta Vilding, om vi inte helt plötsligt inser att vi inte kan namnge vårt barn till en egenskap som är rätt energikrävande av oss som föräldrar Drömmer Men vi får väl se. Men jag håller med om att det är sanslöst svårt att komma på pojknamn!
    Men nu vill jag inte se att Vilding blir det populäraste namnet 2011 bara för att jag avslöjar det här på FL! Hör ni det va? Tungan ute

Svar på tråden Finns det NÅGRA fina pojknamn??