Svårt att få diagnos,finns det fler?
Ja, det verkar dröja innan det blir nån ordning... Har försökt i flera år nu!
Har bytt vårdcentral efter att ha blivit dåligt behandlad.. Symtom: trötthet, irriterad, värk i kroppen, tappar hår, yrsel, hjärtklappning, viktuppgång , låg stresströskel, svårt med koncentration ( trög i huvudet), glömsk! osv.. har säkert glömt nått nu..
Enl läkaren på 1:a vct så var det vårtrötthet och jag borde banta.. *s* Men det visade sej vara b12 brist och folsyrabrist.. Som enl honom inte alls behövde utredas...
Har testat sköldkörten åxå, och är inom referens ( tsh 2.1 och fritt t4 9.4, detta var ett tag sen nu iofs...) så det var helt ointrrssant åxå..
Bytte vct och har gjort coloskopi ( just det, glömde magproblem..) och tagit massa blodprover ( dock ej skk prover) Min nya läkare är mkt bättre. Eftersom tabletterna jag fick mot bristen på b12 och folsyra inte alls får mej och må bättre så väntar även en gatroskopi, och han tycker det låter som sköldkörtel problem.. men eftersom jag ligger inom referens så vet jag inte om han tror på hypo heller. Han skulle rådgöra med äldre, erfarnare kollegor och återkomma... Ja det är väl där jag är nu....
en annan läkare ( kontaktade hagakliniken i gbg när jag tröttnade på min vct) ville ge mej hjärtmedecin för hjärtklappningen bara... Och hon verkade helt väck... Pratade om små barn, det var nog därför jag mådde så..( har en 3 åring) visst.. bara för att man har barn så mår alla så...?
Finns ni fler där ute som måste kämpa för svar??????