Tips tack!
Tösen var sååååå duktig igår. Hon vägrade ha blöja så vi körde utan. Det är ju verkligen dags nu att ta till sig när hon inte vill. Så Hon fick springa runt bäst hon ville utan blöja i byxorna. Jag påminde henne ett par ggr om att gå på pottan och att den fanns om hon behövde. Men, hon sa nej nej.. fick en liten krypande känsla av att det kanske skulle bli blött det här *fniss* Men... Det blev det itne!! Hahaha Så lycklig. Lilla stumpstrumpan sa till pappa vid middagsbordet. Pappa jag vill kissa nu! Pappa sprang med henne till pottan så de skulle hinna och där satt hon stolt och gjorde sitt!!! Att hon glömde torka må vara hänt... Hon klarade det! Tjohoooo! Och jag sa inte ett dugg annat än påminnelsen om att pottan fanns! Yay!
Hoppas att detta håller i sig! Av med blöjan när hon kommer från dagis. Ska fråga lite om blöjavvänjande på dagis vid föräldra mötet om ett par dagar.
Däremot så är det lite svårare att få henne att bajsa på pottan. Någon som har förslag. Hon har som fått för sig att kissa på pottan går ju, men baja det ska man göra i blöjan... Trodde att det var vanligare att barn började bajsa på pottan. Tips mottages med glädje!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-11 16:01
www.sussieliv.wordpress.com