• artax

PERGOTIME

Är på jakt efter pergotime, så klartär det slut där jag bor! Googlat som en galning efter vart det kan finnas? Så tänkte jag att jag slänger upp en tråd här och ser om någon har ett hetttips? vart finns det just nu? och har ni någon info om när det kommer in igen? På apoteken jag kollat har dom inte velat säga när den kommer för dom tror inte att den verkligen kommer in då.. :(

• Svar på tråden PERGOTIME
  • LoveP

Hej jag har haft kontakt med merck, de som har pergotime. Enligt henne kommer pergotime förhoppningsvis under slutet av nov/ dec. Hon kan absolut inte lova något, de har fel på produktionen i Israel. Enligt merck är pergotime slut i hela Europa . Det verkar alltså vara ganska omöjligt att få tag i tyvärr :(. Det finns möjlighet att beställa klomifen ( det verksamma ämnet i pergotime) på nätet. Finns trådar om det på fl. Bl.a. Har jag valt att göra det. Hoppas det löser sig för dig :)

• artax

Åhh.. haha.. jag kom in på något sånt när jag googlade. Det är det ni rekommenderar alltså. Sprang upp till läkaren igen när vi fick beskedet på apoteket eftersom apotekaren sa åt oss, med en lapp fr henne där hon förklarade läget men hon skrev "kommer in 25november" men till oss sa hon att det sår så men det kommer det inte göra, men det skrev hon i på lappen så vi fick ju inget annat.
    Få nog ringa till läkaren imorgon och får jag inget annat så kanske jag skickar efter något då.. ;)  

• artax

nu var jag ute och kollade på goldpharma, men jag fattade inte riktigt om det är meningen att jag ska prata med min läkare innan jag skickar efter? måste jag ha ett recept på klomifen el hur funkar det? eller ska jag bara låtsas som det regnar och ta detta utan att säga något till läkaren? :S Ska jag typ ringa henne och säga som det är? "pergon finns ju inte att få tag på och dom vet inte när den finns igen, jag funderar på att skicka efter klomifen istället är det ok el?" :D

• LoveP

Du behöver inte prata med din läkare utan tabletterna skickas hem till dig, efter att du fyllt i ett formulär på goldpharma. Inget recept behövs heller alltså. Jag tror inte din läkare kommer rekommendera att du köper något på nätet snarare kanske de säger tvärtom. Men jag har väntat på pergotime i flera månader så jag orkade inte vänta mer helt enkelt :) jag tror inte man kan få något annat istället för pergotime . Hoppas du får lite klarhet i detta :) lycka till

• artax
    LoveP skrev 2010-11-11 13:03:59 följande:
    Du behöver inte prata med din läkare utan tabletterna skickas hem till dig, efter att du fyllt i ett formulär på goldpharma. Inget recept behövs heller alltså. Jag tror inte din läkare kommer rekommendera att du köper något på nätet snarare kanske de säger tvärtom. Men jag har väntat på pergotime i flera månader så jag orkade inte vänta mer helt enkelt :) jag tror inte man kan få något annat istället för pergotime . Hoppas du får lite klarhet i detta :) lycka till
    haha.. jag trodde nog att dom inte gillade det men blev lite snurrig.. ;)
    har du testat det då? verkar ju funka så egntligen vet jag inte varför vi skulle vänta men vi har sagt att vi ska vänta till årsskiftet har vi inte fått pergon då så skicksr vi nog efter.. 
  • Japan87

Inne på den här hemsidan www.goldpharma.com, så finns det ju 6 olika allternativ på klomifen-tabletter ... vilka är det man ska ha, om man vill ha dom som mest liknar pergotime ??

