Juli20tio skrev 2010-11-15 09:10:28 följande:
Har bott i Holland, vilket är lite som Tyskland, så känner igen det du skriver i ett tidigare inlägg. Men där var jag också med om en hund, en stor, som bajsade inne i en videobutik. Det var inte så gulligt.
Hundar är mer ohygieniska för att de släpper hår lite här och var till exempel. Om det skulle vara okej att ta med sin hund in på ICA tror jag inte att de som har en fällande hund skulle tänka "nej men då låter jag bli". Plus att många hanhundar faktiskt lätt lyfter på benet hur tränade de än är. Och små valpar...som inte har riktig koll än. Fast vi kan ju ta upp frågan med livsmedelsverket.
Sen tycker jag att om man inte säljer livsmedel så är det upp till den enskilde näringsidkaren.
De är faktiskt just så att hundar kan pinka revir inne om det är mycket dofter - hur rumsren den än är.
Min tik va med mej in till djuraffären för vi skulle prova en sele och framför disken har de en enorm ryamatta och min tik som är rumsren sätter sej plötsligt och markerar.. Jag ville sjunka genom jorden, men butiksägaren sa att det va inget ovanligt - så det va ju pga av alla dofter (som inte jag kände ska tilläggas) som hon tyckte att hon med skulle tala om att hon varit där.
Tjänstehundar anser jag däremot vara en annan sak - dessutom är det ganska vanligt att bevakning sker med hund på köpcentrum.