Japan87 skrev 2010-11-12 19:18:23 följande:
Inne på den här hemsidan
www.goldpharma.com, så finns det ju 6 olika allternativ på klomifen-tabletter ... vilka är det man ska ha, om man vill ha dom som mest liknar pergotime ??
Och det där med att rådfråga sin gyn först, vet att min gyn, som är en dam i 60års ålder (lite småtråkig o sur) kommer tycka att det är fel att skicka efter sånna tabletter ... blir nervös inför att berätta för henne om jag tänk beställa dom ... men vad ska man göra då? när pergon är slut =/
sen måste man ju gå på vul också, så man inte blir överstimulerad av tabletterna ...
krångligt ...
eller struntar ni att berätta för er gyn ... och struntar ni i vul ... ??
svar tack :P
Jag har oxå en sur gynekolog, dessutom gillar hon inte att jag försöker skaffa barn på egen hand... Dags att byta till en annan nu. Jag berättar inte att jag fått mina tabletter på annat håll. Om jag mot förmodan skulle få ett plus på stickan så går jag dit och ber att få ett VUL. Därefter kan man ju få reda på hur många ägg som blivit befruktade.
En sak som skiljer tabletterna åt på Goldpharma är att mängden verksamt ämne (klomifen) är olika. Pergo innehåller 50 mg. Serpafar ser ut som om dom kommer från Ryssland, men dom är tillverkade i Grekland. Det är oxå det mest sålda medlet motsvarande Pergo i t.ex. England. En ask med 20 tabletter kostar 41:-. En ask med 10 Pergo kostar 81:-. Har hört några som beställt Clomiphen Citrat (24 tabletter) och varit nöjda med dom. Dom innehåller alla samma ämne som Pergo så man kan nog lugnt köpa vilken som.
Hoppas du fick lite svar här