• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

{#emotions_dlg.flower}Välkommen till 30+tråden för oss som fått första barnet!

Här samlas vi vars barn passerat ettårsstrecket.
    Från ÄL-stickor och Clearbluetestande till graviditetsillamående och förlossningsfunderingar. Och här är vi nu - med våra underbara barn som inte är bebisar längre!

Mer om oss som hänger i 30+trådarna kan man läsa här: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m54549982.html

• Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13
  • Mrs Firren

Grattis Katelynn! Fantastiskt bra jobbat. Ha det så rackarns bra på Irland! 

• Elsis

kate, grattis. ha det så bra i Dublin.

Fio, tack.

Ego: Suck, A krånglar vid nattningen denna veckan, ikväll kämpade jag en timme, med en gråtande A som bara började skruva på sig och sparka med benen så fort hon hölll på att somna, trots att hon var jättetrött. Till slut blev det extra välling, och då är hon äntligen på vippen att somna, när mannen kommer hem efter arbetsveckan borta. Han kliver in och ser ingen av oss, och vad tänker han då? Hm kanske A håller på att somna. Nej då, han tänker kanske har de (= jag, A 14 mån och hans mamma som knappt kan gå) gått ut, för jag ser ingen vagn. Ja de är nog ute i ca -15 grader kl 8 i kolmörkret på landet. Alltså ropar han Hallå. Jaha, det var den nattningen, A sätter sig upp och tindrar med ögonen för att pappa äntligen kommit hem. En timme förgäves kämpande för mig, och han undrar varför jag inte är nöjd.
    Den som vill kan få honom billigt, övertrött barn kan ingå vid snabb affärFlört.
    Jag plussar på med svärmor för att locka riktigt! Marge kanske?

• Gullet73

Kate: Grattis till friheten!!!!!!!!  Fira ordentligt i Dublin!

Själv håller jag på att skicka in papper till förvaltningsdomstolen för att överklaga ett av försäkringskassans vansinniga beslut ( de andra orkar jag inte göra något åt) Läskigt med domstol har aldrig varit i kontakt med sådan förut. Spännande är det i allafall. Så pappersexercis + magsjuka hos mig och sonen+ att maken är på konferens hela veckan gör att det i vanlig ordning är kaos. Men konstigt nog lite julmys mitt i allt. Skumt

Anna: Grattis i efterskott! Missade helt ditt firande.

• Namaste72

Ujuj Elsis! Jag antar att du lämpade över lilla övertrötta A till den ömma fadern i det läget, satte dig i soffan med en god bok och bara stängde av allt utanför? Stoooor kram från en som varit i samma situation.

PS: Jag avstår erbjudandet. Två män av den sorten är en för mycket...

{ Mamma till världens finaste dotter }
  • Elsis

Hanya, ja ungefär så gjorde jag faktiskt, fast satte mig vid datorn ist. Ok, men du kan få låna svärmor ändåFlört

Pyttis, det blev jag också. Fast jag överdrev viss lite, det var visst bara -10, men istället snöade det som bonus.

• Älgen
    Pysslig skrev 2010-11-29 21:42:00 följande:

Hormonstinn, jag har varit flitig med saxen själv här hemma. Men för någon månad sedan gick jag till frisören med dottern. Hade på näthinnan en bild av Persefones N som blev superfin efter frisörbesöket när han var 1.
    Gäller att gå till rätt frisör har jag märkt, eller snarare en dyr... och att liten sitter still!
  • Pokergirl

Elsis: Nej men grattis, det har jag ju missat! {#emotions_dlg.flower}

Bonum vinum laetificat cor hominis
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13