Och det där med att rådfråga sin gyn först, vet att min gyn, som är en dam i 60års ålder (lite småtråkig o sur) kommer tycka att det är fel att skicka efter sånna tabletter ... blir nervös inför att berätta för henne om jag tänk beställa dom ... men vad ska man göra då? när pergon är slut =/
    sen måste man ju gå på vul också, så man inte blir överstimulerad av tabletterna ...

krångligt ...

eller struntar ni att berätta för er gyn ... och struntar ni i vul ... ??

svar tack :P

• Moncabang
    Japan87 skrev 2010-11-12 19:18:23 följande:
    Inne på den här hemsidan www.goldpharma.com, så finns det ju 6 olika allternativ på klomifen-tabletter ... vilka är det man ska ha, om man vill ha dom som mest liknar pergotime ??

Och det där med att rådfråga sin gyn först, vet att min gyn, som är en dam i 60års ålder (lite småtråkig o sur) kommer tycka att det är fel att skicka efter sånna tabletter ... blir nervös inför att berätta för henne om jag tänk beställa dom ... men vad ska man göra då? när pergon är slut =/
    sen måste man ju gå på vul också, så man inte blir överstimulerad av tabletterna ...

krångligt ...

eller struntar ni att berätta för er gyn ... och struntar ni i vul ... ??

svar tack :P
    Jag har oxå en sur gynekolog, dessutom gillar hon inte att jag försöker skaffa barn på egen hand... Dags att byta till en annan nu. Jag berättar inte att jag fått mina tabletter på annat håll. Om jag mot förmodan skulle få ett plus på stickan så går jag dit och ber att få ett VUL. Därefter kan man ju få reda på hur många ägg som blivit befruktade. 

En sak som skiljer tabletterna åt på Goldpharma är att mängden verksamt ämne (klomifen) är olika. Pergo innehåller 50 mg. Serpafar ser ut som om dom kommer från Ryssland, men dom är tillverkade i Grekland. Det är oxå det mest sålda medlet motsvarande Pergo i t.ex. England. En ask med 20 tabletter kostar 41:-. En ask med 10 Pergo kostar 81:-. Har hört några som beställt Clomiphen Citrat (24 tabletter) och varit nöjda med dom. Dom innehåller alla samma ämne som Pergo så man kan nog lugnt köpa vilken som.

Hoppas du fick lite svar här Glad
  • Japan87
    Moncabang skrev 2010-11-12 21:30:07 följande:
    Jag har oxå en sur gynekolog, dessutom gillar hon inte att jag försöker skaffa barn på egen hand... Dags att byta till en annan nu. Jag berättar inte att jag fått mina tabletter på annat håll. Om jag mot förmodan skulle få ett plus på stickan så går jag dit och ber att få ett VUL. Därefter kan man ju få reda på hur många ägg som blivit befruktade. 

En sak som skiljer tabletterna åt på Goldpharma är att mängden verksamt ämne (klomifen) är olika. Pergo innehåller 50 mg. Serpafar ser ut som om dom kommer från Ryssland, men dom är tillverkade i Grekland. Det är oxå det mest sålda medlet motsvarande Pergo i t.ex. England. En ask med 20 tabletter kostar 41:-. En ask med 10 Pergo kostar 81:-. Har hört några som beställt Clomiphen Citrat (24 tabletter) och varit nöjda med dom. Dom innehåller alla samma ämne som Pergo så man kan nog lugnt köpa vilken som.

Hoppas du fick lite svar här Glad
    Tack för svaret!

Ok, så du är inte rädd för att tex få trillingar ? =P det är jag iaf ...

sen tänkte jag på det här med att beställa läkemedel osv ... är det säkert ? om man ser det ur en laglig synpunkt ... ? tänkte på det här med att föra in i landet (sverige) ... står ju på goldpharmas sida att man får själv ta ansvar för juridiska aspekter blabla ... min sambo tyckte också att jag verkligen skulle kolla upp innan om det är lagligt att ta in i landet osv ... men verkar ju så? jag skulle absolut vilja testa detta ... men jag vill inte hamna i knipa ... kanske låter paranoid, men så är det =P
Svar på tråden PERGOTIME