• Här och nu

Låt barnen slippa er tobaksrök!

Flera trådar om alkohol är igång o det är fritt fram att ropa alkis åt den som njuter detta med måtta. Men inget om tobaksrök. Den utsätter ickerökare oftare än vad alkoholen ställer till problem. Era kommentarer om detta?

• Svar på tråden Låt barnen slippa er tobaksrök!
  • KlasKristian

Den här diskussionen känns fasen så mycket mer relevant än helnykterist-på-julafton-diskussionen.

• 8Viola2

Min mor har troligen drabbats av KOL just för att hon utsatts av rök av sina rökande föräldrar under hela sin uppväxt.

Visst så bör många tänka på alkoholintaget också nu till jul men de föräldrarna/släkten har nog problem då det inte är jul med.
    Men de som kan hantera sitt drickande ser jag inga problem med att man tar ett glas julöl, nubbe, glögg eller vad det kan vara.
    Själv kanske jag tar en glögg men blir snabbt påverkad efter långt uppehåll och vill inte vara berusad med en liten bebis hemma.

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ♥ Nathalie 29/5-10 ♥
  • Här och nu
    tideloo skrev 2010-11-12 13:29:20 följande:
    Barn ska slippa både tobak och alkohol!
    Ska föräldrarna inte få dricka i närheten av barnen?
  • Här och nu
    KlasKristian skrev 2010-11-12 13:30:04 följande:
    Den här diskussionen känns fasen så mycket mer relevant än helnykterist-på-julafton-diskussionen.
    Tack!
  • Här och nu
    8Viola2 skrev 2010-11-12 13:36:53 följande:
    Min mor har troligen drabbats av KOL just för att hon utsatts av rök av sina rökande föräldrar under hela sin uppväxt.

Visst så bör många tänka på alkoholintaget också nu till jul men de föräldrarna/släkten har nog problem då det inte är jul med.
    Men de som kan hantera sitt drickande ser jag inga problem med att man tar ett glas julöl, nubbe, glögg eller vad det kan vara.
    Själv kanske jag tar en glögg men blir snabbt påverkad efter långt uppehåll och vill inte vara berusad med en liten bebis hemma.
    Fast du blir inte berusad på 2 glögg heller.
  • jådåsåatt

Fast det känns väl inte speciellt accepterat att röka när barnen är närvarande?
    Förutom om man är pappa, då verkar det vara mer ok...

• mliten
    KlasKristian skrev 2010-11-12 13:30:04 följande:
    Hear-hear!
  • Majsan70

JAG vill slippa all tobaksrök. Blir skitdålig när folk kliver på lokalsnöret och är nyrökta. Blir jättedålig när nån tänder en cig nära mig.
    Rök är dåligt för ALLA!

• Här och nu
    jådåsåatt skrev 2010-11-12 13:52:22 följande:

Fast det känns väl inte speciellt accepterat att röka när barnen är närvarande?
    Förutom om man är pappa, då verkar det vara mer ok...

Ingen röker nära mina barn o helst skulle jag kräva att man tvättade händer o borstade tänder efteråt. Men har varit för feg hittills. Och absolut ingen rökning inne i vårt hem.
Svar på tråden Låt barnen slippa er tobaksrök!